Consumentenbond.nl

smartphone met beste audio kwaliteit..

• 13 maart 2020
  • 3 reacties
  • 1056 Bekeken

In de laatste consumentenbond smartphone-test zie ik dat er ook getest is op geluidskwaliteit. Waarbij getest is op de kwaliteit van de primaire functie namelijk telefoongesprekken voeren.

Ik ben op zoek naar een ranglijst van best scorende smartphones voor specifiek deze kwaliteit, wie kan mij daar aan helpen?

3 reacties

Badge +8

Hi @rj.bijma, jammer genoeg is er geen filter in onze Vergelijker waarmee je eenvoudig kunt zien welke smartphones de beste geluidskwaliteit hebben. Wel valt me op dat de telefoons die over het algemeen een goede score hebben, ook vaak hoog scoren op de geluidskwaliteit.

Maar wellicht zijn er Communityleden die hun ervaringen met nieuwe smartphones en de geluidskwaliteit hier met je willen delen, of andere tips hebben?

Samsung Galaxy toestellen hebben de mogelijkheid om met de “adapt sound” instellingen het geluid aan je gehoor aan te passen. Ik ben weg benieuwd naar ervaringen van gebruikers.

De zoektocht naar een telefoon met goede geluidskwaliteit heeft bij mij namelijk haar achtergrond in een iets verminderd gehoor.

Beste @rj.bijma,

Als ik een tip mag geven dan raad ik je de Nuraphone aan. Ik heb ook een vermindert gehoor en dit is voor mij echt de oplossing gebleken om een HiFi ervaring te hebben met muziek. Ik gebruikt de koptelefoon in combinatie met de Samsung S10 en de iPad Pro en het is een grote verbetering voor mij. De Nuraphone scant je oren en past het geluid aan naar jouw gehoor en vorm van de oorschelpen. Het is een prijskaartje, bij BCC bv. € 329,00 maar als je een audiofiel bent is het echt de moeite waard. 

Reageer