Consumentenbond.nl

Switch van emailadres xs4all naar freedom

• 11 januari 2021
  • 5 reacties
  • 295 Bekeken

Ben , founding member , nog niet over gestapt.  Een van de redenen was dat mijn email adres dan ook verandert van ……..@xs4all naar …….@freedom. Moet ik dan al mijn email connecties ( dat zijn er nogal wat ) een mail sturen met email adreswijziging en hopen dat men dit goed registreert ? Domme vraag van amateur / domme vragen bestaan niet !

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

heb je het al aan freedom gevraagd? dat is degene die het antwoord onomstotelijk weet

Tegenwoordig geven veel providers ook de mogelijkheid om enkel het mail adres aan te houden. Met hetnet van KPN is dat sowieso mogelijk weet ik uit ervaring maar mogelijk kan dat met XS4ALL ook. En anders is het een vorm van.verhuizen en zal je iedereen een bericht moeten sturen en hopen dat ze hun administratie bijwerken.

Voor u en anderen die op dit topic belanden: Het is wellicht tijd om een persoonlijk emailadres aan te maken dat niet verandert als u van provider wijzigt. Freedom kan dat eventueel ook aan: https://www.freedom.nl/helpdesk/domeinen/domein-koppelen ) met Microosft Office 365 kun je ook je eigen domein aan je Outlook.com account koppelen https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-persoonlijk-e-mailadres-in-microsoft-365-krijgen-75416a58-b225-4c02-8c07-8979403b427b

Als je meer op privacy bent gericht dan is Protonmail ook een optie waarmee dat kan. (dbulling is nu nog vrij als nl domein)

Ja, om die reden heb ik al meer als een jaar daarvoor een eigen domeinnaam genomen.
Een dienst die Freedom nu ook bied.
Gelukkig stuurt Xs4all nog 6 maanden jouw post door.
Zet het doorsturen wel voor vertrek aan, omdat je zelf er daarna niet meer bij kunt.
Ervaring leert dat Xs4all mensen die zich vergissen of een fout gemaakt hebben, hiermee wel helpen.
Je krijgt geen trap na, maar wordt netjes over gezet.
Als je meer tijd nodig hebt, kun je kiezen om je abonnement om te zetten in pack voor €15,25 p/m

Reputatie 4
Badge +3

XS4ALL heeft het PACK abonnement (dat is feitelijk E-Mail, Shell access + virus scanner, toegang tot KPN netwerk via publieke access points).

VOORDAT je verhuisd kun je een forward op je oude email adressen instellen die doorgestuurd worden naar je nieuwe adres (sinds 1 juli is dat een wettelijk verplichte mogelijkheid voor 6 maanden).  Als je die forward niet voor opzeggen instelt zal er ook niets doorgestuurd worden.

Freedom geeft je ook de mogelijkheid om een eigen domain ( in .nl ) aan te maken en die te gebruiken als adres. Dan kun je je mail overal in de toekomst meenemen.

(een (1) domein is voorzien in het abonnement),

Ik had al een eigen sub-domain dat onder .xs4all.nl viel, en dat was wel opgeheven, en ben al ruim een jaar geleden begonnen met allerlei accounts die de afgelopen 25 jaar een mailadres nodig hadden te verhuizen. Ja dat heeft tijd nodig. 

Reageer