Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Schermtijd telefoon bijhouden: nuttig of niet?

• 26 november 2018
  • 4 reacties
  • 1971 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Met schermtijd voor Apple iOS 12 en de Digitaal Welzijn-app voor Android 9 kun je zien hoeveel tijd je je smartphone gebruikt en welke apps je het meest gebruikt. 📱 Als je die hoeveelheid tijd wil verminderen, kun je limieten voor bepaalde apps instellen. Dan krijg je een seintje als je tijd (bijna) op is.

Het zou je kunnen helpen om bewuster met je smartphone of tablet om te gaan of zelfs een telefoonverslaving tegen te gaan. We zijn benieuwd hoe jij daar tegenaan kijkt. 🤳 Denk je dat het zijn doel dient? Gebruik je zelf een schermtijd app? Praat mee!

4 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Ik heb geen Android 9 maar kan het toch zien.
Het staat gewoon in instellingen batterij.
Volgens mij al sinds Android 4.

Ik voeg er niet veel waarde aan. Ik kijk er wel ooit naar. Maar ik vind het niet zozeer dat ik verslaafd ben. Mijn zusje heeft elke dag 8+ uur telefoon tijd.
Ik heb nu nog maar 2 uur en 10 min.

Het is wel handig, maar niks speciaals.
En al doe je minder telefoon tijd.
Hoe zit het met laptop/Ipad/tablet tijd? word die dan niet meer?
Badge +3
Wat een flauwekul.
Er komen steeds meer (statische) dingen omdat het technisch mogelijk is, maar niet omdat het zinvol is.
(just my 2 cents)
Reputatie 1
Weer een nutteloze boodschap op de iPhone. "Verslaafden" trekken zich er niets van aan en anderen vinden m.i. alleen maar onzin. Kun je dit ook uitzetten??? Kun je trouwens ook Wallet en Gezondheid verwijderen?
Hoe meer met een smartphone kan des te minder tijd je hebt om er wat mee te doen.

Reageer