Beantwoord

Signal: Gratis bellen?

• 17 July 2021
  • 13 reacties
  • 121 Bekeken

Ik ben wel geïnteresseerd in de overstap van Whatsapp naar Signal. Ik heb via het internet wat info vergaard. Er staat alleen nergens vermeld of bij Signal net als bij Whatsapp het bellen gratis is.

Kan iemand mij daar uitsluitsel over geven?

Groet,

M . van Parreren

icon

Beste antwoord door Wortelstamper 17 July 2021, 15:26

Signal is gratis.
Bellen kan zowel met als zonder video.
Video kan ook met een groep.

Bekijk origineel

13 reacties

Het is sowieso gratis om het op uw telefoon te zetten en dan te kijken hoeveel van uw bekenden daarop zitten. In mij geval iets van twintig man en daar kan ik Whatsapp dus niet mee vervangen. Verder is Signal gratis, net als Whatsapp.

Signal is gratis.
Bellen kan zowel met als zonder video.
Video kan ook met een groep.

Reputatie 5
Badge +4

Blijft nog dat niet is vermeld dat er uiteraard sprake is van enig data-verbruik en dat moet  ergens worden afgerekend.

Als dat via je eigen wifi gaat is het gratis (nou ja, buiten de vaste lasten daarvan), via 4G/5G kost het wel geld afhankelijk van je bundel. Dit geld overigens ook voor Whatsapp . 

Blijft nog dat niet is vermeld dat er uiteraard sprake is van enig data-verbruik en dat moet  ergens worden afgerekend.

Als dat via je eigen wifi gaat is het gratis (nou ja, buiten de vaste lasten daarvan), via 4G/5G kost het wel geld afhankelijk van je bundel. 

Klopt als een zwerende vinger maar TS vraagt naar de verschillen met Whatsapp en dat aspect is nu juist identiek. De boodschap is eigenlijk dat Signal sowieso “hetzelfde” is als met Whatsapp maar (voorlopig) dan zonder als je vrienden en familie om mee te bellen.

Sorry, die laatste zin begrijp ik niet helemaal.

Sorry, die laatste zin begrijp ik niet helemaal.

Zet Signal op uw telefoon, het kost u gegarandeerd niets, en kijk wie u kent die het nog meer gebruiken. Ik wil niet speculeren maar ben echt ontzettende benieuwd hoeveel bekenden u dan aantreft. Alleen met anderen die het ook geïnstalleerd hebben kunt u bellen.

OK, bedankt.

Ik weet genoeg.

OK, bedankt.

Ik weet genoeg.

Laat je het nog even weten?

Later.

Ik moet nu weg.

Gr.

MvP

19 Contacten.

19 Contacten.

Voor iedereen die er niet bij zit bent u dus nog steeds aangewezen op Whatsapp en dat is het kernprobleem bij wisselen van communicatie kanaal, iedereen (ok zeg 80%, dan is de kritische massa wel bereikt) moet over. 

OK.

u dus nog steeds aangewezen op Whatsapp

Dat is juist wat ze willen bereiken bij de Facebook club, die eigenaar is van WhatsApp.
Ze gaan er niet op over omdat er anderen zijn, die blijven zitten.
Ik heb op een gegeven dag alles verwijderd.
Als ze me willen bereiken, moeten ze het maar anders doen.

Reageer