Consumentenbond.nl

Sennheiser verprutst reparatie

• 15 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 262 Bekeken

Badge +1

Ik had een Sennheiser Momentum 2 HD Pink Floyd Een prachtige koptelefoon, maar helaas deed na ongeveer 1.5 jaar het geluid aan een kant het minder (kraakte en viel weg). Voor de rest werkte hij helemaal nog. Ik heb ‘m toen laten repareren in Denemarken voor 110,- euro (750ddk) en ik kreeg ‘m terug een de kabels hingen letterlijk uit de behuizing en de microfoon deed het niet meer, echt prutswerk dus.  Ik kreeg toen mijn geld terug en ik kon ‘m nog een keer laten maken door dezelfde persoon bij Sennheiser (*) ik dacht dit doe ik niet want hij was echt zeer onvakkundig en erkende de andere problemen met de microfoon niet die hij veroorzaakt heeft. 10 Maanden later weer terug in Nederland heb ‘m toen door Sennheiser Nederland RMA gestuurd met de vraag of ze hem wel kunnen maken. Dit willen/kunnen ze niet want de kabels hangen er uit.. En dat ik maar een nieuwe moet kopen.

Effectief heeft dus Sennheiser Denemarken mijn koptelefoon vernaggeld, en daarna weigert Sennheiser Nederland ze het op te lossen. Ik heb nu een paar dagen zitten mailen met * (Sennheiser Denemarken) en Sennheiser Nederland, maar ze blijven vasthouden aan hun standpunt dat ik binnen 3 maanden een probleem had moeten melden met de reparatie, terwijl dit al lang bekend was.

Wat mij betreft is dit een slechte manier met klanten omgaan. Ze gaan mij nu de kapotte koptelefoon terugsturen. Wat kan ik nu het beste doen om alsnog mijn koptelefoon gerepareerd te krijgen?

Mulder

*Naam verwijderd door beheerder in verband met privacy.

3 reacties

Lastig, Sennheiser Nederland gaat hem niet aanraken en ik neem toch aan dat u hem niet nogmaals naar Denemarken gaat sturen. Feitelijk zou u de reparateur die hen verprutst heeft aansprakelijk moeten stellen maar dat wordt zo mijl op zeven dat heeft geen zin. Einde oefening dus tenzij u een onafhankelijke deskundige reparateur vindt.

Badge +1

Ja het lijkt mij ook einde oefening omdat ik ‘m niet terug wil sturen naar de reparateur die het problem veroorzaakt heeft. Ze winnen hiermee niet de schoonheidsprijs, maar echt illegaal is het niet nee. 

Badge +8

Hi @Mulders1988, wat ontzettend balen van je koptelefoon! Als je lid bent van de Consumentenbond en een Volledig & Vertrouwd of Geld & Recht abonnement hebt, mag je altijd even bellen met mijn collega's van Advisering. Je bereikt hen op werkdagen van 9 tot 18 uur via 070 445 45 45.

Reageer