Consumentenbond.nl
Vraag

Scherm telefoon kapot door telefoonhoesje

• 1 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 537 Bekeken

Ik heb in April 2019 een hoesje voor mijn telefoon gekocht bij MyTrendyPhone.
Afgelopen weekend heb ik deze van mijn telefoon verwijderd, en tijdens het verwijderen is het scherm van mijn telefoon kapot gegaan. Na het verwijderen liepen er meerdere barsten over het scherm en nu werkt het touchscreen niet meer. Dus ik kan niet meer ontgrendelen, telefoon opnemen, helemaal niets.
Nu heb ik contact opgenomen met de klantenservice maar hier kreeg ik te horen dat het onmogelijk was en dat ik hem waarschijnlijk had laten vallen. Toen ik ze hierop antwoordde dat dat niet het geval was, bleven ze bij hun statement dat het onmogelijk was en dat ze me niet konden helpen.
Ik heb de telefoon en het hoesje altijd netjes gebruikt en nooit laten vallen. Dus ik vind niet dat ik op hoef te draaien voor 100,- reparatie kosten terwijl ik niets fout heb gedaan.

Wat kan ik nu het beste doen?

10 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Als u terecht vindt dat u in uw gelijk staat, moet u blijven volhouden. Het is wel een moeilijk geval.
Een goed passend hoesje moet de telefoon beschermen, maar ieder die zoiets aangebracht heeft weet dat het niet gemakkelijk gaat. Er moet soms wat kracht gezet worden en dat dan dus ook bij het weer eraf halen van het hoesje. En bij een niet goed of niet goed passend hoesje kan zo'n ongeval als u hebt meegemaakt gebeuren.
Het afdoen met: u zal hem wel hebben laten vallen, of geliefd is ook als dooddoener er zal wel water ingekomen zijn, daar hoeft u zich niets van aan te trekken, als u zeker weet niets fout gedaan te hebben. Dan blijven volhouden, was het hoesje wel goed? u kunt een klacht bij de klachtencommissie indienen, er zijn nog vele wegen, maar probeer eerst nog eens te praten. Groeten Leo.
Ik begrijp de klacht niet. U denkt dat het hoesje uw telefoon kapot gemaakt heeft?
Reputatie 6
Badge +6
Sorry André, maar daar ben ik vanuit gegaan. Het afhalen van het hoesje, met wat kracht en een mesje e.d. kan zoiets gebeuren. Maar je hebt gelijk, waardoor denkt de topic auteur zelf dat ie kapot is gegaan? Groet Leo.
Reputatie 6
Badge +6
Het ziet er naar uit dat we lang kunnen wachten op een antwoord. Ik ga ervan uit dat men echt met problemen zit als men het forum inschakelt. Ik en anderen, doen onze best snel te reageren, maar dan hoor je niets meer. Is uiteraard geen uitzondering. In elk geval succes met de problematiek.
Badge +4
Het ziet er naar uit dat we lang kunnen wachten op een antwoord. Ik ga ervan uit dat men echt met problemen zit als men het forum inschakelt.
Wat heb jij een haast.
😉
Sommige mensen hebben overdag meer te doen en ik heb niet elke dag tijd om hier even te kijken, laat staan te reageren.
(ja, ik ben ook al lang met pensioen en ik kom tijd tekort.)
😀
Reputatie 6
Badge +6
Beste Fred, ik heb daar volledig begrip voor. We zijn ook niet allemaal hetzelfde. Ik wil altijd zo graag mogelijk weten als iemand geantwoord heeft, maar dat zal wel niet goed of te snel, te haastig zijn . Ik ben ook al enkele jaren gepensioneerd en heb het toch druk?? Er zijn nu eenmaal zoveel zaken in het leven. En begrijp dat best van anderen, maar als je ergens aan begint, blijf je het toch volgen. Maar je weet en ik uiteraard ook dat vaak nooit geantwoord wordt, sorry mijn gebrek, ik wil dat zo af en toe nog wel eens uiten.😣 . Groeten Leo.
Reputatie 7
Zo'n hoesje zit toch niet over het scherm?
Reputatie 6
Badge +6
Beste @MrsJones . Ik ben er na mijn interpretatie van het bericht van Gebruiker vanuit gegaan dat het hoesje de schuldige was van het kapotte scherm. Maar het is gissen als je niet precies weet wat er gebeurd is.
De meeste mensen doen een smartphone in een zgn. daarvoor passend hoesje, ter bescherming juist van de smartphone. Dat moet een beetje vastgeklikt zitten anders valt de telefoon er herhaaldelijk uit. Maar dat zal ieder bekend zijn.
Als je het hoesje wilt verwijderen en het zit goed geklemd moet je soms wat kracht zetten. Heb je een 'verkeerd' hoesje dan zal dat helemaal problemen geven. Door de handelingen, al dan niet met 'gereedschap' kan het scherm scheuren of krassen geven. Als je alles ter goeder trouw hebt gekocht en hebt gedaan, kan één en ander buiten je schuld liggen....... maar het is een moeilijk geval. Heb ik ook direct gesteld. En u en andere leden verbazen zich dat het hoesje de schuldige is. Het moet dan ook wel een heel fout hoesje zijn. Het zit niet over het scherm (normaliter), het klemt slechts de phone vast. Maar zonder verdere uitleg kan ik er ook niets mee. Groeten Leo.
Beste allemaal,

Dank jullie wel voor jullie vele snelle reacties. Ik ben inderdaad niet zo snel hiermee.
Bij deze wat extra uitleg;

Het hoesje is inderdaad de boosdoener. Het is een bookcase hoesje met daarin een hard plastic houder voor de telefoon. Deze is specifiek gemaakt voor mijn type telefoon. Terwijl ik de telefoon verwijderde uit het hoesje, kostte dat mij kracht, maar ik ben altijd erg voorzichtig. Dus ik deed dit bedachtzaam. Toen ik na het verwijderen nogmaals naar mijn telefoon keek, zag ik opeens dat er meerdere barsten over het scherm liepen. Dit was ook nog eens onder zo'n gehard glas-screen protector. Deze was nog wel intact.

Ik heb na dit voorval de webshop gemaild, om deze klacht door te geven. Maar ze geloven mij niet. Zij geven aan dat het onmogleijk door het hoesje kan komen en dat ik de telefoon heb laten vallen. Ik weet echter zeker dat dit niet het geval is.

Groetjes, Ellen
Badge +6
Dank voor de update, @Gebruiker1569940768! Je zou er nog voor kunnen kiezen om een klacht te plaatsen op Klachtenkompas. Wellicht kunnen jullie daar samen tot een passende oplossing komen? Succes!

Reageer