Consumentenbond.nl
Vraag

samenvoegen OneNote van email van het werk en OneNote privé

• 4 januari 2019
  • 3 reacties
  • 284 Bekeken

Ik gebruik al heel lang OneNote voor het verzamelen van allerlei informatie en het doen van nascholing. Dit is de OneNote van mij privé email.
Nu hebben we sinds 2 jaar ook OneNote op het werk, gekoppeld aan mijn werk email.
Ik zou dit zo nu en dan willen samenvoegen, maar ik kom er maar niet achter hoe ik dit zou kunnen doen. Kan iemand mij hiermee helpen?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Op het Microsoft forum vraagt iemand zich dat ook af met het antwoord van Microsoft dat het niet mogelijk is, maar met nog wat tips erbij: https://answers.microsoft.com/nl-nl/msoffice/forum/all/samenvoegen-2-accounts-mogelijk/934fcc27-37f2-4e09-a38f-bf408ca7bb17
Reputatie 5
Badge +4
Het ligt er helemaal aan hoe je OneNote op je werk ingesteld staat. Waarschijnlijk wordt het werkgedeelte van onenote beheerd door je werk, en daar kan toegestaan worden om beide 'werelden' te mixen, de juiste hulpmiddelen voor dat beheer moeten wel gebruikt worden, anders zal het waarschijnlijk nooit gaan werken, vanuit beveiligingsperspectief wil je nl zakelijk en prive gescheiden houden.

Gelukkig erkent Microsoft jou behoefte, en die van vele anderen, en bieden ze de mogelijkheid om zakelijk en prive gescheiden te houden en toch beide werelden same te laten komen in o.a. OneNote. En voor alle andere microsoft apps geldt uiteraard hetzelfde.

Wij hebben dit op die manier geregeld en ik kan dus mijn werk gegevens (mail, onenote, word, power enz) samen met mijn prive gegevens gebruiken zonder dat er zakelijke gegevens 'verdwijnen' naar mijn prive omgeving, want dat is wat niet toegestaan is.
Badge +6
Ha @lujan 112, is het samenvoegen inmiddels al gelukt? 🙂

Reageer