Beantwoord

Test Bluetooth speakers

• 17 July 2019
  • 8 reacties
  • 1832 Bekeken

In de test van middelgrote bluetooth speakers kwam de ultimate ears boom 2 er als beste koop uit. Ik heb een exemplaar via Belsimpel besteld en schrok van het slechte geluid. Totaal geen bastonen uit te krijgen. Ik dacht een mislukt exemplaar te hebben gekregen, stuurde het terug en bestelde er eentje bij Coolblue: nog steeds een beroerd geluidsresultaat.
Heeft men per ongeluk testresultaten verwisseld?
De beoordeling klopt in ieder geval niet.
icon

Beste antwoord door Stefan 18 July 2019, 13:35

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Beste T Partiman, jammer dat u ontevreden bent met uw aankoop. Ik heb het nog even bekeken maar de Ultimate Ears Boom 2 haalt echt hoge scores in onze test. Het luisterpanel dat verschillende soorten muziek beoordeelt, geeft aan dat verschillende soorten muziek er goed op klinken, daarbij zeggen ze ook: 'niet te veel, niet te weinig bas'. Het zou mogelijk moeten zijn om via de bijbehorende app de klank te regelen. Misschien maakt dat nog verschil?

Beste Consumentenbond testverslaggevers,

De pagina over de Bluetooth speakers test is een beetje een zootje, sorry dat ik zeggen moet.

Als je het koopadvies aanklikt wordt je naar de Wi-Fi speakers doorgestuurd, maar vreemder vind ik nog de pagina “De beste”: er zijn 2 beste uit de test en 2 beste koop waarvan 1 ook nog beste uit de test is ???

Na nog 2x teruglezen denk ik dat het om 2 grootte categorieën gaat en dat misschien ook een recente prijsverlaging een rol speelt, maar dit is niet erg behulpzaam bij elkaar. En het zou denk ik ook helpen als je in het artikeltje bij de BT speakers verwijst naar het alternatief Wi-Fi en vv. (uitleg staat inhoudelijk wel ergens in een pop-up “i” bij de Wi-Fi speakers Vergelijker onder “aansluitingen”.

Groet'n, BenS

Reputatie 2
Badge +4

Dit zijn altijd tricky tests, temeer het om een goede balans gaat tussen de truukjes die zo’n ding kan of daadwerklijk goed geluid.(voor mij een stukje belangrijker)
Geluid is veelal een smaak-dingetje.
Wat ik wel mis is een hele waslijst aan merken die ook verkrijgbaar zijn, kijk bijvoorbeeld eens op Amazon.de of een goede winkel zoals https://www.wifimedia.eu en https://www.hobo.nl 
En dan gaat het voor mij over Bowers & Wilkins, Cambridge Audio, Dali, Audiengine, Bluesound,DOCKIN D Mate etc.
Sommigen mensen zijn best bereid om meer te betalen dan 99 euro.
En dan kom je erachter dat er een hoop mogelijk is. Effe doorsparen, niet beknibbelen.
Tip: de nieuwe SONOS speakers(IKEA) bijv.of de SONOS Move(voor buiten&binnen)

Test Bluettooth Speakers

Ik heb heel goede ervaringen met de Tribit XSound Go  bluetooth speaker (ca 35 euro), het zou zinvol zijn om die in de test op te nemen. De prijs/kwaliteit vind ik erg hoog.

Badge +5

@G. Wierenga Hagenauw Dank voor je suggestie! Ik zie inderdaad dat wij dit type nog niet hebben getest. Ik zal jouw melding intern doorgeven aan de collega's die hierover gaan. Ik kan niet beloven dat we de Tribit XSound Go zullen testen, maar je melding is levert hoe dan ook een waardevolle bijdrage!  

Bij een volgende test van bluetooth speakers zou het handig zijn om te vermelden hoe snel de accu leeg loopt als je deze niet gebruikt (m.a.w. of er een echte aan/uit schakelaar op zit).

Zelf heb ik de  ultimate ears megaboom, maar deze kun je niet uitzetten (de bluetooth verbinding blijft altijd aktief).

Als de speaker een aantal weken niet gebruikt wordt (of opgeladen wordt), dan is deze amper meer te gebruiken voordat de accu helemaal leeg is.

@J.M. Aarts  bedankt voor je suggestie, misschien kan mijn collega @Elvin.  je hier meer over vertellen?

Groetjes Shana😄

Reputatie 3
Badge +2

@J.M. Aarts dank voor de suggestie. Veel bluetooth speakers gaan op een gegeven moment vanzelf (helemaal) uit als je ze een tijdje niet gebruikt. Dat is een belangrijke reden waarom we er momenteel niets mee doen in de test. 

Ik vind het wel opvallend dat dit niet goed gaat bij de UE Megaboom. Het kan dan ook interessant zijn om in de test mee te nemen of de speaker automatisch uit gaat na een bepaalde tijd of niet. Een handmatige aan/uit schakelaar kan idd ook relevant zijn hiervoor. Ik ga er eens naar kijken.

Reageer