Consumentenbond.nl

Spontane barst ASUS TABLET/slechte afhandeling BCC binnen garantietermijn/Klacht BCC-ASUS-ASUS mogelijk zelfs een wereldwijde terugroepactie?

  • 27 maart 2015
  • 5 reacties
  • 216 Bekeken

Badge
VOOR WIE IS DIT HERKENBAAR? Hoe dit collectief op te lossen?

Spontane barst ASUS TABLET/slechte afhandeling BCC binnen garantietermijn

Klacht BCC/ASUS☹️

zie s.v.p.ook:

Transformer-tablets Asus kampen met gebarsten schermen:

“Door Wout Funnekotter, maandag 1 oktober 2012 15:34, 163 reacties, 68.913 views • Feedback Submitter: alex3305

Verschillende gebruikers van GoT en andere fora melden dat het scherm van hun Transformer-tablet spontaan is gebarsten. Het probleem lijkt vooral op te treden als de tablet in het toetsenbord-dockingstation zit en is dichtgeklapt.

Niet alleen op Gathering of Tweakers maken gebruikers melding van het probleem; ook op andere sites klagen gebruikers over barsten die spontaan opduiken. Opvallend is dat de barsten altijd in een bovenhoek van het scherm optreden en dat bijna alle gebruikers zeggen dat ze de barst voor het eerst opmerkten nadat ze hun tablet openklapten terwijl hij in het toetsenborddock zat.

Het probleem lijkt bij diverse modellen in Asus' Transformer-serie op te treden; de nieuwste Transformer Infinity lijkt vatbaar te zijn, maar er zijn ook meldingen van gebruikers met een Transformer Prime of zelfs de eerste Transformer, die meer dan een jaar geleden uitkwam. Verschillende gebruikers merken op dat de bovenste glaslaag van het scherm niet helemaal egaal is en bobbels vertoont; mogelijk is dat de oorzaak van de defecten.

Ondertussen worden de kosten van reparaties op klanten verhaald. Een gebruiker die zijn tablet opstuurde ter reparatie, meldt dat hij de tablet in totaal bijna twee maanden kwijt is geweest en een rekening van 136 euro moest betalen. Volgens Asus was het niet mogelijk dat het scherm 'zomaar uit het niets breekt'. Op het forum van TROS Radar schrijft een gebruiker dat zijn reparatierekening zelfs op 180 euro uitkwam.

Asus Benelux wil niet specifiek ingaan op het probleem. Het bedrijf wilde desgevraagd niet zeggen of het op de hoogte van het probleem is, of gedupeerden op een tegemoetkoming in de kosten kunnen rekenen en of mensen die hun reparatie al betaald hebben dit vergoed zullen krijgen. Het enige wat het bedrijf kwijt wil, is dat het ervan op de hoogte is dat 'een aantal gebruikers niet tevreden zijn met de reparatie van hun product'. Deze gebruikers wordt verzocht via https://mailto:support_nl@%61%73%75%73.%63%6F%6D contact op te nemen met Asus.”

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Veel van de info waar u naar linkt is van 2012. Uit de informatie is lastig op te maken of het (nu nog steeds) om een probleem gaat dat veel gebruikers treft. En zolang niet duidelijk is dat het ook nu nog een substantieel deel van de klanten treft, wordt het denk ik toch het woord van de 1 tegen het woord van de ander. U weet het best of het echt spontaan is gebeurd, en dan is een gang naar een geschillencomissie of rechter wellicht een optie, kijken of een onafhankelijke derde een oordeel kan geven of de schade spontaan ontstaan kan zijn? Maar misschien hoeft het zo ver niet te komen: BCC is lid van Thuiswinkel.org en daar staat ook nog een klachtenprocedure: https://www.thuiswinkel.org/leden/bcc/certificaat . Is dat nog een optie?
Badge
Allereerst hartelijk dank voor de genomen moeite! Het is echt een spontane barst! De indruk bestaat dat dit tablet een technische ontwikkelfout heeft.

Zie svp de foto:

http://www.tabletguide.nl/tablets/asus-transformer-pad-tf303/asus-transformer-pad-tf303cl-1-2/



https://www.google.nl/search?q=ASUS+tablet+303K1D022A&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=m7NLVdqYL-WxygOw8oFY&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=629#imgrc=YHpEWZfNZM7WIM%253A%3BVTAQftNgyJBfvM%3Bhttp%253A%252F%252Fic.tweakimg.net%252Fext%252Fi%252F2000544972.jpeg%3Bhttp%253A%252F%252Ftweakers.net%252Fpricewatch%252F373878%252Fasus-transformer-pad-tf303k-wifi-blauw.html%3B1240%3B856

Dit tablet heeft een inkeping links voor de speaker precies op de plaats waar de barst begint.Dat lijkt een zwak punt in de glasplaat.

Echter gelijk hebben en gelijk krijgen.......

Het is een principekwestie en daardoor inderdaad een gang naar de Geschillencommissie waard: nog geen besluit daarover genomen.

Via "BCC is lid van Thuiswinkel.org en daar staat ook nog een klachtenprocedure: https://www.thuiswinkel.org/leden/bcc/certificaat . Is dat nog een optie?"heeft BCC de klacht inmiddels direct afgewezen.

Van BCC heb ik niets meer te verwachten. Zie s.v.p. o.a. http://www.klachtenkompas.nl/bcc/bcc-scheept-af-met-aangetekende-brief

https://www.klachtenkompas.nl/bcc/bcc-gedraagt-zich-als-keizer-en-beschouwt-klant-als-onderdaan

Ik houd u op de hoogte!
Het standpunt van BCC is vrij duidelijk: Het punt waar de barst ontstaan is, vanaf de buitenkant, impact point, is duidelijk zichtbaar op de foto's.

Ik neem aan dat u over deze fotos beschikt. Ziet u iets anders op de foto's of bent u van mening dat deze schade u niet te verwijten valt?
Badge
Verwacht niets van BCC! zie ook https://www.klachtenkompas.nl/bcc/asus-tablet#comment-18906

[Opmerking redactie: zin in volledige kapitalen aangepast naar kleine letters, aangezien het ander overkomt als schreeuwen.]
Fijn dat je ons verder op de hoogte houdt mÁÁr, waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?

Reageer