Consumentenbond.nl

Terugroepactie Apple stekkers: is Apple bureaucratie geworden?

• 15 juni 2014
  • 3 reacties
  • 235 Bekeken

Ervaring bij het inwisselen van een iPhone-stekker

Aplles riep deze week op tot het inwisselen van iphone-stekkertjes, dus ik m,eldde mij afgelopen zaterdag (14 juni) bij de Flagstore aan het Leidseplein. Onderstaand relaas spreekt denk ik voor zich, ik heb dit als een klacht bij Apple gemeld. "LS hierbij een klacht: ik kwam omstreeks half twaalf voor het omwisselen van wat iphone-stekkertjes, een actie waartoe Apple deze week opgeroepen had. Vervolgens werd me gevraagd om aan een tafel te wachten want '..er zou zo iemand komen'. Dat 'zo' duurde een half uur, op mijn vragen onbderwijl aan uw medewerkers over het waarom van zo lang wachten op zo'n simpele transactie werd ik door uw medewerkers belerend en laatdunkend bejegend ('u had op onze website moeten kijken, daar stond dat u een afspraak had moeten maken') en toen ik boos op die inadequate reactie reageerde werd me verzocht het pand te verlaten. Na dat halve uur kwam een medewerker helpen (er stonden intussen zes klanten met stekkertjes te wachten), wat opviel was het bureacratische gedoe (ik vat het invullen van namen, nummers, erbij halen van een iphone - het gaf niet dat het de iphone van een ander was, als het maar een iphone was - en tenslotte het zorgvuldig in een papieren zakje terugstoppen van de oude stekker waar de nieuwe uitgekomen was, maar even zo samen) dat door uw onderstaande mail - NB: mailbevestiging van een 'afspraak' om me om 12:55 opnieuw te melden - nog eens wordt geƏllustreerd (ik wordt verzocht om over anderhalf uur terug te komen, dezelfde procedure alsof ik voor een grote reparatie langs kwam). En dit alles voor het omwisselen van een stekkertje waarvan de productiekosten minder dan een euro zijn en - afgezien daarvan - dat op verzoek van uw bedrijf gebeurde. Ik hoop dat iemand dit leest en ter harte neemt en verzoek om een reactie.

3 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ik heb in de Apple store (niet op zaterdag) hetzelfde meegemaakt. Ik heb mij verbaad, ik mocht blij zijn dat ik zonder afspraak werd geholpen. Ik ben niet zo bijdehand geweest om ze om een reiskosten vergoeding te vragen.
Erg vervelend inderdaad, zo wens je niet geholpen te worden. Nou is zaterdagmiddag sowieso niet de beste tijd om zonder afspraak langs te gaan bij de Apple Store maar dat je wordt gevraagd het pand te verlaten als je je beklag doet is wel erg slecht.

Hier is ook te lezen dat Apple er een zooitje van maakt met deze vervangingsactie. Het beste is toch om een afspraak te maken en op dat tijdstip langs te gaan. Let wel op dat je je moet melden wanneer je aankomt, enkel in de Apple Store app aangeven dat je er bent is niet genoeg (ze weten dan niet waar je bent). Mijn ervaring is dat je dan prima wordt geholpen. Ik kan me echter voorstellen dat je daar na deze vervelende actie niet meer op zit te wachten.
Badge +1
Trieste actie van de zaak! Volgens mij is het woord "Service" ergens verloren gegaan.

Reageer