Consumentenbond.nl

Telfort garantie op refurbished telefoon

• 8 januari 2019
  • 6 reacties
  • 400 Bekeken

Badge
Garantie op refurbished IPhone is hartstikke nep !!!! Bij Telfort in maart 2018 een refurbished IPhone7 gekocht, met 2 jaar garantie, die van het begin af aan al kleine problemen gaf, en steeds slechter ging functioneren. Uiteindelijk half december ter reparatie aangeboden. Telefoon bleek niet gerepareerd te kunnen worden en nadat we hadden doorgegeven dat het om een telefoon met garantie ging werd waterschade geconstateerd. Dus garantie vervalt!! IK WEET DUS 100% ZEKER dat deze telefoon bij ons GEEN waterschade heeft opgelopen. Teleplan dat voor Telfort de reparaties uitvoert, verwijst nu naar Telfort dat ik het niet eens ben met deze conclusie. En Telfort stuurt me vervolgens weer terug naar Teleplan of ik mag een schriftelijke klacht doen aan het hoofdkantoor. Als antwoord dat ik met deze oplossingen geen genoegen neem, werd ik door de Telfort klantenservice gewoon weggedrukt.

En bovendien wordt de IPhone 7 verkocht als waterbestendig en spatwaterdicht!! Maar ja bij Apple zeggen ze ook maar wat zei de meneer van Teleplan nog, Waterschade kan volgens hem al ontstaan als de telefoon op het schapje in de douche heeft gelegen of bij veel damp in de keuken tijdens het koken.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Telfort is echt een drama, ik heb dat eens met een gsm van mijn dochter gehad. Ik ben toen maar naar veel bellen naar de zwarte markt gegaan en die heeft het toen opgelost voor 10 euro hihi. Ja wel gelijk 2 klanten kwijt en garantie is daar tot de deur.
Badge
Ben nu via de Facebook Messenger in gesprek met Telfort. Ook al weten wij 100% zeker dat de telefoon bij ons geen waterschade heeft opgelopen, anders had ik dit wel bij mijn verzekering gedeclareerd. Telfort en reparateur teleplan vinden tot nu toe dat hun conclusie bindend is. Een refurbished die al waterschade had of een productie fout behoort voor hen niet tot de mogelijkheden. Zouden ze daar misschien belang bij hebben?
Reputatie 5
Badge +4
Daarom zou ik zelf geen refurbished product kopen, omdat je niet weet wat de vorige schade was. Misschien was dat al water schade en zitten er nog sporen van in. Maar zeker geen genoegen nemen met dit antwoord en gewoon een ander toestel vragen ivm garantie. Op deze manier word er straks zeker geen refurbished meer verkocht en kan het gelijk de vuilnisbak in.
Badge
Garantie op refurbished IPhone is hartstikke nep !!!! Bij Telfort in maart 2018 een refurbished IPhone7 gekocht, met 2 jaar garantie, die van het begin af aan al kleine problemen gaf, en steeds slechter ging functioneren. Uiteindelijk half december ter reparatie aangeboden. Telefoon bleek niet gerepareerd te kunnen worden en nadat we hadden doorgegeven dat het om een telefoon met garantie ging werd waterschade geconstateerd. Dus garantie vervalt!! IK WEET DUS 100% ZEKER dat deze telefoon bij ons GEEN waterschade heeft opgelopen. Teleplan dat voor Telfort de reparaties uitvoert, verwijst nu naar Telfort dat ik het niet eens ben met deze conclusie. En Telfort stuurt me vervolgens weer terug naar Teleplan of ik mag een schriftelijke klacht doen aan het hoofdkantoor. Als antwoord dat ik met deze oplossingen geen genoegen neem, werd ik door de Telfort klantenservice gewoon weggedrukt.

En bovendien wordt de IPhone 7 verkocht als waterbestendig en spatwaterdicht!! Maar ja bij Apple zeggen ze ook maar wat zei de meneer van Teleplan nog, Waterschade kan volgens hem al ontstaan als de telefoon op het schapje in de douche heeft gelegen of bij veel damp in de keuken tijdens het koken.

Vervolg:
Telfort heeft navraag gedaan en niet Teleplan maar onbekende externe Apple reperateur, heeft waterschade geconstateerd.
Geen naam en ook geen rapport hiervan.
En in reparatie rapport van Teleplan staat alleen afkeur. De waterschade werd pas genoemd in een mail achteraf toen bleek dat de telefoon nog onder garantie viel.
reactie van Natasja van Telfort klantenservice:
Heel erg balen, maar ik kan hier helaas niets aan veranderen en vrees dan ook dat je toe bent aan een nieuw toestel. 😞
Reputatie 5
Badge +4
Vraag dan om het rapport ervan, dan nog hun kunnen er nu ook water in hebben gedaan. Je kan hem ook eens opgeven aan de verzekering, normaal zit er een gedeelte in bij de verzekering. En voortaan nooit meer een gerepareerd toestel kopen AUB.
Reputatie 7
Badge +7
Ben je nog verder gekomen met Telfort, @S.J. vd Brand?

Reageer