Reclame in het menu van je smart tv: wat vind jij daarvan?
Daarnaast zijn er plannen om de advertenties persoonlijk te maken. Op basis van je kijkgedrag en het gebruik van je televisie worden de advertenties dan op maat gemaakt.
Wat vind jij daarvan? Wat verwacht je als consument van updates die de fabrikant uitbrengt?
En de vraag is of al die spotjes wel het (door de adverteerder) gewenste effect hebben. Bij mij dus niet, integendeel.
als ze dit niet ver beteren stappen veel klanten over op een ander merk
philips gooit hier mee zijn glazen in
En dan moet er stiekem via reclame-inkomsten nog eens aan mij verdiend worden??
De enige die hier wijzer van wordt is de fabrikant van de TV...
En die is al lang en breed betaald... De TV leverancier zou recht van spreken kunnen hebben als de TV gratis geleverd wordt, al zal er na enige tijd mogelijk zelfs een uitkering noodzakelijk zijn...
Nog afgezien van alle achtervolging van de consulent...op alle plaatsen.
Dit is nog niet alles. Dit soort bonanza-praktijken (geïnjecteerde reclame) vindt nu ook plaats via zgn audio-streams van radiozenders. Dus bij gebruik van bv Tunein, Mytuner etc via een smartphone krijg je bij het opstarten van de stream en tussendoor ook al reclame te horen. Ook thuis bij het gebruik van een Sonos-, Heos by Denon-apparatuur etc krijg je ook al geïnjecteerde reclame voor de kiezen. In principe ben je dubbel de klos. Je krijgt deze geïnjecteerde reclame en ook nog eens de normale radioreclame te horen. Ik weet niet of dit allemaal wel binnen de regels van de mediawet past. Persoonlijk vind ik, dat de consumentenbond zich hier tegen moet gaan verzetten.
Ik weet niet of dit verhaal binnen dit item past, maar als we niet uitkijken, worden we in de toekomst van alle kanten plat gebombardeerd met ongewenste reclame.
Ik luister al decennia geen radio meer omdat het door alle reclame, tunes en presentatoren die zichzelf vooral moeten profileren te erg vind. (Zoek op YT eens naar Jochem Myjer - Ochtend DJ, hou jij het de volle 2 minuut 33 vol? )
Er zou op TV zomaar een moment kunnen zjin waar voor mij ook een drempel wordt overschreden en ik geen TV meer kijk. Dat moment is niet heel ver meer.
Kan dat zomaar? Ik heb de televisie gekocht en vind niet dat zij mijn eigendom op een dergelijke manier kunben overnemen. Ik ga er van uit dat er een opt out zal zijn. Dit is wel iets voor een proefproces.
U zal nooit eigenaar worden van de software in een tv. U koopt de hardware en gebruikt de software als het ware in licentie. Anders zou iedere handige Harrie de software kunnen kopiëren om zo vervolgen alle investeringen van Philips onderuit te halen.
Waarom gaat u een 4 jaar oud totaal niet relevant onderwerp naar boven halen om.uw ongenoegen te uitten over uw probleem met streaming diensten
Ik.heb zowel bij Sonos, YouTube Music en Spotify geen reclames. Maar daar betaal ik met plezier voor.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.