Reclame in het menu van je smart tv: wat vind jij daarvan?

  • 26 January 2017
  • 30 reacties
  • 782 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Philips gaat videoreclames in menu van smart tv’s tonen. De fabrikant wil voor alle televisies die zijn uitgebracht na 2013 een update uitbrengen met deze nieuwe functie.



Daarnaast zijn er plannen om de advertenties persoonlijk te maken. Op basis van je kijkgedrag en het gebruik van je televisie worden de advertenties dan op maat gemaakt.



Wat vind jij daarvan? Wat verwacht je als consument van updates die de fabrikant uitbrengt?

30 reacties

Niet alleen deze vorm van reclame, maar alle reclame is misselijk makend.
Het maakt mij niets uit. Smarttuncties op een TV zijn toch nutteloos, koop een fatsoenlijke mediaspeler en laat het scherm gewoon fijn het beeld weergeven.
Inderdaad zijn smarttv's volledig nutteloos, de functionaliteit zit toch in de settopbox die door de tv provider wordt geleverd. En over reclames: hoe minder hoe beter. Ik erger me al vele jaren aan reclames, voor mij reden genoeg om bijvoorbeeld vrijwel nooit naar een commerciële zender te kijken . En ik boycot doorgaans producten waarvoor reclame gemaakt wordt.
Kan dat zomaar? Ik heb de televisie gekocht en vind niet dat zij mijn eigendom op een dergelijke manier kunben overnemen. Ik ga er van uit dat er een opt out zal zijn. Dit is wel iets voor een proefproces.
Ik vind het een hele slechte zaak. Je kan geen website openen zonder reclame, je kan niks zoeken op internet of je wordt doodgegooid met reclame. Dan ga je rustig tv kijken en wordt je elke 15 minuten bekogeld met reclame en nu ook nog in het menu van de TV? Ik zou alleen daarom al geen Philips kopen. En aangezien wij binnen niet al te lange tijd van plan zijn een nieuw model aan te schaffen gaat de keus wel makkelijker worden zo. Maar het zal ne niks verbazen als de andere grote spelers straks ook nog volgen.
Voor mij zou ik een bedrag overhebben als er een manier zou te verkrijgen zijn om ALLE reclame van de TV te weren, als bv. de TV automatisch op een andere zender, waar op dat moment geen reclame is, overspringt, en terugspringt als de reclame voorbij is. Of een gezellig muziekje uitzendt, met een mooie achtergrond. Of, please please, alleen al automatisch het geluid afzetten bij het begin van de reclame zou een goede service zijn. Films en heel veel andere programmaas kijken we sowieso nooit meer direct, we nemen alles op en bij later kijken spoelen we de reclame door (64x) Maar blijft hinderlijk.
In het kader van de klantvriendelijke reclame wordt dus je kijkgedrag genadeloos doorgesluisd, hoezo privacy. De wereld uit het boek 1984 van Orwell komt zo wel heel snel door de kabel je huis binnen!
Het idiote van zoiets is, dat je het zelf betaalt want de kosten van de reclames worden in de prijs van de producten doorberekend. Dus je betaalt voor iets wat je niet wilt hebben. Ga er maar van uit dat geen enkele fabrikant of leverancier reclame maakt om jouw te gerieven.
De voortschrijdende terreur van reclame op radio en TV is schrikbarend. Waarom kan de publieke omroep in Nederland, naar voorbeeld van Engeland en Duitsland, niet reclamevrij. Voer wat mij betreft daarvoor weer de omroepbijdrage in, dat heb ik er graag voor over.



En de vraag is of al die spotjes wel het (door de adverteerder) gewenste effect hebben. Bij mij dus niet, integendeel.
Reputatie 2
Badge +1
Er is al reclame genoeg op de TV, daar hoeft de TV zelf niet nog wat aan toe te voegen. De reclameblokken worden langer en langer. Op de commerciële omroepen bestaan ze al zo'n 33%. En bovendien nog tijdens een programma.
Reputatie 1
Badge
laat philips eerst zijn soft ware van tvs maar eens verbeteren want die is zeer slecht.



als ze dit niet ver beteren stappen veel klanten over op een ander merk



philips gooit hier mee zijn glazen in
Daar zit ik niet op te wachten. Er is al teveel reclame, overal
Ben ik het niet mee eens, oa vanwege je privacy en we worden al doodgegooid met reclame. Kijk zelf graag naar NPO en België 1, mede doordat daar minder reclame op is. Het is al ergerlijk dat als je via je smart-tv gemiste uitzendingen wilt kijken eerst op 2 reclames getrakteerd wordt. Verdient men al niet genoeg aan de prijs van een smart-tv ?
Waardeloos, al die reclames!
Heb ik een TV gekocht en er eerlijk voor betaald.



En dan moet er stiekem via reclame-inkomsten nog eens aan mij verdiend worden??
ik vind alle reclame vervelend ,behalven in de courant want dat kan ik makelijk overslaan.
Mededeling voor het Philips-bedrijf: laat deze onzin in de ijskast staan en stevig bevriezen zodat dit NOOIT gebruikt kan worden en blijf van mijn privacy af. Zorg eerst maar eens voor een fatsoenlijke update voor de oudere smart-tv's.
Oeroud Afrikaans gezegde: wat je doet voor mij, zonder mij, is tegen mij.
Ik koop dan geen Philips of gelijksoortig meer, ik beslis zelf wel of ik deze pulp wil zien
Reputatie 4
Badge +3
Ik vindt het te dol voor woorden.



De enige die hier wijzer van wordt is de fabrikant van de TV...



En die is al lang en breed betaald... De TV leverancier zou recht van spreken kunnen hebben als de TV gratis geleverd wordt, al zal er na enige tijd mogelijk zelfs een uitkering noodzakelijk zijn...



Nog afgezien van alle achtervolging van de consulent...op alle plaatsen.

Dit is nog niet alles. Dit soort bonanza-praktijken (geïnjecteerde reclame) vindt nu ook plaats via zgn audio-streams van radiozenders. Dus bij gebruik van bv Tunein, Mytuner etc via een smartphone krijg je bij het opstarten van de stream en tussendoor ook al reclame te horen. Ook thuis bij het gebruik van een Sonos-, Heos by Denon-apparatuur etc krijg je ook al geïnjecteerde reclame voor de kiezen. In principe ben je dubbel de klos. Je krijgt deze geïnjecteerde reclame en ook nog eens de normale radioreclame te horen. Ik weet niet of dit allemaal wel binnen de regels van de mediawet past. Persoonlijk vind ik, dat de consumentenbond zich hier tegen moet gaan verzetten.

Ik weet niet of dit verhaal binnen dit item past, maar als we niet uitkijken, worden we in de toekomst van alle kanten plat gebombardeerd met ongewenste reclame.

Ik luister al decennia geen radio meer omdat het door alle reclame, tunes en presentatoren die zichzelf vooral moeten profileren te erg vind. (Zoek op YT eens naar Jochem Myjer - Ochtend DJ, hou jij het de volle 2 minuut 33 vol? 🙂 )
Er zou op TV zomaar een moment kunnen zjin waar voor mij ook een drempel wordt overschreden en ik geen TV meer kijk. Dat moment is niet heel ver meer.

Reputatie 6
Badge +4

Kan dat zomaar? Ik heb de televisie gekocht en vind niet dat zij mijn eigendom op een dergelijke manier kunben overnemen. Ik ga er van uit dat er een opt out zal zijn. Dit is wel iets voor een proefproces.

U zal nooit eigenaar worden van de software in een tv. U koopt de hardware en gebruikt de software als het ware in licentie. Anders zou iedere handige Harrie de software kunnen kopiëren om zo vervolgen alle investeringen van Philips onderuit te halen. 

Reputatie 6
Badge +4

@KeesFr 

Waarom gaat u een 4 jaar oud totaal niet relevant onderwerp naar boven halen om.uw ongenoegen te uitten over uw probleem met streaming diensten

Ik.heb zowel bij Sonos, YouTube Music en Spotify geen reclames. Maar daar betaal ik met plezier voor.

Reputatie 7
Badge +5

kees is volhoudertje, krijgt ie in een ander topic geen bijval dan maar hier verder 😂

Reageer