Consumentenbond.nl

Tele2 verhuizing lijkt onmogelijk en klantenservice is ontoereikend

  • 23 maart 2015
  • 6 reacties
  • 180 Bekeken

Ik heb begin dit jaar een verzoek gedaan om het Tele2 internet en digitale TV abonnement wat op naam van mijn huisgenoot stond te wijzigen naar mijn naam en niuwe adres.. Na telefonisch contact van mijn kant bleek dat dit niet kon omdat er nog een abonnement actief stond waar ik ging wonen. vreemd dat Tele2 mij daar niet van op de hoogte stelt, maar dat ik daar zelf over moet informeren. Vervolgens werd mij verteld dat ik maar weer contact moest opnemen nadat dat internetabonnement niet meer actief zou zijn, wat volgens de klantenservice half februari zou zijn. 11 februari bleek na nogmaals bellen toch 26 februari te zijn en daarom begin maart voor de derde keer gebeld om de verhuizing eindelijk echt in gang te kunnen zetten. Ook al weet Tele2 al lange tijd dat ik wil verhuizen, blijkbaar zegt het protocol dat er toch echt 12 werkdagen tussen moet zitten..16 maart zou ik in de loop van de dag dan toch echt internet en tv moeten hebben, maar helaas.

Na zelf te bellen op 16 maart in de avond bleek er niets in gang te zijn gezet omdat er iets mis was met het netnummer. Geen idee wat ze daar mee bedoelen, want hier ben ik nooit eerder van op de hoogte gesteld...

Oplossing dit keer: het zou doorgestuurd worden naar het hoofdkantoor. Dit zou 2 tot 7 werkdagen duren voordat ze met een oplossing zouden komen. Mij werd verteld dat deze oplossing waarschijnlijk passender zou zijn dan de 12 werkdagen die het anders zou duren, omdat blijkbaar het protocol weer opnieuw uitgevoerd moest worden.

na 7 dagen nog steeds niets gehoord te hebben van het hoofdkantoor vandaag wederom met Tele2 gebeld. Volgende de klantenservice heeft het hoofdkantoor mij geprobeerd te bellen. Vreemd dat ik geen enkele gemiste oproep op die dag heb gehad, en nee ook geen anonieme gemiste oproep. verder bleek dat ze de klacht niet goed hadden begrepen en daarom ook niet met een oplossing zijn gekomen. ter verduidelijking. Deze gemiste oproep is 3 werkdagen geleden. Ze hebben dus 1 keer geprobeerd te bellen waar ik niets van terug zie...

Nu is de klacht wederom naar het hoofdkantoor gestuurd...opnieuw moet ik 2-7 werkdagen wachten op antwoord of oplossing...maar dus nog niet op internet en tv! Dat is nog compleet onduidelijk, wanneer ik dat kan verwachten. Ondertussen lopen mijn mobiele kosten op, want doordat ik al 2 maanden geen internet heb (terwijl ik wel gewoon betaal) moet ik al het nodige op mijn telefoon doen. De medewerker van Tele2 raadde mij aan om hier mijn beklag te doen, want dit was de enige mogelijkheid om het hogerop te krijgen en het sneller voor elkaar te krijgen. DUS tele2 heeel graag een gepaste oplossing hiervoor!! Ik wacht namelijk al 2 maanden op een dooie mus!

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Wellicht goed om dit verhaal ook even te publiceren op/kopieeren naar klachtenkompas.nl ...
Beste R. Teeuwen, dank voor de tip! Ga het doen.
Gekke vraag misschien, als je nou zo ontevreden bent, waarom ga je dan niet naar een andere leverancier?
Beste A. Deen, omdat ik bij voortijdig stopzetten een boete krijg die bijna net zo hoog is als de abonnementskosten tot het moment dat ik mag overstappen...Anders was ik allang weggeweest ja.
Tele2 heeft een webcare team dat je via twitter kunt bereiken. Mijn ervaring is dat voor snelle service je je probleem het best aan een webcare team kan voorleggen.
Ja inmiddels via facebook bezig, maar nog steeds geen oplossing...

Reageer