Consumentenbond.nl

Thermostaatknop voor je internet: iets voor jou?

• 14 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 2405 Bekeken

Badge +6
Als je het lastig vindt om je goed te concentreren omdat je smartphone, tablet of laptop steeds lonkt, dan is er voor jou een nieuw handigheidje op de markt. Sinds kort bestaat er namelijk een thermostaatknop voor je internet. Deze knop heeft 5 standen waarmee je digitale verleidingen heel simpel kunt weerstaan. Zo kun je WhatsApp tijdelijk uitschakelen, of je werkmail even niet ontvangen.

Zou jij zo'n thermostaatknop gebruiken? Of heb je totaal geen moeite om even offline te zijn? Praat mee!

8 reacties

Reputatie 7
Stond dit artikel in De Speld misschien?
Reputatie 3
Badge +4
Iets dergelijks bestaat al langere tijd voor studenten...
Sidekick Mattie

Niet echt origineel.
Reputatie 6
Badge +4
een ‘uit’ knop?????

hoever zijn we gezonken met z’n allen dat dit nodig is? en de cb gaat hier nog serieus in mee ook......
Reputatie 6
Badge +6
Het is waar, als ik ergens drie weken ben waar ik geen internet heb, verzet ik 's avonds achter de computer veel meer werk dan wanneer ik wel internet heb.
Reputatie 4
Badge +5
@E.B.F. Stroeve, we vonden het vooral leuk voer voor discussie. Hebben verder geen mening over dit product.
Reputatie 4
Badge +5
Er zijn inderdaad al appjes die je kunnen helpen focussen. Ik heb zelf veel gehoord over de app Forrest. Die laat dan een boompje groeien terwijl jij aan het werk bent / iets anders doet. Kijk je binnen de door jou ingestelde tijd toch op je telefoon, dan gaat het boompje dood. Aantal kennissen van mij maken er graag gebruik van.

Persoonlijk vind ik het wel vernieuwend dat dit echt een "offline middel" is aan je muur.
Zijn er Communityleden die zoiets aan de muur zouden willen en er ook gebruik van zouden maken?
Zonder het geprobeerd te hebben is een kritiekpunt dat Youtube ergens in de middencategorie valt van 'foute' dingen, zaken die je afleiden. Dus als je internet mild filtert, mis je al de educatieve video's die talrijk zijn op Youtube. Het is wel interessant (door deze gadget aangewakkerd) om het eens een keer te hebben over afleiding en hoe bedrijven je met allerlei psychologische trucjes je aan het scherm (en hun advertenties) gekluisterd houden. Ook al heeft de producent van het filter nog niks verkocht, ze hebben toch maar mooi aandacht voor dit onderwerp - en dat is toch winst.
Die functie zit al in veel routers.
De knop aan de muur is geen meerwaarde.
Speeltje kost €189

Reageer