Consumentenbond.nl
Beantwoord

Terug naar laatste versie Windows10

• 28 december 2019
  • 18 reacties
  • 536 Bekeken

Desktop pc op Windows 10. Na 5 minuten gaat de screen saver aan met foto’s uit mijn Afbeeldingen. Dat is in orde, maar sinds een paar dagen gaat het scherm niet meer normaal terug naar laatste situatie. Ik kan het alleen weer oproepen door Ctrl Alt Del en daarna Annuleren te gebruiken. Is hier een eenvoudige oplossing voor? 

icon

Beste antwoord door Léonz 29 december 2019, 10:45

Uiteraard voor computerproblemen bij voorkeur naar een computerforum gaan zoals het Nationaal Computer Forum.

Daar zitten natuurlijk ook mensen met zeer uiteenlopende meningen, maar ze hebben er wel verstand van.

Ik zou de screensaver in elk geval tijdelijk uitzetten, of eens een andere proberen.

Bekijk origineel

18 reacties

Wat mij opvalt is dat er nogal veel vragen op dit forum verschijnen over een door Microsoft verkocht besturingssysteem genaamd Windows.  Ik zie het verband niet met de consumentenbond.  Wellicht dat er andere fora beter geschikt zijn voor dit soort windows / software / computer gerelateerde vragen dan dit forum.  Misschien is in dit geval een cursus of handleiding lezen een uitkomst ?

Wellicht dat er andere fora beter geschikt zijn voor dit soort windows / software / computer gerelateerde vragen dan dit forum.  Misschien is in dit geval een cursus of handleiding lezen een uitkomst ?

Nee, en nee. 

Reputatie 7
Badge +6

Er zitten hier allemaal mensen met verschillende achtergrond en situatie. Dan heb je een grote verscheidenheid. Bij elkaar weten die meer dan een computerclub waar iedereen hetzelfde weet.

Bijvoorbeeld een blue screen of death, dan zegt de club dat je een nieuwe moet kopen. Maar hier zijn mensen die hem nog aan de praat krijgen en een paar jaar ermee verder computeren.

Een cursus of handleiding lezen… Kattenkop heeft zich de juiste naam aangemeten :-(     
Ook mijn zoon met veel pc ervaring weet niet waar dit probleem vandaan komt. Bij Microsoft krijg je een gecomputeriseerd antwoord waar je helemaal niets mee kan. Er staat wel dat je een persoon kan spreken, maar die zijn vast op skivakantie op dit moment. 

Reputatie 7
Badge +6

Kan even duren tot iemand het leest die mogelijk de oplossing heeft . Ik kan je helaas niet helpen . Als er een fout in een recente update zat , zouden er meer meldingen moeten zijn lijkt me. 

Op 10 december was er een update zo te zien, maar ik begrijp niet wat er staat en wat het inhoudt. Ja, idd wachten en hopen dat iemand dit leest en kan helpen. Anders probeer ik het maandag wel bij Microsoft help. Dank!

Uiteraard voor computerproblemen bij voorkeur naar een computerforum gaan zoals het Nationaal Computer Forum.

Daar zitten natuurlijk ook mensen met zeer uiteenlopende meningen, maar ze hebben er wel verstand van.

Ik zou de screensaver in elk geval tijdelijk uitzetten, of eens een andere proberen.

“En toch zie ik geen enkel verband met de consumentenbond”. Het verband is dat de Consumentenbond ook het blad Digitaalgids uitgeeft. In de Community kun je je vraag plaatsen in o.a. de groep Computer en nog wat, vandaar mijn post hier. In het verleden is ook al eens een vraag goed beantwoord. Ik zal eens gaan kijken bij het NCF wat Léonz suggereert.

Reputatie 5
Badge +5

Ik zou vanuit de veilige modus proberen de zaak te herstellen.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Yvonne Bax,

Je vraag is hier uiteraard van harte welkom. We behandelen hier alles wat consument-gerelateerd is, zo ook vragen over computers en alles wat daarbij komt kijken. Mocht je het antwoord elders vinden, dan horen we het hier ook graag. Zo kunnen wij ook weer wat leren. :slight_smile:

Off-topic reacties zijn verwijderd.

Dank je wel, Monique. Het probleem is intussen opgelost en was eigenlijk inderdaad een gemakkelijke oplossing. Het deed zich voor bij de keuze voor Windows Live Photo Gallery bij Instellingen voor schermbeveiliging. Normaal is de keuze gewoon Foto's. Nu heb ik de instellingen weer teruggezet naar Foto's en de situatie van voor de schermbeveiliging komt meteen weer terug. :-)

Windows Live Photo Gallery bestaat feitelijk ook niet meer.

Sinds enkele jaren inmiddels.

Haha, dan hadden ze die optie maar uit het menu moeten verwijderen.

Die optie staat er waarschijnlijk omdat zij het programma herkennen. Het was hun eigen product.

Het wordt alleen niet meer ondersteund met updates en zo.

Bij mij staat onder andere YoWindow als optie, louter en alleen omdat ik dit programma op mijn computer heb en het als screensaver gebruikt kan worden.

En dat is gratis, zo te zien? En beschikbaar voor Chrome? Als ik doorklik op de knop voor YoWindow weer voor Chrome op nl.yowindow.com krijg ik een 404 error :-(

Hallo Yvonne,

YoWindow gewoon downloaden. Zie alstublieft hier. Fantastisch programma!

De gratis versie is hetzelfde als de Pro versie, alleen het aantal dagen weersverwachting vooruit is minder.

Je kunt de landschappen veranderen en locaties toevoegen en verwijderen. En ook aanpassen welke weerinformatie je wil zien.

Ziet er leuk uit. Ik ga er later eens mee spelen. Fijne jaarwisseling!

Ja, natuurlijk: ook voor jou en de jouwen (u en de uwen) het allerbeste in het jaar 2020!

Reageer