Samsung Tablet TAB A8 (2021) aankoop januari 2022

• 25 April 2022
  • 4 reacties
  • 102 Bekeken

Het Tablet is op een normale wijze gebruikt en is ook niet gevallen. Op een gegeven moment kwam er aan de rechterzijde van het scherm een ongeveer 2 cm brede band met verticale lijnen.

Tablet ter reparatie aangeboden bij Bol.com, want daar was het gekocht.

Paar dagen later een bericht van de reparatieservice dat het tablet niet binnen de garantievoorwaarden gerepareerd kon worden worden. Apparaat heeft externe schade. Nou zeg het maar, ik kan niet bewijzen dat er iets mee gebeurd is. En die monteur wil het niet repareren zonden de door mij betaalde kosten.

Wat te doen ?

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Als de tablet externe schade heeft, is het toch wel een keer gevallen oid. Helaas geldt dan de garantie niet. Reparatiekosten kunnen dan wel eens hoger zijn dan een nieuwe. Hoe hoog zijn de reparatiekosten?

gekke is scherm is niet kapot, geen scheuren of dergelijke. Ik weet zeker dat hij niet gevallen is.

Het is mijn woord tegen hun woord. En dan denk ik dat ik het onderspit delf.

Reparatiekosten 135 euro.

3 opties

*laten maken * terug sturen voor 20 euro * of daar laten en dan wordt de tablet vernietigd.

Ja, dit gebeurt vaker, en het is natuurlijk heel goed mogelijk dat die tablet een tik heeft gehad en daardoor kapot is. Het grote probleem is dat de partij die dit vaststelt een financieel belang bij heeft bij deze conclusie.

Ik heb geen idee hoe we dit ooit gaan veranderen.

Reputatie 7
Badge +8

Totaal eens met @A. Deen . Bedrijven proberen met dergtelijke apparatuur altijd onder hun verplichtingen uit te komen met drogredenen zoals gevallen, water gemaakt, zelf aan geprutst enz. Hoe lever je het bewijs van het tegendeel ??

In elk geval bedient Bol.com zich dus ook van deze methoden. Nu is Bol.com aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg met een geschillen commissie.

Dit betekent dat bol.com als webshop is gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. De bij de certificering geconstateerde werkwijze en gehanteerde voorwaarden zijn in overeenstemming met Nederlandse wet- en regelgeving. De (her)certificering vindt jaarlijks plaats. 

Het Thuiswinkel-Waarborg is een extra bevestiging dat je veilig winkelt. Verder geeft het je de mogelijkheid om bij geschillen de Thuiswinkel aan te haken. Is er een geschil na aankoop waar je niet uit komt? En heb je besteld bij bol.com zelf of een partner die lid is van Thuiswinkel.org? Dan kun je de zaak voorleggen aan de Thuiswinkel-geschillencommissie. Of een partner is aangesloten, kun je gemakkelijk zien op de ledenlijst van Thuiswinkel.org.

Als Europees consument kun je naar oplossingen zoeken of online een klacht indienen via de Onlinegeschillenbeslechting (ODR) van de Europese Commissie. Ook als de partner niet is aangesloten bij Thuiswinkel.org.

Bron zie internet.

Reageer