Simyo: simonly en internet

• 25 July 2021
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

• Bondsbeginner
  • 0 reacties

LS,

Al geruime tijd heb ik bij Simyo een mobiele Huaswtelefoon abonnement ZONDER internet.

Maar alsd ik thuis ben, in eerste instantie, heb ik een Zyxel modem/rouer (?) die naast bekabelde ook draadloze internetverbinding verzorgt. In eerste instantie werd mijn phone naast mijn PC als actief in het draadloos netwerk vermeld, waarop mijn phoontje daar dus ook gebruik van maakte. Voor zover ik weet vond een dergelijke verbinding ook in openbaar toegankelijke draadloze netwerken gemaakt.

Voordat het beheer van Simyo naar zoonlief overging was dat, zover mij bekend, ook geen enkel probleem, maar nu wordt mijn maandelijkse rekening minstens verdubbeld vanwege de internet toegang, óók draadloos thuis via mijn Zyxel modem-router(?)….

Is het dan niet de Zyxel die voor de draadloze verbinding zorgt en niet mijn “Huawei P smart 2019” smart phoontje? En wat te denken van de buiten toegankelijke openbare draadloze netwerken..?

En buiten moet ik veelal mijn phoontje uitschakelen om niet automatisch verbinding te maken met dergelijke netwerken.

En nu is het zover dat ik met mijn browser of phoontje kennelijk geen toegang kan krijgen met de simyo site….

Kiunt u daarin iets voor mij, en mogelijk meerdere Simyo klanten, betekenen…?

2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ook als u geen internet abonnement heeft bij Simyo kunt u wel gewoon internet gebruiken op uw telefoon. Alleen zijn daar hogere kosten aan verbonden als met een abonnement. Dus als de huidige gebruiker buitenshuis even iets checkt of ontvangt gaat er al data doorheen.

Dus een telefoon zonder Internet bestaat eigenlijk niet meer.

Reputatie 5
Badge +4

Als u geen internet heeft, zet dat dan ook uit aub, want als wifi even uitvalt gaat hij op 4G gewoon verder.

Reageer