Consumentenbond.nl
Vraag

stuurprogramma werkt niet

• 12 januari 2021
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Als ik mijn computer opstart dan heb ik geen internet, als ik dan opnieuw opstart dan heb ik verbinding. Als naar probleemoplossing ga dan krijg ik de melding: Er is een stuurprogramma-of hardwareprobleem met de adapter voor Intel(R)82579LM Gigabit Network Connection.

Als ik het stuurprogramma dan laadt dan zie de opmerking dat alles correct is, echter het probleem blijft betsaan.

4 reacties

U zou de “Intel® Driver & Support Assistant” eens kunnen proberen.

Wat ik ook vaak lees: verwijder het stuurprogramma. Bij de volgende opstart wordt het dan vanzelf opnieuw geïnstalleerd.

Advies volgen op eigen risico, maar ik heb het zelf wel eens met succes gedaan. (Maar het gaat hier wel om een internetadapter).

Misschien eerst een nieuw stuurprogramma ter installatie klaarzetten op het Bureaublad.

Wat ik ook vaak lees: verwijder het stuurprogramma. Bij de volgende opstart wordt het dan vanzelf opnieuw geïnstalleerd.

Advies volgen op eigen risico, maar ik heb het zelf wel eens met succes gedaan. (Maar het gaat hier wel om een internetadapter).

Misschien eerst een nieuw stuurprogramma ter installatie klaarzetten op het Bureaublad.

Inderdaad, maar met dien verstande dat je dan in de “Device Manager” het apparaat uninstalled:

(Start Device Manager/Apparaatbeheer - zoek netwerk adapter - rechter muisknop click - uninstall - reboot. )

Goede tip van het éérst ophalen van een goede driver overigens!

Stuurprogramma updates zijn in Windows 10 nu ook optioneel.
Als je problemen hebt, moet je die met de hand toevoegen.

Reageer