Consumentenbond.nl
Vraag

Slechte ervaring met instellen nieuwe telefoon Samsung

• 12 mei 2020
  • 4 reacties
  • 134 Bekeken

Badge

Ik heb recentelijk mijn telefoonabonnement verlengd bij Tele2 en daarbij heb ik ook mijn mobiele telefoon vervangen en ben nu de 'gelukkige’ bezitter van een Samsung s20 5g. Nu, een maand later, probeer ik mijn data van de oude telefoon naar de nieuwe telefoon over te zetten. Dit kan bij Samsung niet anders dan door het gebruik van een programma, smart switch, en dit vereist dat ik al mijn persoonlijke gegevens met Samsung deel.

Ik ben niet van plan om deze informatie met Samsung te delen dus Samsung heeft bewust het apparaat onklaar gemaakt om verdere betaling middels het afstaan van persoonlijke data af te dwingen. Ik wil mijn geld terug. Graag zou ik willen weten op welke wijze ik dit kan doen.

4 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Heeft u de S20 los gekocht? Of zit deze bij een abonnement in?

Er zijn gratis apps om de data over te zetten en u kunt het altijd nog handmatig dien.

Vreemde is dat Google voor 99.99% zeker uw gegevens ook heeft en een backup van de oude telefoon terug kan zetten.

Ik zie geen reden om uw telefoon te retourneren, hij maakt ook deel uit van uw abonnement denk ik.

En hoezo is uw telefoon onklaar? Als u bijvoorbeeld de Google App store opent staan in de bibliotheek alle apps die op de oude telefoon stonden.  Zo over te zetten.

Ik wil mijn geld terug. Graag zou ik willen weten op welke wijze ik dit kan doen.

Niet, u heeft geen schijn van kans. Het "probleem" dat u aankaart heeft geen relatie met het functioneren van uw telefoon. Er zijn zat andere mogelijkheden uw gegevens op uw nieuwe telefoon te krijgen zonder deze tool.

En "onklaar"? Serieus, onklaar!.

Reputatie 7
Badge +7

Er zijn zoals al genoemd om gegevens van oude op nieuwe telefoons over te zetten diverse software programma.s, Google die eens op en probeer ze. En zoals gezegd Google kan u door haar gegevens verzameling (“dus uw gegevens") en via back-up ook wel helpen. U kunt de Samsung eis volgens mij rustig negeren omdat er  best andere mogelijkheden zijn alle data over te zetten. Ik denk dat u bij Tele 2 een abonnement incl. toestel genomen heeft. Dat wordt als voordelig aan gemerkt. Berekenend komt dat vaak anders uit nog afgezien wat u nog allemaal in de maag gesplitst wordt. 

Reputatie 5
Badge +4

Oplichting, onklaar gemaakt? Onterechte beschuldigende kreten als gevolg van onwetendheid.

Reageer