Resterend beltegoed

  • 3 November 2015
  • 47 reacties
  • 4121 Bekeken

Mijn man en ik hebben allebei een abonnement bij T Mobile. Hij een Flex15 en ik een relax 15. Nu heeft mijn man een bericht gekregen dat zijn abonnement niet meer wordt ondersteund en dat hij automatisch naar een ander abonnement zal worden overgezet. Dit klink allemaal hel leuk maar zijn resterende beltegoed van 688,49 euro is hij dan kwijt. Hij kan dit niet meer meenemen en dat terwijl wij al jaren een abonnement hebben waar bij de leus hoort "wat van u is blijft van u". Welke stappen moeten wij nu ondernemen om dit beltegoed terug te krijgen? Ikzelf heb nog geen bericht gehad maar ook dit abonnement gaat binnenkort vervallen, samen met mijn beltegoed van 558,78 euro. Kan ieman ons aan een goed advies helpen?



Met vriendelijke groet,



Tonny

47 reacties

Graag brengen we gedupeerden van T-Mobile bij elkaar om samen stappen te nemen. We kunnen samen naar de geschillencommissie gaan. We zijn ook vooral verbaasd over wat mensen ondertussen allemaal over zich heen laten komen. Wat de meesten onder ons gewoon maar accepteren.



Graag nodigen we u uit om met ons contact te zoeken. Ziet u bijvoorbeeld de klacht # 139767 op de Consumentenbond Klachtensite "klachtenkompas.nl" Ons doel is om samen juridische stappen richting T-Mobile te nemen. http://www.slachtoffersjustitie.nl/?p=3061 Stuurt ons alstublieft een email aan:



JustitieSlachtoffers@gmail.com
Mijn man en ik hebben allebei een abonnement bij T Mobile. Hij een Flex15 en ik een relax 15. Nu heeft mijn man een bericht gekregen dat zijn abonnement niet meer wordt ondersteund en dat hij automatisch naar een ander abonnement zal worden overgezet. Dit klink allemaal hel leuk maar zijn resterende beltegoed van 688,49 euro is hij dan kwijt. Hij kan dit niet meer meenemen en dat terwijl wij al jaren een abonnement hebben waar bij de leus hoort "wat van u is blijft van u". Welke stappen moeten wij nu ondernemen om dit beltegoed terug te krijgen? Ikzelf heb nog geen bericht gehad maar ook dit abonnement gaat binnenkort vervallen, samen met mijn beltegoed van 558,78 euro. Kan ieman ons aan een goed advies helpen?



Met vriendelijke groet,



Tonny



Geplaatst door A.J.W. Dijk op Nov 3, 2015.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------



Graag nodig ik u uit om met mij/ ons in contact te komen. Ziet u de klacht: # 139767 op klachtenkompas.nl en op dit forum. Ons doel is om samen juridische stappen richting T-Mobile te nemen. http://www.slachtoffersjustitie.nl/?p=3061



Graag ontvangen we van u een e-mail op:



JustitieSlachtoffers@gmail.com
Reputatie 1




Graag brengen we gedupeerden van T-Mobile bij elkaar om samen stappen te nemen. We kunnen samen naar de geschillencommissie gaan. We zijn ook vooral verbaasd over wat mensen ondertussen allemaal over zich heen laten komen. Wat de meesten onder ons gewoon maar accepteren.



Graag nodigen we u uit om met ons contact te zoeken. Ziet u bijvoorbeeld de klacht # 139767 op de Consumentenbond Klachtensite "klachtenkompas.nl" Ons doel is om samen juridische stappen richting T-Mobile te nemen. http://www.slachtoffersjustitie.nl/?p=3061 Stuurt ons alstublieft een email aan:



JustitieSlachtoffers@gmail.com



Geplaatst door JustitieSlachtoffers@gmail.com op Nov 23, 2015.




Dit initiatief is niet in samenwerking met de Consumentenbond. Lees voor ons advies het volgende nieuwsbericht: Veel klachten over verdwijnen beltegoed bij T-Mobile
Ik heb ook een abonnement bij T-mobile. Dit abonnement heb ik al lang geleden afgesloten (lees:trouwe klant) en momenteel gebruikt mijn zoon (14) het. Die belt niet zoveel dus het beltegoed is de afgelopen jaren alleen maar toegenomen.



Het kan toch niet zo zijn dat T-mobile zegt dat het beltegoed van 1014 straks opeens 0 is?

Aan het advies van de Consumentenbond (neem contact op met T-Mobile) hebben de slachtoffers niet veel. T-M zegt gewoon take it or leave it. In plaats van een Stel Samen abo aan te bieden waarin voor kleine bedragen kleine internetbundels (want daar zit de meeste pijn) met normale snelheid in NL en buitenland mogelijk worden, waarbij T-M dan bijvoorbeeld deze extra abonnementsgelden had kunnen verrekenen met het resterende beltegoed tot dit op zou zijn.



Maar het komt er dus op neer dat de Consumentenbond zelf niets doet?
Per vandaag is ook mijn 200,00 beltegoed van mijn Relax 15 abonnement verdwenen.



Als je T-mobile belt: ja zo is het nou eenmaal.



Ze nemen de klanten niet erg serieus daar, zodra die periode van 24 maanden afgelopen is zien ze mij niet meer terug bij T-mobile.
Daar ik geen vertrouwen heb in al die beltegoed uitbetalers die als paddenstoelen uit de grond schieten en ik daarnaast niet van plan ben voor deze dienst dik te betalen heb ik de volgende oplossing .



Meld je aan bij een online casino die betaling middels 0900 nummers ondersteund , netjes direct gevraagde documenten opsturen die voor uitbetaling verplicht zijn en vervolgens met je beltegoed je account vullen .



Kosten zijn 1.30 of 1.40 per gesprek plus kosten voor gebruik van je mobiele telefoon , Hiervoor krijg je vervolgens netjes 1.30 of 1.40 op je account LET OP !! een of enkele casino`s geven je maar 0.75 per gesprek dit kun je makkelijk zelf even controleren in de algemene voorwaarden .



Nu is het niet ongebruikelijk dat er na een storing van je verwacht wordt dat je ook gaat spelen alvorens uit te betalen , als je het percentage dat je nu dus niet hoeft in te leveren aan die cashout aanbieders inzet is dit probleem al getackeld ( lees ook hiervoor algemene voorwaarden even door ) overigens als je niet ineens honderden euro`s op deze manier naar je spel account zet om direct uit te betalen maar je uitbetaling in stappen doet heb je binnen een paar dagen netjes je geld op je bankrekening staan , Zorg in ieder geval dat je uitbetalingen per keer niet boven de grens van de kansspel belasting uitkomt.



In tegenstelling tot je tegoed bij T-Mobile mag je er van uitgaan dat je casino tegoed netjes op je account blijft staan totdat je het vergokt of uitbetaald .



L.E.



.
Badge
Ik heb een uitgebreide correspondentie gevoerd met T-Mobile over het ongevraagd veranderen van het Flex / Relax abonnement in een ander abonnement. Hierbij bevinden zich m.i. misschien wel argumenten zijn waarop iets tegen T-Mobile kan worden ondernomen.



Is er iemand onder de lezers die met het onderstaande weet dat er iets haalbaar is?



Uit de correspondentie blijkt dat T-Mobile:



-haar beloften geen gestand doet



-mij een alternatief abonnement aanbiedt dat in het geheel niet bij mijn gebruikers gedrag past



-mij niet fatsoenlijk de tijd geeft om mijzelf aan de verandering aan te passen



-geheel voorbij gaat aan de hoogte van de nog staande tegoeden



-op mijn antwoorden en verzoeken de aangeboden abonnementen beter aan te passen aan mijn wensen volkomen negeert



-het mij steeds weer moeilijk wordt gemaakt om fatsoenlijk te kunnen reageren door e-mail adressen te gebruiken welke als “no reply” worden gebruikt, zelfs als ik persoonlijk wordt aangeschreven



-in eerste instantie in hun reacties geen rekening hield met het feit dat ik me in Australië bevond en ik daardoor direct gedupeerd was door de omzetting van het abonnement



-mij daarop een zeer karig alternatief bood waardoor ik alle rechten zou verliezen
Ik sluit mij geheel aan bij de reactie van dhr. Visser. Heb diverse malen met veel moeite een mail gestuurd. T-Mobile maakt het zoeken hiernaar (bewust?) op hun site wel erg moeilijk. En als er dan na 10 dagen eindelijk een nietszeggend antwoord (in de "jij"-vorm terwijl ik daar niemand persoonlijk ken) kun je daar d.m.v. een replay niet op reageren en begint het zoeken op de site weer van voren af aan.Het is vechten tegen de bierkaai. Heb net de nieuwe factuur binnen gekregen - en ja hoor - de ruim € 800,= beltegoed staan er niet meer op. T-Mobile is een grote roversbende die zijn trouwe klanten in de kou laat staan. Hopelijk komen ze zich zelf nog een keertje tegen. Helaas doet de consumentenbond ook niets tegen dergelijke praktijken.
Ik heb gebruik gemaakt van beltegoedterug.nl om mijn beltegoed bij T-mobile te cashen. Tenminste dat dacht ik, ik heb gebruik gemaakt van de dienst in november en zou rond 31-12 een gedeelte vanmijn overgebleven beltegoed bijgeschreven krijgen op mijn bankrekening. Maar helaas niets ontvangen. Ik heb al twee mailtjes gestuurd maar krijg hierop ook geen reactie. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet wat ik zou kunnen doen?
Ja, dat de Consumentenbond ok niets doet valt mij ook ontzettend tegen. Ik ben nu privé aan het strijden.







Ik sluit mij geheel aan bij de reactie van dhr. Visser. Heb diverse malen met veel moeite een mail gestuurd. T-Mobile maakt het zoeken hiernaar (bewust?) op hun site wel erg moeilijk. En als er dan na 10 dagen eindelijk een nietszeggend antwoord (in de "jij"-vorm terwijl ik daar niemand persoonlijk ken) kun je daar d.m.v. een replay niet op reageren en begint het zoeken op de site weer van voren af aan.Het is vechten tegen de bierkaai. Heb net de nieuwe factuur binnen gekregen - en ja hoor - de ruim € 800,= beltegoed staan er niet meer op. T-Mobile is een grote roversbende die zijn trouwe klanten in de kou laat staan. Hopelijk komen ze zich zelf nog een keertje tegen. Helaas doet de consumentenbond ook niets tegen dergelijke praktijken.



Geplaatst door I.T.H. de Jong op Dec 31, 2015.
Badge +1
De Geschillencommissie Telecommunicatiediensten heeft onlangs een uitspraak gedaan over het verdwenen beltegoed bij de oude Relax- en Flex-abonnementen. De commissie heeft vastgesteld dat de consument in die situatie geen recht heeft op oneindige ongewijzigde voortzetting van zijn abonnement en dat de consument daarbij geen aanspraak kan maken op het opgebouwde beltegoed. De commissie is van oordeel dat het beltegoed van de consument door de tariefswijziging niet is vervallen maar omgezet. Er is geen juridische grondslag op grond waarvan T-Mobile het beltegoed aan de consument zou moeten uitkeren dan wel zou moeten verrekenen.De uitspraak is nog niet gepubliceerd op de site van de Geschillencommissie, mocht dit nog gebeuren dan zullen wij dat hier melden.
Daar mag de commissie dan nog wel enige uitleg bij plaatsen m.n.



"in die situatie" is welke situatie?



dat het beltegoed niet is vervallen maar is omgezet, omgezet in wat?







De Geschillencommissie Telecommunicatiediensten heeft onlangs een uitspraak gedaan over het verdwenen beltegoed bij de oude Relax- en Flex-abonnementen. De commissie heeft vastgesteld dat de consument in die situatie geen recht heeft op oneindige ongewijzigde voortzetting van zijn abonnement en dat de consument daarbij geen aanspraak kan maken op het opgebouwde beltegoed. De commissie is van oordeel dat het beltegoed van de consument door de tariefswijziging niet is vervallen maar omgezet. Er is geen juridische grondslag op grond waarvan T-Mobile het beltegoed aan de consument zou moeten uitkeren dan wel zou moeten verrekenen.De uitspraak is nog niet gepubliceerd op de site de Geschillencommissie, mocht dit nog gebeuren dan zullen wij dat hier melden.



Geplaatst door Martine K. op Mrt 3, 2016.
Badge +1
@Deen: in de uitspraak wordt het gemotiveerd, het gaat wat ver om de gehele uitspraak hier integraal te plaatsen.
Oh maar dat bedoel ik niet hoor, ik ben ontzettend benieuwd hoe ze dat dan onderbouwen in de uitspraak. Een linkje is ook prima.







@Deen: in de uitspraak zelf wordt het onderbouwd, het gaat wat ver om die gehele uitspraak hier integraal te plaatsen.



Geplaatst door Martine K. op Mrt 4, 2016.
Ik heb de uitspraak, omdat ook ik een klacht heb lopen bij de Geschillencommissie, toegezonden gekregen van T-Mobile. Met zwartgemaakte namen van klager. Ik kan die uitspraak, die naar ik aanneem niet geheim is, hier publiceren.




Oh maar dat bedoel ik niet hoor, ik ben ontzettend benieuwd hoe ze dat dan onderbouwen in de uitspraak. Een linkje is ook prima.







@Deen: in de uitspraak zelf wordt het onderbouwd, het gaat wat ver om die gehele uitspraak hier integraal te plaatsen.



Geplaatst door Martine K. op Mrt 4, 2016.
Geplaatst door A. Deen op Mrt 4, 2016.
Graag, ik ben ontzettend benieuwd naar de uitspraak.
Ik hoop dat de uitspraak erbij zit.



Blijkbaar lukt het niet de uitspraak te linken. Ik heb het wel geprobeerd via mijn Dropbox. Jammer, kan de Consumentenbond mijn e-mailadres aan jou doorgeven of jouw e-mailadres aan mij dan stuur ik het door.



Intussen heb ik de uitspraak aan community@consumentenbond.nl gezonden. Die zorgen nu voor plaatsing.















Graag, ik ben ontzettend benieuwd naar de uitspraak.Geplaatst door A. Deen op Mrt 7, 2016.
Reputatie 1




Ik hoop dat de uitspraak erbij zit Geplaatst door A.M. Schut op Mrt 7, 2016.




Mocht het niet lukken met het plaatsen mag je mij het beeld toesturen op community@consumentenbond.nl en dan zal ik het toevoegen aan je reactie.
Gelukkig heb ik mijn "opgebouwde" beltegoed van 517 euro omgezet naar bingo/casino credits , door extra kosten die t mob. berekend bleef hiervan netto een kleine 400 euro van over .



Dit heb ik zonder problemen uit laten uitbetalen .



Ondanks dat ik geen beltegoed meer had bij het omzetten van mijn abonnement krijg ik alsnog het bedrag dat t.m. als korting heeft aangeboden ter compensatie van het " opgebouwde" beltegoed .
Dat is een hoop jurispeak maar de uitspraak is in lijn met wat o.a. Engelfriet zegt op zijn blog. Mijn overgebleven vraagteken is nog dat als het u gelukt is het tegoed weer in contanten om te zetten dit in tegenspraak lijkt met de melding dat het tegoed géén contante waarde vertegenwoordigt.
Ik heb mijn beltegoed d.m.v. sms en 0900 nummer op een spelers account gezet van een online casino/bingosite en dit vervolgens naar mijn bankrekening laten storten , Buiten de extra kosten die T.M. berekend voor het gebruik van deze diensten is het beltegoed volledig over gezet .



Dit heb ik gedaan voordat het abonnement zou worden omgezet en mijn beltegoed zou komen te vervallen .

Reageer