Skype app stopt op Samsung Smart TVs

Samsung stopt met het ondersteunen van de Skype app op smart TVs. Volgens een melding die we vandaag op de TV krijgen stopt de app op 2 juni 2016 a.s.

De TV is zo'n 8 maanden geleden nieuw gekocht en de speciale Skype camera kostte zo'n 100 euro!

Kan dit allemaal zomaar?

45 reacties

Ik heb ook 7 maanden geleden een smart tv en een webcam samsung voor skype, omdat ik familie in het buitenland heb. En nu hoe moet het opgelost worden? Ligt het bij samsung, skype of de winkel waar heb het gekocht? dus Media Markt. Ik heb een tijd geleden overal gebeld en ze hebben me gepasserend en nienand naam de schuld op zich. Het is niet te geloven, makkelijk geld verdient, door allemaal, incl. Media Markt! Het moet een oplossing komen, het gaat over veel geld, toch.
Normaal zou ik zeggen klaag bij Samsung maar dat heeft u ongetwijfeld al gedaan, er staan reeds een paar klachten op klachtenkompas van de consumentenbond maar ook daar geeft Samsung geen antwoord. In Amerika zou je nog een class-action kunnen proberen te organiseren maar ik ben bang dat het slikken wordt.
Ik ben ook gedupeerd. Ik heb een Samsung TV Camera CY-STC1100/XC aangeschaft die enkel bedoeld is om te kunnen Skypen op bepaalde Samsung Televisies. Mijn televisie biedt geen enkele andere app of functionaliteit aan die gebruik maakt van deze TV Camera. En de TV Camera kan, ondanks dat deze gewoon via USB wordt aangesloten, niet op andere apparaten zoals pc's gebruikt worden, omdat Samsung daar simpelweg geen drivers voor levert. Dus weg is m'n geld, en niks heb ik er voor terug.

Er wordt hier gezegd dat Samsung een compensatie overweegt, en dat dat per geval wordt bekeken. Kun iemand me zeggen waar ik hier een aanvraag voor kan indienen? (Liefst met link) Tot op heden voel ik me echt genaaid.

Weet de exacte aanschafprijs bij de MediaMarkt even niet meer zonder eerst het bonnetje op te zoeken. Maar de adviesprijs is 172,86 euro en ik had het niet in de uitverkoop gekocht ofzo. http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/tv-audio-accessories/tv-accessoires/CY-STC1100/XC?subsubtype=tv-camera.
Ja het is niet te geloven, we hebben een webcam die nog in garantie is en we kunnen niets meer mee doen. Ik wil volgende week naar Media Markt gaan en meer informatie vragen. Ik heb 77,75 euro betaald ervoor.
Ik ben gisteren in Media Markt in Bergen op Zoom geweest, om over de samsung webcam te praten. Ze deden zoals ze niets erover wisten, het was bij hun helemaal onbekend...volgens Media Markt klantenservice is het helemaal een probleem van Samsung! maar ik heb geargumenteerd dat het in hun winkel is berkocht dus ze hebben ook mee te maken. Tot einde hebben ze geaccepteerd dat ik een klacht indien bij hun en ik zal na een tijd een antwoord krijgen. Meer kon ik niet bereiken.
Reputatie 5
Badge +6

Tot einde hebben ze geaccepteerd dat ik een klacht indien bij hun en ik zal na een tijd een antwoord krijgen. Meer kon ik niet bereiken.

Geplaatst door marja1133 op Jul 8, 2016.
Overweeg om de klacht (ook) op Klachtenkompas.nl te zetten...

Tot einde hebben ze geaccepteerd dat ik een klacht indien bij hun en ik zal na een tijd een antwoord krijgen. Meer kon ik niet bereiken.

Geplaatst door marja1133 op Jul 8, 2016.
Overweeg om de klacht (ook) op Klachtenkompas.nl te zetten...

Geplaatst door R. Teeuwen op Jul 8, 2016.
Samsung reageert helemaal niet op klachtenkompas.
Reputatie 5
Badge +6

Geplaatst door A. Deen op Jul 8, 2016.
Maar Media Markt wel?!

Geplaatst door A. Deen op Jul 8, 2016.
Maar Media Markt wel?!

Geplaatst door R. Teeuwen op Jul 8, 2016.

Van mij mag mevrouw bij Mediamarkt klagen maar nuttig lijkt het mij niet. Ik verbaas me sowieso dat er nog geen regeling van Samsung en de consumentenbond op tafel ligt. Mocht Samsung daar niet aan mee willen werken dan is het wellicht tijd nu wél eens een echte rechtszaak te starten. Geef de rechter eindelijk eens de kans duidelijkheid te verschaffen en dan is deze case veel beter dan TV-apps. TV-apps zijn een bijproduct, deze camera's zijn hiervoor aangeschaft en zijn nu waardeloos geworden.
Goedendag, ik heb een klacht op klachtenkompas.nl tegen Media Markt geplaatst, waar ik de webcamsamsung voor smart tv samsung heb gekocht en ze hebben heel snel gereageerden belooft een oplosing te vinden. Ook heb ik een klacht tegen Samsung, maar ze zijn niet aangesloten bij consumentenbond. Ik ben ook door Media Markt geadviseerd om contact met Samsung te nemen, en dat was heel moeilijk...tot einde is het me gelukt via Facebook. Hun antwoord is dat Samsung alleen de producent van de webcam is, de beslissing is van Microsoft die gestopt is met ondersteunen van Skype op smart tv samsung. Het wordt iedere keer moeilijk. Ik ben al moe van alle toestanden en ik laat even alles afwachten. Heeft iemand Microsoft gezocht? contact opgenomen? Is iets gelukt? Ik hoor het graag.
Reputatie 7
Badge +5
'pick your fights' is een kreet die hier heel erg van toepassing is.

je energie in dit onderwerp stoppen is weggegooide energie, en dus zonde. Neem je 'verlies' en verzin een alternatief voor skype op een samsung, die zijn er genoeg
Goedemorgen allemaal, het is me gelukt, MediaMarkt heeft mijn geld terug gegeven voor de samsung webcam voor smart tv die ik om te skypen had gekocht. en nu niet meer te gebruiken is omdat skype gestopt is met samsung smart tv. Ik vind dat heel netjes voor MediaMarkt!

Een fijne dag toegewenst!
Doorbijtertje @Marja1133 gefeliciteerd dat u 'toch niet gek bent' volgens de slogan van MediaMarkt en bedankt voor deze melding, dat maakt moed en uiteindelijk ook een pluim voor de MediaMarkt in uw regio, want onduidelijk is nog of dit een landelijk beleid wordt. Misschien handig voor de andere betrokkenen om te kunnen verwijzen naar deze soepele afhandeling van uw MediaMarkt, in welke plaats?
Wow, dan stijgt de Mediamarkt zeker een paar punten in mijn achting. Vreemd wel dat al die andere mensen die het met Samsung hebben proberen op te lossen nooit meer iets van zich hebben laten horen en ook de bond er verder geen aandacht meer aan schenkt.

Goedemorgen allemaal, het is me gelukt, MediaMarkt heeft mijn geld terug gegeven voor de samsung webcam voor smart tv die ik om te skypen had gekocht. en nu niet meer te gebruiken is omdat skype gestopt is met samsung smart tv. Ik vind dat heel netjes voor MediaMarkt!

Een fijne dag toegewenst!

Geplaatst door marja1133 op Jul 28, 2016.
Ik heb een aanklacht bij MediaMarkt in Bergen op Zoom ingediend en daarna ook via klachtenkompas, als reactie kreeg ik telefoon van MediaMarkt Rotterdam en Bergen op Zoom en ik heb het apparaat bij MediaMarkt Bergen op Zoom ingeleverd en mijn geld terug gehad. Het is gebeurd binnen 2 weken. Mooi toch!
Ik snap er niets van. Waar zijn al die andere klagers gebleven? Heeft iedereen het er verder bij laten zitten of hebben mensen weldegelijk allemaal een regeling gekregen?
Ik heb in juli op de Samsung-facebook-site om restitutie van het aankoopbedrag gevraagd. Dit werd meteen (nog voor Samsung kon antwoorden) opgepikt door Conrad (waar ik de skypecamera anderhalf jaar geleden gekocht had), met het aanbod, hem onder garantie terug te sturen naar Conrad. Dit heb ik gedaan en vandaag heb ik het aankoopbedrag op mijn bankrekening ontvangen.
Samsung is niet meer bereikbaar via de chat, het webformulier of e-mail. Dit ongetwijfeld naar aanleiding van het stijgende aantal klachten over het stoppen van Skype TV app en andere apps en de gebrekkige functionaliteit van de Smart TV in het algemeen.

Nu staat er op de site:

Samsung Premium Support via Messenger

Op dit moment doen wij een pilot met het verlenen van service via Messenger van Facebook. Heb je een vraag over je Samsung product, stuur ons een bericht via Messenger en wij komen bij je terug om je te helpen. Dit is een testperiode, maar wij streven ernaar om gedurende openingstijden binnen 15 minuten antwoord te geven op jouw bericht. Let op: deze service is alleen voor tekstberichten beschikbaar, je kunt dus geen audiogesprek starten.

Heb je geen Facebook-account? Geen probleem. Messenger werkt ook met je mobiele nummer.

Dit laatste is natuurlijk onzin want een mobiel nummer heeft niet vanzelf een password en dat heb je toch echt nodig, zoals blijkt als je op de Messenger-knop klikt.

Misschien kan de Consumentenbond Samsung aanspreken over hun slechte bereikbaarheid.

Bij voorbaat dank.
Je kunt messenger, facebook of twitter gebruiken en met ze telefoneren. Waarom is dat niet genoeg keuze?

Samsung is niet meer bereikbaar via de chat, het webformulier of e-mail.

Misschien kan de Consumentenbond Samsung aanspreken over hun slechte bereikbaarheid.

Bij voorbaat dank.

Geplaatst door H.Vossen op Aug 29, 2016.
Na vijf maanden heb ik eindelijk het aankoopbedrag van de TV camera teruggekregen van Samsung. Vóór de zomer heb ik de factuur en de bankgegevens opgestuurd via e-mail naar de afdeling Voice of Customer (VOC) die kennelijk de claims behandelt.

Sinds deze zomer gaat dat niet meer rechtstreeks. Nu kun je kiezen tussen afgescheept worden via facebook of telefonisch. Mijn advies is om te bellen met 088-9090100. Je krijgt eerst een keuzemenu waarin je het apparaat moet kiezen waarover je belt. Daarna krijg je een ander menu waarin je helaas niet kunt kiezen dat het gaat over een claim, dus je kiest bijvoorbeeld voor een technisch probleem. Dan nog je postcode ingeven (1000 werkt ook) en dan krijg je een medewerker aan de telefoon. Deze medewerker kan dan proberen contact op te nemen met de afdeling VOC die over de claim gaat. Ik heb zo'n vier keer moeten bellen en dat terwijl ze de factuur en de bankgegevens al hadden.

Misschien heeft de bemiddeling van de Consumentenbond in mijn geval ook geholpen. Ik had echter liever gehad dat de Consumentenbond zich sterk hadden gemaakt voor het voortbestaan van de Skype TV app, want nu heb ik mijn geld terug, maar ik kan niet meer Skypen via de TV en daar was het toch om te doen. Ik heb in al mijn contacten met Samsung nooit enige uitleg gekregen of antwoord op mijn vragen:

1. Waarom kondigt Samsung als enige fabrikant aan helemaal te stoppen met de SkypeTV app?
  2. Wat kost het Samsung om de SkypeTV app te handhaven?
  3. Andere fabrikanten stoppen met het onderhoud aan de SkypeTV app. Waarom kiest Samsung hier niet voor?
Eén medewerker van Samsung waagde zich één keer wel aan een inhoudelijke reactie. Volgens hem was de app onveilig geworden voor de gebruiker en daarom moesten ze er mee stoppen. Dus je stopt met de ondersteuning, de app wordt daardoor onveilig en daarom maak je hem dan onbruikbaar! Daarover krijg je dan klachten van klanten die voor niks een dure Skype TV camera gekocht hebben en dus blokkeer je e-mail en webchat, zodat veel klanten het zullen opgeven en nooit hun geld terug zullen zien.

Reageer