Consumentenbond.nl

software update voor telefoons

• 2 november 2015
  • 1 reactie
  • 122 Bekeken

Als de consumentenbond software updates zo belangrijk vind verbaast het mij dat dit in de beoordeling van telefoons niet wordt meegenomen.

per leverancier een beoordeling van hun beleid t.a.v. updates.

1 reactie

Reputatie 2
Badge +3

Als de consumentenbond software updates zo belangrijk vind verbaast het mij dat dit in de beoordeling van telefoons niet wordt meegenomen.

per leverancier een beoordeling van hun beleid t.a.v. updates.

Geplaatst door H.J.M. Tromp op Nov 2, 2015.
Software-updates voor smartphones vinden we inderdaad belangrijk! Vooral op Android stoppen fabrikant snel met het maken van updates. Daarom voeren we campagne en tonen we de actuele software-versie in onze telefoonvergelijker. We verbergen daar ook smartphones met verouderde software én we zorgen dat ze geen 'beste uit de test'- of 'beste koop'-predicaat krijgen.

We geven geen testoordeel op update-beleid van een specifieke fabrikant dat we meetellen in het rapportcijfer van een telefoon. Er zijn namelijk sterke verschillen tussen diverse telefoonmodellen: sommige worden jarenlang ondersteund, anderen krijgen nooit een update. Bovendien weten we van te voren nooit 100% zeker hoe lang een telefoon updates krijgt, ook al hebben we daar wel een verwachting van. Daarover lees je meer op deze webpagina of in mijn artikel uit de Digitaalgids.

Reageer