Consumentenbond.nl

Telefoonabonnement voor Tablet

• 6 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 225 Bekeken

Beste mensen,

Van de week heb ik een Samsung Galaxy Tab A met mogelijkheid van 4G via nano simkaart gekocht om te gebruiken als telefoon.
Maar nu krijg ik hiervoor geen belabonnement bij KPN en T-mobile.
Weet u een provider die een mobiel telefoonabonnement aanbiedt voor een Tablet?

Mvrgr. A. v/d. Veer

8 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Bij mijn xs4all abonnement zit zo'n M2M kaartje die in de tablet kan.

M2M wil zeggen: Data, geen bellen, SMS alleen ontvangen.
Telefoonnummer is 097xxxx en dan 12 cijfers lang.

Als je een ander alternatief zoekt, moet je dus op M2M simkaart zoeken.

Als je hem gebruikt als telefoon(bellen), kan er een gewoon sim kaartje in.
Er bestaan geen abonnementen voor tablets, er zijn abonnementen voor bellen en data en er zijn abonnementen speciaal voor data. Als u met uw tablet wil bellen kunt u een gewoon abonnementen nemen. Let op, het is in principe verboden een normaal abonnement te gebruiken in een pure data toepassing in een router of een tablet maar als u ook belt met die tablet is er niets aan de hand.
Beste mensen,

Bij Vodafone heb ik een belabonnement voor alleen bellen via een tablet kunnen afsluiten tegen een redelijke prijs voor onbeperkt bellen met mijn tablet.
Nummerbehoud en plaatsen nano-sim door Vodafone emlpoye uitgevoerd.

Is voor mij dus opgelost
Gewoon een SIM only abonnement bij welke provider dan ook zou toch voldoende moeten zijn om met een dergelijke tablet te bellen en te internetten via 4G.
Het "probleem" zal zijn dat als je vraagt om een abonnement "voor een tablet" dat men aan zal nemen dat je er juist niet mee belt en je dus een data abonnement (097} nodig hebt. Om te bellen kun je werkelijk alles in je tablet stoppen.

Hier staat ook nog een hele discussie: https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/op-zoek-naar-senior-mobiel-toestel-en-oplossing-voor-ontvangen-van-sms-code-bij-digid-18305

Je kunt zien dat het onderwerp al jaren voor verwarring zorgt.
Reputatie 6
Badge +5
Om te bellen kun je werkelijk alles in je tablet stoppen.

Ik ken niet alle specificaties van tablets.
Het toestel moet bedoelt zijn, om er gewoon mee te kunnen bellen.
Als dat niet zo is, mag de provider van de ACM er geen SIM voor verstrekken met een 06 nummer. Er moet dus van de fabriek een telefoon menu in zitten om te bellen en de benodigde microfoon en luidspreker hebben.
@Wortelstamper geen idee wat je bedoelt. De tablet zelf moet de nodige hardware hebben maar anders is de vraag wat voor provider of simkaart je nodig hebt een beetje overbodig. Het is simpel te controleren, duw een willekeurige werkende simkaart in je tablet en probeer het gewoon uit. Je kunt niets kapot maken. (of moet ik hier dan weer zeggen dat je die kaart wel in een simkaart gat moet stoppen? )
Reputatie 6
Badge +5
De provider kan aan de IMEI zien welk toestel zich aan meld op het netwerk.
Staat dat toestel op de lijst als tablet in plaats van telefoon, loop je de kans dat ze je weigeren.

https://www.imei.info/

Reageer