spotify volume problemen bij afspelen via versterker.

• 16 February 2021
  • 19 reacties
  • 237 Bekeken

Sinds een jaar heb ik een netwerk/cd receiver van denon /ceol met dali oberon speakers.

Voor meer keuze in muziek en voor kinderliedjes( kleinkinderen) heb ik spotify premium 

via KPN.  

Probleem : het is een paar keer gebeurd dat bij afspelen van muziek het volume ongecontroleerd omhoog ging de speakers knalden erbijna uit. Behoorlijk geschrokken zeker toen het ook nog eens gebeurde waar de kleinkinderen bij waren. 

Op internet vind ik dat bij sonos en heos  dit probleem nogal eens voorkomt en een echt goede 

oplossing/verklaring heb ik niet kunnen vinden.

Ik durf spotify niet meer af te spelen op deze versterker.

Wie o wie weet een echt  goede oplossing?

Ward.

19 reacties

Heeft u al eens gekeken of er misschien een update van de firmware bestaat?

Nee, dat heb ik niet. Ik heb wel het probleem besproken met de verkoper en die heeft dit niet genoemd. 

Maar wat is de firmware precies? En waar kan ik een update vinden?

Alvast dank voor uw/ jou reactie!

Ward.

Reputatie 7
Badge +4

dit is het niet?? Volume schommelt bij het afspelen van Spotify (custhelp.com)

De firmware is de software die er in de versterker draait, soms worden er ook voor dat soort apparaten een nieuwe versie van die software gemaakt. Kijk u eens op deze pagina, https://www.denon.com/nl-NL/downloads/productdownloads

Selecteer het exacte type van uw versterker en kijk of er eventueel iets beschikbaar is.

Badge +8

Is het probleem ondertussen verholpen, @E. Logtenberg? Ik ben benieuwd!

Heb zelfde probleem. Heos app. Spotify premium, Denon receiver en twee heos 3 boxen. Spotify deel ik met vriendin. Beide iPhone. Vriendin heeft geen heos en ook geen heos app. Maar als ik spotify luister via de heos app en zij zet haar iPhone harder (niet volume spotify) dan gaat bij mij de muziek harder. Dat geeft bizarre situaties. Het volume op je iPhone zet je makkelijk op vol 100%. Dat gaat dus de heos app ook naar 100% en dan breekt de hel los. Dus het lijkt erop dat zij kan inbreken op mijn heos app. Zie letterlijk de volume schuiven verplaatsen. 

spotify kan je via de heos app niet off line gebruiken. Wie oh wie helpt mij. 

Reputatie 7
Badge +4

dat is het gevolg van samen met 1 spotify abo doen.

dat is het gevolg van samen met 1 spotify abo doen.

Is het echt zo simpel, je kunt toch niet met twee toestellen tegelijkertijd op één account Spotify gebruiken?

Reputatie 7
Badge +4

wat ik weet van die situatie een paar jaar geleden is dat ik precies wist wanneer zoonlief zijn muziek opzette 😉

Als ik Spotify op de pc aan had staan.
Dan kon ik hem bedienen via de app op de telefoon.
Ik heb nu geen premium meer, gebruikt het ook niet meer.

wat ik weet van die situatie een paar jaar geleden is dat ik precies wist wanneer zoonlief zijn muziek opzette 😉

Rap?

Rap is geen muziek.

Ik snap dat je niet met twee tegelijk Spotify kan luisteren tenzij eentje offline. Maar offline en heos gaan niet samen. Maar gekke is dat als ik Spotify uit zet en SoundCloud aan zij nog steeds het volume kan beïnvloeden 

Reputatie 6
Badge +3

Ik snap dat je niet met twee tegelijk Spotify kan luisteren tenzij eentje offline. Maar offline en heos gaan niet samen. Maar gekke is dat als ik Spotify uit zet en SoundCloud aan zij nog steeds het volume kan beïnvloeden 

Maak je beide gebruik van het zelfde Spotify user account ? Dan ben je 2 keer ingelogd en raakt er iets in de war.

Dat klinkt toch alsof u beiden hetzelfde Spotify account op jullie toestel hebben staan. Maar wellicht hebben wij dat verkeerd begrepen, dus kun je dat aub bevestigen of ontkennen?

Ja dat klopt. 

Ja dat klopt. 

Dan is de hypothese dat het daar dan toch aan ligt.

Ja dat moet ook haast wel. Maar het is toch vreemd als ik spotify weg swipe op iPhone en SoundCloud aanzet zij nog steeds het volume kan regelen ? Is Spotify op de achtergrond dan toch dominant ofzo? 

oplossing is meerdere accounts regelen. Maar ik vind dit wel bijzonder. 

Reputatie 6
Badge +3

Is een vrij complexe samenwerking via Internet en WIFI netwerk tussen:

• Spotify App op telefoon vriendin,
  • Heos App op jouw telefoon,
  • Receiver en speaker Software en Hardware,
  • Spotify server met user account,
  • Souncloud server,
  • en misschien ook nog wel een HEOS server ergens.

Ik kan mee voorstellen dat als jouw spotify user account 2 verschillende dingen tegelijker tijd wil er ergens iets fout gaat.

Overigens als je naar de feedback op andere APP’s en fabrikanten kijkt (Sonos, Heos, Musicast, Bluos, Undok, Roon etc.) zijn er wel meer soorgelijke problemen.

Reageer