Consumentenbond.nl
Beantwoord

Sony KD-65A1 kapot 2 maanden na verlopen garantieperiode

• 22 mei 2020
  • 9 reacties
  • 199 Bekeken

Badge
  • Nieuwe deelnemer
  • 3 reacties

Goedemorgen allemaal,

graag jullie input en adviezen over het volgende:

Afgelopen woensdag is mijn TV, een Sony KD-65A1 van het ene op het andere moment ermee gestopt.(ik heb hem gekocht in februari 2018, dus net 3 maanden na verlopen garantietermijn)

Daarna deed hij ook helemaal niks meer en was niet meer aan te zetten.

Ik heb toen Sony consumer service gebeld en die hebben mij twee manieren gegeven om hem weer aan de praat te krijgen. Een gewone power reset en een forced data reset.

De tweede manier heeft ervoor gezorgd dat er in elk geval weer een lampje aan de voorkant ging branden (uitgesloten dat het aan de voeding lag) maar nu zegt Sony en het bedrijf wat in Nederland namens hun alle reparaties uitvoert, dat het mainbord(waarsch zoiets als het moederbord) vervangen dient te worden. Kosten: 425 euro! (daar is al de coulance van Sony vanaf gegaan, namelijk 79 euro)

Ik zelf vind deze coulance niet in verhouding tot de leeftijd van het apparaat (was destijds het topmodel van de sony televisies) en de aanschafprijs ervan. Aan de andere kant, voor 425 euro koop ik helaas geen nieuwe…. Ik heb de aankoopbon nog wel, maar nu is het vervelende dat de winkel waar ik hem heb gekocht (Hifi Corner in Groningen) na meer dan 30 jaar is gaan sluiten afgelopen jaar, en nu een Hi-Fi forum is geworden.

Nu lees ik in de meeste onderwerpen dat de verkoper de garantie/coulance moet regelen, maar die is er nu dus niet meer….

Wat zijn nu mijn rechten en zouden jullie dit accepteren? SOny heeft nu coulance gegeven, emaar vind ik in dit geval niet in verhouding. Wat kan ik nu het beste doen?

Ik hoor graag of jullie misschien tips voor mij hebben

vriendelijk dank!

icon

Beste antwoord door Chris L 22 mei 2020, 11:03

. Ik heb de aankoopbon nog wel, maar nu is het vervelende dat de winkel waar ik hem heb gekocht (Hifi Corner in Groningen) na meer dan 30 jaar is gaan sluiten afgelopen jaar, en nu een Hi-Fi forum is geworden.

@rkgt

HiFi Corner bestaat nog volgens KVK:

Hi-Fi Corner B.V.,

Hoofdvestiging

KvK 02035898

Vestigingsnr. 000034198628

Bovenstreek 15

9731DH Groningen

Daar moet je je garantie verzoek naar sturen. bij Kvk kan je detail contact gegevens en jaarverslagen opvragen … ze zijn niet failliet… en dus nog kans op garantie. 

Bekijk origineel

9 reacties

Nu lees ik in de meeste onderwerpen dat de verkoper de garantie/coulance moet regelen, maar die is er nu dus niet meer….

Sorry maar dat is correct, uw leverancier is verantwoordelijk en dat wordt dus inderdaad een heel lastig verhaal. 

Reputatie 3
Badge +2

. Ik heb de aankoopbon nog wel, maar nu is het vervelende dat de winkel waar ik hem heb gekocht (Hifi Corner in Groningen) na meer dan 30 jaar is gaan sluiten afgelopen jaar, en nu een Hi-Fi forum is geworden.

@rkgt

Hi-Fi Corner B.V.,

Hoofdvestiging

KvK 02035898

Bovenstreek 15

9731DH Groningen

Daar moet je je garantie verzoek naar sturen. bij Kvk kan je detail contact gegevens en jaarverslagen opvragen … ze zijn niet failliet… en dus nog kans op garantie. 

Badge

@rkgt

Hi-Fi Corner B.V.,

Hoofdvestiging

KvK 02035898

Bovenstreek 15

9731DH Groningen

Ik ga hier even in duiken. super bedankt voor het speurwerk en de tip!

Reputatie 5
Badge +4

@rkgt  Je kunt het altijd proberen natuurlijk, maar Hificorner is toch echt definitief gestopt met zowel de winkel als met de webwinkel. 

Ik vond op het web nog een telefoonnummer 050-3143698. Misschien heb je er wat aan.

Badge

het telefoon nummer heb ik gebeld maar alleen een antwoord apparaat waarin verwezen wordt naar het forum. ik heb de kwestie ook even op het forum geplaatst en even afwachten wat ze ermee doen. het zijn nog dezelfde mensen die de winkel runden die erop actief zijn. hun klantenservice was altijd helemaal top dus ik hoop dat ze er in elk geval iets mee doen en desnoods sony kunnen/willen benaderen om er iets mee te doen....

Reputatie 3
Badge +3

Ik vind het aanbod nog niet zo slecht.

Tv is 2 jaar oud, laten we zeggen op 1/5e  van zijn economische levensduur. Tv kostte rond €2100 dus €425 is ook ongeveer 1/5e deel.

Veel geld maar niet oneerlijk.naar mijn mening

Badge

wellicht heb je daar een punt, behalve het feit dat ik die Tv begin 2018 kocht en die toen verre van 2100 euro kostte🤦🏻‍♂️

Reputatie 3
Badge +2

@rkgt  Je kunt het altijd proberen natuurlijk, maar Hificorner is toch echt definitief gestopt met zowel de winkel als met de webwinkel. 

Ik vond op het web nog een telefoonnummer 050-3143698. Misschien heb je er wat aan.

@Mazzel @rkgt Garantie is gegeven door de rechtspersoon HIFI Corner aan de koper/consument…. Vervolgens verhuizen of de winkel sluiten heeft geen enkele invloed op garantie… Zolang de rechtspersoon bestaat moet hij dit oppakken. Je kan gewoon een recht zaak aanspannen tegen Hifi corner. De bestuurders van de BV zullen dan actie moeten nemen of je kan alsnog het faillissement eisen en beslag leggen op de boedel/bankrekeningen. bij kvk kan je alle contactgegevens/eigenaren  opvragen. 

Reputatie 3
Badge +3

@rkgt Maar stel dat u €3000 heeft betaald. Dan is de verhouding TOV de reparatieprijs nog gunstiger.

Uw afschrijving over 10 jaar (wat echt lang is) is dan €300 per jaar. U heeft dus €675 afgeschreven in 2 jaar en 3 maanden de reparatie valt dan nog mee.

Zoals ik al zei het is veel geld maar uw tv is het zeker waard. Het zou HiFi corner of diens vervanger sieren om hier ook een deel van te betalen.

Reageer