Consumentenbond.nl
Vraag

Schadevergoeding door wanprestatie van KPN

• 2 december 2019
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

Mijn vriendin heeft twee maanden voor haar verhuizing ook de verhuizing van haar vaste telefoon aangevraagd. Omdat het steeds onduidelijk was wanneer het nieuwe nummer bekend zou zijn heeft ze regelmatig met de KPN gebeld en kreeg steeds andere antwoorden. Uiteindelijk zou ze het nummer 3 of 4 dagen voor de verhuizing krijgen. Dus het versturen van verhuiskaarten werd uitgesteld tot na de verhuizing. De dag na de verhuizing had ze nog geen bericht, maar bleek ze haar telefoonnummer uit haar oude woonplaats weer te hebben. Denkend dat dat dus haar nieuwe situatie was heeft ze ten einde raad toch maar de verhuiskaarten gestuurd met vermelding van dat telefoonnummer. Hoewel sommige KPN medewerkers zeggen dat je ook je oude nummer kunt houden blijkt dat niet te mogen. Bijna vier weken na de verhuizing kwam er eindelijk een nieuw vast nummer.

Dat betekent dat er nu nieuwe verhuisberichten moeten worden verstuurd.

Ik vind dat KPN de schade door het opnieuw moeten maken van verhuiskaarten moet vergoeden.

Heeft iemand suggesties hoe je dat kan aanpakken.

2 reacties

Heeft iemand suggesties hoe je dat kan aanpakken.

Ga de voorwaarden bekijken en als je een punt/afspraak/belofte vindt die ze niet nagekomen zijn heb je een begin. 

Reputatie 2
Badge +3

Lijkt me niet dat KPN hier verantwoordelijk voor is. Gevolgschade is uitgesloten.

Je hoeft geen nieuwe verhuiskaarten te sturen maar even een berichtje met het nieuwe nummers. Dat kan tegenwoordig op heel veel gratis manieren.

Reageer