Slechte accu's in e-readers Kobo H2O Edition 2 + Kobo Clara - waarschuwing
Ik kocht begin januari op basis van een recente Consumentenbond test een Kobo H2O Edition 2 e-reader.
Echter, na 3 dagen was de batterij al leeg. Na opladen liep hij nog sneller leeg, en bovendien kwam het apparaat vast te zitten.
Had hem gekocht bij Bol, die na (kosteloos) retour zenden zonder dralen het aankoopbedrag terugstortte, geen probleem daar.
Ik zag op Bol verschillende andere negatieve reviews over hetzelfde euvel.
Omdat ik geen vertrouwen meer heb in de Kobo H2O maar wel graag een Kobo wil vanwege backlight gebruiksgemak bij aanschaf van nieuwe titels, kocht ik vervolgens een Kobo Clara.
Maar....ook deze is nu vastgelopen op precies dezelfde manier.
Ik baal er ontzettend van, en wilde daarnet nog eens de andere reviews op Bol bekijken en daar mijn zegje doen.
Echter: de negatieve recensies op Bol zijn niet meer terug te vinden. Hoogst verdacht.
Nu heb ik nog steeds geen nieuwe e-reader, en vraag mij af of er ook een Kobo bestaat waarvan de accu wel lang mee gaat.
Een ernstig teleurgestelde gebruikster van e-readers
Jammer dat je slechte ervaringen hebt met de Kobo e-readers. In onze test doen Kobo e-readers het vaak goed (ook op accuduur). Bij de reviews in onze productvergelijker zie ik weinig negatieve ervaringen met Kobo H20 second edition. Een tip is nog om te kijken of de Kobo de meest recente software update heeft gehad. Soms kan een software update het probleem verhelpen.
Groet,
Stefan
Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik met veel geprut de Kobo Clara weer aan de praat gekregen. Een software update bleek niet nodig, zou ook raar zijn want het ding heeft nkele dagen geleden bij de ingebruikname nog een software update gehad.
Nu heb ik de magnetische cover eraf gehaald, misschien trok die de batterij leeg op één of andere manier. Ik had overigens de optie voor automatische slaapstand via de cover uit gezet.
Ik wacht nu af of de batterij nu wéér zo snel leegloopt. Dit is niet fijn, ik baal enorm.
Mijn vorige e-reader was een Sony en die functioneert al 8 jaar prima.
Vr. Groet,
Yoopb
Ga weer naar de mediamarkt terug, toch maar weer proberen
De negatieve recensies worden weggemoffeld door een ondoorzichtige volgorde, zeer laakbaar. Bol is partner van Kobo.
Ik heb bij Coolblue een PocketBook e-reader gekocht, inclusief magnetische cover.
Qua lezen uitstekend. Gebruiksvriendelijkheid is acceptabel, minder goed dan de Kobo, maar deze doet het tenminste.
Ik hoop dat deze het blijft doen, ga binnenkort op vakantie.
Na halve dag zonder te gebruiken is de accu alweer leeg.
Hiervoor 8- jaar lang een e-reader van Sony gehad. Deze accu ging maanden mee.
Nooit een probleem gehad.
Volgens mij heb ik een miskoop gedaan.
Volgens mij heb ik een miskoop gedaan.
Als je beziet dat het enige alternatief voor Kobo Amazon is valt er ook niet veel te kiezen. Persoonlijk moet ik ze beiden niet maar als uw apparaat niet goed functioneert kunt u toch maar het beste zsm bij uw leverancier aan de bel trekken. Ervaring leert dat je met wachten sowieso de pineut bent.
Balen dat je aankoop niet bevalt.
Op onze pagina over garantie lees je meer over wat je rechten zijn. Ook vind je een voorbeeldbrief die je kunt versturen naar de leverancier, mocht je hier gebruik van willen maken.
Je bent er vroeg bij, dus zeker even bij de leverancier nagaan wat de mogelijkheden.
Laat je ons weten wat de uitkomst is?
Groet,
Celine
Ook mijn kobo accu was redelijk snel defect. Er zit nu een accu in die ik voor een ander apparaat zou gaan gebruiken.
Uiteraard niet doen als je nog garantie hebt. die is dan voorbij.
Ging vandaag voor de tweede keer binnen vier maanden terug met een vastgelopen kobo klara. Volgens de verkoper was het een heel normaal probleem, ik moest niet zoveel verwachten!. Kobo neemt ze terug geeft jou een nieuw exemplaar en verkoopt de jouwe als refurbished. Volgens hem hadden alle kobo,s zo'n korte levensduur. Kan de consumentenbond hier niet wat mee? Vier maanden is toch wel erg kort.
Overigens mijn aankoop bedrag terug gekregen, ik had geen zin in een zelfde exemplaar. Mijn vorige kobo was een aura, ging twee en half jaar mee.
Ik heb zelfde ervaring met kobo aura h20. Is steeds zonder te waarschuwen leeg binnen 1 week. Ook als ik maar weinig heb gelezen.
Heb er schoon genoeg van. Steeds maar wachten tot hij weer geladen is.
Je kan nooit zomaar spontaan je boek pakken. Altijd ....leeg...weer leeg ook als je niet gelezen hebt. Waardeloos product.
Ik moet ook altijd de hoes 'Gecko' er af halen om m weer goed op te laden en aan te krijgen dat het blauwe lampje gaat branden. Raar allemaal. Ben er helaas niet blij mee.
Instelling : automatische slaapstand en wekken aan bij de sleepcover.
Ik hoop dat men dit een s serieus neemt en de klachten goed verhelpt.
Ik heb precies dezelfde reader, cover en problemen als Van de Pol hierboven. Ik lees graag voor ik ga slapen, maar de laatste tijd is dat een drama. Niet het slapen, maar het lezen. Vastloper terwijl hij gewoon vol zou moeten zijn. Laatste update maakt niets uit…..
Heel raar dat dit niet door BOL wordt aangepakt.
..
Heel raar dat dit niet door BOL wordt aangepakt.
BOL, u bedoelt denk ik KOBO maar die zijn nu vrijwel monopolist dus veel drang tot verbetering is er niet meer.
Wij hebben twee Kobo e-readers in juni 2019 gekocht om mee op vakantie te nemen. Een maand later op vakantie was een van de twee readers niet meer wakker te krijgen, het display wad dood. Dit exemplaar werd door Coolblue probleemloos omgeruild.
Twee maanden later bleken de accu's van beide e-readers in slaapstand in ca twee dagen te zwak om weer uit de slaapstand te komen. Enige remedie is blijkbaar weer aan de oplader hangen. De accu's zijn dan wel snel vol, maar het is zeer hinderlijk als je er niet over kunt beschikken als je wilt.
Nu liggen beide e-readers permanent aan de voeding, kijken of dat werkt, nog geen ervaring hiermee.
Conclusie: met de koop van de Kobo Clara e-reader neem je een groot risico.
Nog even dit: ik weet het natuurlijk niet, maar mogelijk is de maalstroom van de “gemiddelde” telefoonoplader te hoog.
Als die reader nog onder garantie vallen zou ik ze direct naar de leverancier sturen. Een reader moet weken zo niet maanden met een lading kunnen doen en anders is hij gewoon kapot. Blijkbaar heeft Kobo een serie slechte batterijen ingekocht, hopelijk zijn die ondertussen op.
Hetzelve euvel hier...hard reset gedaan 2 x. Dat probleem blijft zich herhalen en internet staat er vol mee. Niet uit sluimerstand, slechte accu. Deze gaat terug.
In de afgelopen 2 jaar al 4x een Kobo Clara gehad waarvan de accu heel snel leegliep.
Gelukkig wel goede service van Bol.com, die zonder probleem het geld terugstort.
De laatste Kobo Clara heeft het driekwart jaar redelijk goed gedaan, toen begon ook bij deze de accu weer binnen een etmaal leeg te lopen in slaapstand.
Ik heb ook de indruk dat de accu erg gevoelig is voor lagere temperaturen, op een niet verwarmde slaapkamer lijken de accuproblemen erger of te beginnen na een koude nacht.
Ik hoop heel erg dat ze nu toch iets gaan doen aan de accu kwaliteit, bij de vroegere Kobo Glo nooit problemen met de accu gehad.
I. Starcke.
Ook ik ervaar nu na 1,5 jaar de accu problemen bij mijn Kob Aura h2o edition 2
sinds afgelopen weken lees ik vaker door corona isolatie en inmiddels heb ik vanochtend na opladen na net 3 uur lezen een lege accu.
na zoeken op internet kwam ik dit forum tegen met lotgenoten, ook ik heb een Sony Ereader gehad en deze deed/ doet het nog steeds minimaal een maand op de accu, en zelfs na weken niet lezen was het oppakken en lezen. Helaas doordat de tand des tijds het scherm heeft beschadigd deze Kobo gekregen voor mijn 65e verjaardag.
hij zit nog in de garantie dus zal ook mijn klacht bij Bol neerleggen, alhoewel de artikelen hierboven mij angst inboezemen over de goede afloop omtrent dit probleem.
als er inmiddels ook positieve reakties zijn, dan lees ik ze ook graag.
Ik heb 3 kobo’s H20 gehad. De eerste liep vast na een half jaar, zonder problemen omgeruild bij Mediamarkt. De tweede liep vast na een jaartje. Weer probleemloos omgeruild. De derde liep vast na net iets meer dan 2 jaar, waardoor de garantie was vervallen. Ik heb hier uitgebreid contact over gehad met de Kobo klantenservice. Ik vond dat een e-reader uit het duurste segment het langer moest doen dan 2 jaar. Dat waren zij niet met me eens en bleven bij garantie van 2 jaar. Ik kon wel wat Kobo boeken tegoed van ze krijgen. Dan moest ik natuurlijk wel een nieuwe Kobo kopen.
Mijn vrouw heeft ook een Kobo H20, die leest er al 5 jaar probleemloos mee.
Inmiddels heb ik een Amazon Kindle Oasis gekocht. Fantatisch apparaat. Ik ga nooit meer terug naar een Kobo.
Bedankt voor je reaktie, inmiddels een harde reset gedaan en 3x volledig leeg laten lopen en opgeladen en moet zeggen het gaat nu beter, ook laat ik de WiFi uit dat scheelt ook.
mij zal je tip bij vervanging voor de Amazon kindle in overweging nemen goed idee om te kunnen kiezen.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.