Consumentenbond.nl
Vraag

T-Mobile maakt fout bij afsluiten mobiel abonnement

Hallo,

om een lang verhaal kort te maken,

november 2017 zakelijk abonnement afgesloten bij Tmobile, 3 maanden later trek ik aan de bel dat ik geen facturen ontvang voor de afgesloten iphone x 256 gb go onbeperkt abonnement.

Tmobile start een onderzoek met gsmweb waar ik de abinnement geeft afgesloten en blijkt dat ze de geen aanvraag kunnen terug vinden,althans dat wordt door de medewerker van Tmobile mij verteld waarna ze mij feliciteerd met mijn “Gratis” iphone x 256 gb. toestel. Ik vraag nog hoe dat kan terwijl ik zeg dat ik met de ontvangen telefoon zit te bellen en zeker een aanvraag heb ingediend.
Maar 3 keer toe bevestigend dat het echt gratis is op deze manier. Nou dank u wel dan.

Na 6 maanden later komen ze er achter dat het dus toch niet gratis zou moeten zijn dus.
nou ok,leuk, maar zit wel met dubbel abonnemt nu.

Zit nu al meer dan een maand te schrijven en te bellen met ze om tot een passend oplossing te komen enig wat ze aanbieden is dat ze de abonnement stop willen zetten maar de toestel toch laten betalen. Nou vond ik dat wel erg makkelijk goed makkertje natuurlijk van als Tmobile zijnde na zo een grote blunder.

Mijn vraag wat zou ik van Tmobile eigenlijk meer kunnen verwachten?

mvg

Demirci

40 reacties

Reputatie 7
Je mag verwachten dat je de dingen die je besteld hebt mag betalen en zeker niet hoeft te betalen voor zaken die je niet hebt besteld. Een bedrijf heeft twee jaar om te factureren na levering van een product en vijf jaar voor een dienst. Daarna verjaart de factuur.
Ok duidelijk.

Maar na een misleid actie kan ik dus geen goed makertje verwachten?

de abonnement willen ze wel stop zetten maar de toestel laten betalen. Dat is te begrijpen.

maar de vraag is, is dat een goed makertje van Tmobile na een misleid actie?

mvg

demirci
Reputatie 7
Misleidend als in "u krijgt het toestel gratis" en dan "Oh nee, toch niet"? (Bokma moet je er zelf bijdenken) Ik neem aan dat je met verwachten bedoelt, waar ze toe verplicht zijn. In principe zijn ze verplicht hun beloftes na te komen maar ik denk niet dat u bewijs kunt produceren en dan heb je niets om iets mee af te dwingen. Het wordt anders als ze zelf toegeven dat zij toegezegd hebben dat het toestel gratis zou zijn.
Inderdaad zou ik ze zeker toe verplichten als ik het zwart op wit had. De klachten afdeling is niet happend over de opgenomen gespekken in dit kwestie. Zelf in de vinger willen ze niet snijden dus echt eerlijk spel voeren ze niet. Maar ze accepteren wel dat er een fout gemaskt is, en dat brengen ze over als een klein minimini fout over.

hep de optie gekregen om het toestel terug te sturen en betaalde abo kosten terug te krijgn maar de toestelkrediet kosten houden ze.
Of als ik de toestel wil behouden dat ik dat toteinde contract tot laatste cent blijft betalen?

ik vind dit geen goedmakertje?

of toch wel?
Reputatie 7
Ik begrijp alleen niet zo goed wat de schade is. Ze hebben je eerst laten weten dat je toestel als gevolg van hun fout gratis zou zijn maar kwamen ze daar later toch op terug. Wat zie je zelf als je schade?
Reputatie 7
TMobile zal, lijkt me, net als andere providers, kunnen nakijken wanneer en met wie er contact is geweest, het is ook mogelijk dat gesprekken om diverse doeleinden, meestal worden trainingsdoeleinden genoemd, zijn opgenomen, je weet alleen niet hoelang één en ander wordt bewaard. Misschien zijn ze bereid even in het recente verleden te duiken? Zorg dat je alles zwart op wit krijgt, ook als je ze belt i.p.v. mailt.
Dat ik door een blunder (omdat er zogenaamd geen abonnement kosten zijn) een ander abonnement heb afgesloten.

Zit dus nu 1 abonnnement voor saus te betalen.

Die saus abonnement willen ze stop zetten maar de toestel ga ik blijven betalen als ik hem wil behouden of kan terug sturen maar ben wel me betaalde toestel kosten dan wel kwijt,die krijg ik niet terug.

Dat is geen goedmakertje in mijn opzicht. Eerst een mis communicatie dan achter laten betalen.
Blunder dus.

Wat is hier dan de goed makertje als zij mij nog als klant willen behouden?

Reputatie 7
Dus je hebt een extra abonnement afgesloten omdat je eerste abonnement gratis was? Sorry maar dat snap ik niet.
Inderdaad.

De hele aanvraag was dus zoek of zo wat ik zelf ook niet snap terwijl ik de toestel wel had ontvangen. Dus gewoon optijd en netjes aan de bel getrokken.
Mede werker Tmobile onderzoek gestart, niets kunnen vinden.

dan maar gratis dus?

Hoe slim ben je dan als medewerker van Tmobile?
Reputatie 6
Badge +5
Een dubbel abonnement op 1 telefoonnummer?
Dan is er iets goed mis.

Of heb je 2 telefoonnummers in gebruik?
2 telefoon nummers waar ik tot een maand terug niets van wist tot dat ik de afschrijvingen zag.

Geen enkel bel minuut gebruikt dus van die andere abonnement.
Reputatie 7
Dan betaal je alleen de telefoon volgens mij, wel raar want als je op deze manier een telefoon koopt zit die vast aan een abonnement, of andersom. Bilmiyorum.
Inprincipe accepteren ze de fout maar doen als er voor de rest niets aan de hand is.

Met andere woorden (foutje) misleiding moet kunnen volgens Tmobile.
En dat ik 7 maanden dus tot heden al heb betaald, klein optelling..

Toestel kredietkosten:
7x 48 = 336 die ben ik wel kwijt al ik de toestel terug wil sturen en alles stop wil zetten.
Reputatie 7
Dat toestel heb je al voor een deel betaald, dat kun je beter niet terugsturen want ik vermoed dat je dan niet het hele bedrag dat je inmiddels hebt betaald terugkrijgt. Gewoon houden maar natuurlijk wel afbetalen dat ding. Het zou kunnen dat er iets in de administratie van TM is misgegaan zodat je een telefoon op afbetaling hebt gekocht maar zonder abonnement, dat zou toch te achterhalen moeten zijn lijkt me.
Een deels betaald inderdaad. Maar je kan het ook een deel van de garantie zien. Het is nu al 11 maanden geleden dat ik de toestel heb geactiveerd. Dus de garantie bij appele is verlopen.

Ik zit toch echt even met wat ga ik doen nu?
wat is het beste oplossing?
Reputatie 7
Als er iets met je iPhone gebeurt, heb je volgens Apple recht op één jaar garantie. Dat is echter in strijd met de Europese regelgeving, die voorschrijft dat je als consument aanspraak kunt maken op twee jaar garantie. We laten je zien hoe het garantieproces precies werkt.
Op zijn eigen website schrijft Apple dat je als koper recht hebt op één jaar beperkte iPhone garantie. Heb je het toestel in Europa gekocht, dan gelden echter de Europese regels en heb je als gezegd recht op twee jaar garantie. Apple meldt dit zelf niet, maar als je het aangeeft wanneer je contact met Apple opneemt, krijg je de garantie wel toegekend.
kooptip

Bron: T Mobile

je hebt dus nog een jaar garantie, ik denk niet dat ze daar onderuit kunnen.
wat kan ik het best van Tmobile proberen af te dwingen dan?

Wat hun mij aanbieden komt hun alleen te goeden uit terwijl hun een blunder maken.
Reputatie 7
Ik probeer nog steeds te begrijpen hoe groot je schade nu is in euro's. Als je hun voorstel nou zou accepteren. Wat is dan het verschil met de situatie dat alles zo gelopen zou zijn als oorspronkelijk de bedoeling was? Waar heeft het je dan extra geld gekost?
Mischien dat ik die 7 maanden betaalde geld ergens ander goed voor kon gebruiken?

Mijn verloren tijd misschien die ik hier voor moet uit trekken?
Reputatie 7
Ok, de tijd die het je gekost heeft, die snap ik, maar hoeveel euro extra heeft het je nu gekost. Zoals ik het begrijp betaal je toch niet dubbel?
Het gaat om een zakelijk abonnement, dus consumentenregeltjes zijn hier niet van toepassing.
dubbel in de zin van 2de abo voor saus door misleiding. Maar door een fout van hun kant willen ze de abo stop zetten en de toestel wel door laten betalen?

waar blijft een goed makertje dan?
Reputatie 7
Demirci schreef:

waar blijft een goed makertje dan?

Die zie ik ook niet. Ik denk dat je aan moet geven dat je je onvoldoende gecompenseerd voelt en als ze verder niets doen je bij de eerste gelegenheid overstapt.

Reageer