Consumentenbond.nl

Telfort

  • 31 augustus 2015
  • 1 reactie
  • 126 Bekeken

  • Bondsbeginner
  • 0 reacties
Ik heb een vraag die misschien beantwoord kan worden door bezoekers die ooit voor een internetprovider hebben gewerkt.

Mijn vriendin en ik hebben al twee jaar een geschil met Telfort over een eindnota die we naar onze mening onterecht hebben gekregen. In het kort komt het er op neer dat we gingen verhuizen van Den Haag naar Amsterdam, Telfort ons abonnement niet kon leveren op het nieuwe adres en zij toen hebben gezegd dat we het kosteloos konden opzeggen. Achteraf kwamen er elke keer facturen binnen en als we er over belden werd er gezegd dat het een foutje betrof en dat we ze als niet verzonden konden beschouwen. Tot een jaar later opeens een incassobureau op de stoep stond, wij hebben het uitgelegd aan het incassobureau, die vervolgens opheldering heeft gevraagd bij Telfort.

Nu reageert Telfort dat het kosteloos opzeggen niet kon omdat ze wel in staat waren het abonnement te leveren op ons nieuwe adres maar dat er al een andere provider zat en dat de aanvraag daarom niet door kon gaan. Dit is gewoon pure onzin omdat er toen door meerdere medewerkers van Telfort is verzekerd dat op ons nieuwe adres niet geleverd kon worden door Telfort en je ook met een simpele postcodecheck online kon controleren dat zij niet konden leveren op ons nieuwe adres.

Probleem is dat we bijna twee jaar verder zijn en dat Telfort inmiddels wel kan leveren op ons adres. Mijn vraag is of er ergens een soort register bestaat waar je kan zien welke provider welke abonnementen kon aanbieden in een specifieke periode op een specifiek adres.

1 reactie

Ik zou zeggen dat de firma Telfort dat prima zelf kan en laat ze het vooral zwart op wit zetten. Ik kan mij namelijk werkelijk niet voorstellen dat ze daar straks bij de rechter over gaan liegen.

Reageer