Beantwoord

synchroniseren met On drive

• 23 June 2022
  • 9 reacties
  • 137 Bekeken

Badge

synchroniseren met On drive

kan ik veilig, 

mijn bestanden, afbeeldingen en video synchroniseren met de cloud om ze vrilg td bewaren rnn up to date te houden op al uw apparaten.

moet ik dit doen of moet ik dit ergens anders op doen.

Ik krijg argwaan als er staat op al uw apparaten.

Kan iemand mij hier een goed antwoord opgeven.

mvg  H. Pieper

icon

Beste antwoord door basic 24 June 2022, 07:32

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Hier is wat algemene informatie: https://www.seniorweb.nl/artikel/wat-is-onedrive

De bestanden staan in de Microsoft-cloud, en syncen dan naar de "verbonden” apparaten.

Op zich erg veilig, maar sommigen maken zich zorgen over de privacy.

Ook komt het wel eens voor dat Microsoft het helemaal op slot gooit omdat er een “verkeerd” plaatje op terecht is gekomen.

Als ik u was zou ik OneDrive mijden.

Er zijn genoeg ervaringen te vinden (ook binnen dit forum) van mensen met OneDrive bij wie Microsoft het hele Microsoft account blokkeerde zonder dat ze een uitleg geven waarom ze dit doen.

pckrullenbol verwijst hier ook al naar.

Ik gebruik zelf een fantastische gratis cloud-dienst met de naam pCloud. (5 Gb gratis).

Reputatie 7
Badge +5

@J.W.F.M. Pieper we kunnen natuurlijk de uitzonderingen vergroten, OneDrive wordt echter ook door miljoenen gebruikers wereldwijd zonder problemen, met alle veiligheidsmaatregelen van dien, dagelijks prive en zakelijk naar volle tevredenheid gebruikt. 

Maar àls je een probleem krijgt is het meteen ook een gigantisch vervelend probleem (dat je bij andere aanbieders niet zult krijgen).

Hier maken we wat mij betreft een denkfout. Om last te krijgen met dat blokkeren van je account moet je eerst de grootste fout maken die er bestaat namelijk slechts één kopie hebben van je bestanden en geen backup. Als je een backup naar Onedrive maakt heb het origineel nog. Als je je bestanden echt enkel en alleen in de cloud hebt zou ik altijd een lokale kopie op een harde schijf maken van heel OneDrive en dan is dat je backup.

Reputatie 6
Badge +3

Een andere denkfout is dat je de veiligheid van een betaalde clouddienst niet moet gaan vergelijken met een gratis geval. Hoe veilig zijn daar jouw bestanden. Wat wordt daar mee gedaan.

Ik ken persoonlijk niemand die met onedrive ook maar iets is kwijtgeraakt. En al mijn collega's werken er mee.

Het probleem dat kan ontstaan is niet dat je je bestanden kwijtraakt, maar je Microsoft account.

Badge

Ik wil iedereen danken voor de reactie, ik weet nu dat ik niets met  One drive doe.

Nogmaals bedankt.

Groet,

Hans Pieper

Badge

Ik gebruik One_drive al een behoorlijke tijd voor zowel mijn werk als privé
Je kan zowel op je pc/laptop als je mobiel of tablet bij je bestanden komen.
Ik heb alle bestanden echter ook apart op een thuis staande netwerkschijf opgeslagen zodat, mocht er iets fout gaan, ik mijn bestanden altijd nog heb.

Reageer