Consumentenbond.nl

Reparatie van mijn laptopscherm, gratis of niet?

• 11 februari 2015
  • 1 reactie
  • 217 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 0 reacties
hey, ik heb een laptop al 4 jaar thuis liggen en er was tot nu toe bijna niks aan de hand. 9 maanden geleden heb ik per ongeluk wat ijsthee geknoeid op mijn toetsenboord, maar ik had geen problemen met de laptop zelf maar alleen met de toetsenboord. de probleem heb ik opgelost door een andere toetsenboord aan te sluiten op mijn laptop. Laatst gebruikte ik weer mijn laptop na 6 maanden en opeens zie ik strepen op mijn scherm en een witte vlek. als een nieuwsgierig kind dat ik ben heb ik druk uitgeoefent op het scherm en bijna heel de top van de scherm is wit met streepjes. Ik wil dus graag weten of ik een gratis reparatie kan aanvragen of niet. En als ik het moet laten repareren, is het dan wel zo slim om het te laten repareren of is het beter om een nieuwe laptop te kopen? Groetjes, Jack

1 reactie

Reputatie 5
Badge +6
    de laptop is al meer dan 4 jaar oud?! vocht en een laptop is redelijk dodelijk ... de kans is dus groot dat er sprake is van allerlei lastig (duur) te repareren roest-problemen "of ik een gratis reparatie kan aanvragen" > denkt u dat u recht heeft op gratis reparatie (zo ja, waarom)? Of bedoelt u een prijsopgave voor een reparatie? of het slim is om het te laten repareren ligt aan wat reparatie kost en welke garantie u op de reparatie krijgt. Ook maakt uit wat u met de laptop wil gaan doen, mocht hij gerepareerd kunnen worden: een laptop is na 4 jaar technisch redelijk oud. Dat kan betekenen dat het moeite kan gaan kosten om een goed onderhouden besturingssysteem erop te draaien. Ik kan niet in uw portemonnaie kijken, maar op basis van wat u vertelt en mijn beeld, zou ik geen geld meer stoppen in reparatie.

Reageer