Sony Wireless Stereo Headset buiten garantie verklaard?

  • 21 November 2014
  • 3 reacties
  • 964 Bekeken

Hallo!



Enige tijd geleden (ongeveer een week of 2) is mijn headset van €90 kapot gegaan. Het gaat hierbij om een Sony PS4 Wireless Stereo Headset. Er zit een breuk in het gedeelte waar de steun van de oorschelp met de rest van de headset verbonden is.

Ik heb deze binnen de garantietermijn ingeleverd bij MyCom Zwolle waar ik hem besteld had, en deze heeft hem voor mij ter RMA aangeboden bij een reparatiestation van Sony. Na nog een week kwam hij terug, met de melding dat de breuk niet binnen de garantie valt. Vervolgens vroeg ik aan MyCom om te vragen waarom hij niet binnen de garantie viel, en kreeg ik als respons dat "De headset is niet gerepareerd omdat de breuk in de headset niet door technisch falen komt en buiten garantie valt." Ook werd er aangegeven dat "reparatie niet mogelijk is omdat deze producten inderdaad duurder zijn in reparatie dan bij directe vervanging."

Is er nog iets dat ik kan doen, sinds ik er normaal mee om ben gegaan? Ik heb de headset op 07-03-2014 besteld.

Alvast bedankt,



Max.

3 reacties

Hallo MaxForce,

Heb je al gekeken wat we schrijven bij 'Klachten & problemen' hier op de website? Daar vind je namelijk alle informatie. Daarnaast zijn we natuurlijk benieuwd wat andere communityleden meemaken als ze hun klacht ergens voorleggen. Dus als iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt en de informatie hier leidt niet tot een oplossing: laat je stem horen.

Veel succes.

Groet,

Marc T.



Hallo!



Enige tijd geleden (ongeveer een week of 2) is mijn headset van €90 kapot gegaan. Het gaat hierbij om een Sony PS4 Wireless Stereo Headset. Er zit een breuk in het gedeelte waar de steun van de oorschelp met de rest van de headset verbonden is.

Ik heb deze binnen de garantietermijn ingeleverd bij MyCom Zwolle waar ik hem besteld had, en deze heeft hem voor mij ter RMA aangeboden bij een reparatiestation van Sony. Na nog een week kwam hij terug, met de melding dat de breuk niet binnen de garantie valt. Vervolgens vroeg ik aan MyCom om te vragen waarom hij niet binnen de garantie viel, en kreeg ik als respons dat "De headset is niet gerepareerd omdat de breuk in de headset niet door technisch falen komt en buiten garantie valt." Ook werd er aangegeven dat "reparatie niet mogelijk is omdat deze producten inderdaad duurder zijn in reparatie dan bij directe vervanging."

Is er nog iets dat ik kan doen, sinds ik er normaal mee om ben gegaan? Ik heb de headset op 07-03-2014 besteld.

Alvast bedankt,



Max.



Heb je al gekeken wat we schrijven bij 'Klachten & problemen' hier op de website? Daar vind je namelijk alle informatie.







Hallo Marc,

Ik heb daar inderdaad al gekeken, en mijn headset valt buiten de wettelijke 6 maanden. Maar ik vroeg mij af, of ze mij zomaar kunnen vertellen dat ze niets kunnen doen en mij met een defect product kunnen laten zitten, terwijl het binnen de garantietermijn is?



Max.
Hallo MaxForce,

De wettelijke garantie (zes maanden) is het minimum. Als je daarna nog fabrieksgarantie hebt, geldt nog steeds dat de (in dit geval) fabrikant moet aantoenen dat de schade door verkeerd gebruik is ontstaan. Dat heet 'omgekeerde bewijslast' en daar hebben we het ook over bij 'Klachten & problemen'.

Ik hoop dat het zo wel lukt om je zaak duidelijk te maken. Succes.

Groet,

Marc T.



Heb je al gekeken wat we schrijven bij 'Klachten & problemen' hier op de website? Daar vind je namelijk alle informatie.







Hallo Marc,

Ik heb daar inderdaad al gekeken, en mijn headset valt buiten de wettelijke 6 maanden. Maar ik vroeg mij af, of ze mij zomaar kunnen vertellen dat ze niets kunnen doen en mij met een defect product kunnen laten zitten, terwijl het binnen de garantietermijn is?



Max.

Door MaxForce[/quote]

Reageer