Consumentenbond.nl

Reclame in het menu van je smart tv: wat vind jij daarvan?

• 26 januari 2017
  • 20 reacties
  • 343 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Philips gaat videoreclames in menu van smart tv’s tonen. De fabrikant wil voor alle televisies die zijn uitgebracht na 2013 een update uitbrengen met deze nieuwe functie.

Daarnaast zijn er plannen om de advertenties persoonlijk te maken. Op basis van je kijkgedrag en het gebruik van je televisie worden de advertenties dan op maat gemaakt.

Wat vind jij daarvan? Wat verwacht je als consument van updates die de fabrikant uitbrengt?

20 reacties

Niet alleen deze vorm van reclame, maar alle reclame is misselijk makend.
Het maakt mij niets uit. Smarttuncties op een TV zijn toch nutteloos, koop een fatsoenlijke mediaspeler en laat het scherm gewoon fijn het beeld weergeven.
Inderdaad zijn smarttv's volledig nutteloos, de functionaliteit zit toch in de settopbox die door de tv provider wordt geleverd. En over reclames: hoe minder hoe beter. Ik erger me al vele jaren aan reclames, voor mij reden genoeg om bijvoorbeeld vrijwel nooit naar een commerciële zender te kijken . En ik boycot doorgaans producten waarvoor reclame gemaakt wordt.
Kan dat zomaar? Ik heb de televisie gekocht en vind niet dat zij mijn eigendom op een dergelijke manier kunben overnemen. Ik ga er van uit dat er een opt out zal zijn. Dit is wel iets voor een proefproces.
Ik vind het een hele slechte zaak. Je kan geen website openen zonder reclame, je kan niks zoeken op internet of je wordt doodgegooid met reclame. Dan ga je rustig tv kijken en wordt je elke 15 minuten bekogeld met reclame en nu ook nog in het menu van de TV? Ik zou alleen daarom al geen Philips kopen. En aangezien wij binnen niet al te lange tijd van plan zijn een nieuw model aan te schaffen gaat de keus wel makkelijker worden zo. Maar het zal ne niks verbazen als de andere grote spelers straks ook nog volgen.
Voor mij zou ik een bedrag overhebben als er een manier zou te verkrijgen zijn om ALLE reclame van de TV te weren, als bv. de TV automatisch op een andere zender, waar op dat moment geen reclame is, overspringt, en terugspringt als de reclame voorbij is. Of een gezellig muziekje uitzendt, met een mooie achtergrond. Of, please please, alleen al automatisch het geluid afzetten bij het begin van de reclame zou een goede service zijn. Films en heel veel andere programmaas kijken we sowieso nooit meer direct, we nemen alles op en bij later kijken spoelen we de reclame door (64x) Maar blijft hinderlijk.
In het kader van de klantvriendelijke reclame wordt dus je kijkgedrag genadeloos doorgesluisd, hoezo privacy. De wereld uit het boek 1984 van Orwell komt zo wel heel snel door de kabel je huis binnen!
Het idiote van zoiets is, dat je het zelf betaalt want de kosten van de reclames worden in de prijs van de producten doorberekend. Dus je betaalt voor iets wat je niet wilt hebben. Ga er maar van uit dat geen enkele fabrikant of leverancier reclame maakt om jouw te gerieven.
De voortschrijdende terreur van reclame op radio en TV is schrikbarend. Waarom kan de publieke omroep in Nederland, naar voorbeeld van Engeland en Duitsland, niet reclamevrij. Voer wat mij betreft daarvoor weer de omroepbijdrage in, dat heb ik er graag voor over.

En de vraag is of al die spotjes wel het (door de adverteerder) gewenste effect hebben. Bij mij dus niet, integendeel.
Reputatie 2
Badge +1
Er is al reclame genoeg op de TV, daar hoeft de TV zelf niet nog wat aan toe te voegen. De reclameblokken worden langer en langer. Op de commerciële omroepen bestaan ze al zo'n 33%. En bovendien nog tijdens een programma.
Reputatie 1
Badge
laat philips eerst zijn soft ware van tvs maar eens verbeteren want die is zeer slecht.

als ze dit niet ver beteren stappen veel klanten over op een ander merk

philips gooit hier mee zijn glazen in
Daar zit ik niet op te wachten. Er is al teveel reclame, overal
Ben ik het niet mee eens, oa vanwege je privacy en we worden al doodgegooid met reclame. Kijk zelf graag naar NPO en België 1, mede doordat daar minder reclame op is. Het is al ergerlijk dat als je via je smart-tv gemiste uitzendingen wilt kijken eerst op 2 reclames getrakteerd wordt. Verdient men al niet genoeg aan de prijs van een smart-tv ?
Waardeloos, al die reclames!
Heb ik een TV gekocht en er eerlijk voor betaald.

En dan moet er stiekem via reclame-inkomsten nog eens aan mij verdiend worden??
ik vind alle reclame vervelend ,behalven in de courant want dat kan ik makelijk overslaan.
Mededeling voor het Philips-bedrijf: laat deze onzin in de ijskast staan en stevig bevriezen zodat dit NOOIT gebruikt kan worden en blijf van mijn privacy af. Zorg eerst maar eens voor een fatsoenlijke update voor de oudere smart-tv's.
Oeroud Afrikaans gezegde: wat je doet voor mij, zonder mij, is tegen mij.
Ik koop dan geen Philips of gelijksoortig meer, ik beslis zelf wel of ik deze pulp wil zien
Reputatie 4
Badge +3
Ik vindt het te dol voor woorden.

De enige die hier wijzer van wordt is de fabrikant van de TV...

En die is al lang en breed betaald... De TV leverancier zou recht van spreken kunnen hebben als de TV gratis geleverd wordt, al zal er na enige tijd mogelijk zelfs een uitkering noodzakelijk zijn...

Nog afgezien van alle achtervolging van de consulent...op alle plaatsen.

Reageer