Beantwoord

Samsung televisie gaat spontaan uit en weer aan

• 15 October 2017
  • 10 reacties
  • 51334 Bekeken

Wie heeft de oplossing?

Mijn smart televisie Samsung UE46ES80000 gaat spontaan uit en na enkele seconden spontaan weer aan. Soms een drietal keer, maar het record staat op 12. Om de vijf minuten. Dat gaat wel heel goed. Alles heb ik al geprobeerd. Ook heeft de software een update gekregen.
Via internet kwam ik er achter dat meerdere tv's van Samsung dit probleem hebben. Het verbaast mij dan ook dat telkens deze tv's bij de Consumentenbond als beste uit de bus komen. Ja, misschien qua kijken maar zeker niet qua kwaliteit. Dit tv kostte 2300,- euro en is gewoon na 6 jaar niet meer om aan te zien.
Wie heeft hier een oplossing?
icon

Beste antwoord door H. Beukman 15 October 2017, 22:31

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Ik heb dit een keer met mijn Philips tv gehad, mijn oom zij toen geef elke printplaat een tikje met een geïsoleerde schroevendraaier. Welke een vonkje overspringt is het probleem en dat was de printplaat waar de voeding op vast zat, 1 van de solderingen zat los. Dus vast gesoldeerd en het probleem was over. Ik denk dat er van Philips hun kant, 6 maanden later de melding kwam dat de soldering het probleem was. De tv`s mocht je toen laten herstellen op Philips hun kosten.

Gr Hans
Reputatie 5
Badge +5
Brrrr, klinkt als een Poltergeist...! 😨😉
Weet niet o het probleem nog actueel is, maar ik heb dezelfde tv en toevallig hetzelfde probleem de afgelopen weken.
Na het nodige bekeken te hebben op internet heb ik vanochtend de achterwand losgeschroefd en alle stekkers losgemaakt en weer aangesloten, de boel doorgemeten en toen de stroom er weer opgezet.
Tv staat nu al een paar uur aan en het probleem lijkt weg.

Groet,

Bas
Reputatie 5
Badge +6
Heeft u al gekeken of het ligt aan de stroomkabel? Die er al een paar keer uit gehaald en goed in gedaan? Niet (onzichtbaar) beschadigd?
Dag Raoul,
Nee, dank voor de tip. Je zou verwachten dat de tv dan voortdurend aan en uit gaat. Dat is niet het geval. Meestal na drie keer blijft de tv aan. Ik ga alles nog een keer ontkoppelen.
Beste Hans,

Dank je wel.
Beste Hans,
Ontkoppelen heeft helaas niet geholpen.
Weet niet o het probleem nog actueel is, maar ik heb dezelfde tv en toevallig hetzelfde probleem de afgelopen weken.
Na het nodige bekeken te hebben op internet heb ik vanochtend de achterwand losgeschroefd en alle stekkers losgemaakt en weer aangesloten, de boel doorgemeten en toen de stroom er weer opgezet.
Tv staat nu al een paar uur aan en het probleem lijkt weg.

Groet,

Bas

Beste Bas,

Dank je.
Na wat speurwerk heb ik alternatieve software van Samsung geïnstalleerd. Mijn tv maakt ook geen verbindingen meer met internet. Dat is nogal jammer voor een smart tv. Maar je ziet, net als bij telefoons van Samsung schiet de techniek/update niet echt op.
Zelfde probleem op een 2 jaar oude samsung smarttv. (UE48JU6000WXXN) Ik weet het niet meer .
Probleem keert iedere dag wel terug. Ook onder netflix. Ieder soort programma. Heeft vlgs mij te maken met een vorm van even een onderbreking van de stroom toevoer. Oplossing weet ik niet.

Ik had het probleem met de 7000 serie . Ging ook hele tijd aan en uit . Zag toen filmpje op YouTube waarbij je de schroefjes van het powersupplu printplaat moest aandraaien . Dat werkte bij mij . 

Reageer