Consumentenbond.nl

Tips gezocht bij onterechte melding interne geheugen vol

• 12 juni 2019
  • 22 reacties
  • 3670 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Mijn Huawei p8 lite maakt constant melding van het feit dat het geheugen vol zou zijn wat niet kan. ik heb na de laatste melding 2 zware apps afgegooid en kon 1 kleintje ervoor in de plaats niet installeren. Alles gedaan, constant schoongemaakt, uiteraard heb ik zo ongeveer alles op de sd-kaart gezet. Apps op dit toestel op een sd-kaart mag niet meer. Foto's muziek noem maar op verwijderd. Het toestel is gewoon langzaam geworden, ook met inloggen van sommige apps, bijv de bank app. Waardeloos. Bij Huawei zelf snappen ze er niks van. Allerlei tips voor het overzetten van bestanden die nergens op slaan. Iemand? 🤔

22 reacties

Heb je al eens een factory reset gedaan, kun je ook direct zien hoeveel geheugen je bij aanvang hebt en dat je over hebt nadat alle apps er weer opstaan.
Reputatie 1
Badge +2
Ben ik dan niet alles kwijt wat op het interne geheugen staat? Voor de sd kaart heeft het geen gevolgen. Denk ik
Ja, maar je hebt alles toch gebackupt hoop ik. Hebben ze je dat bij Huawei ook niet geadviseerd? Wat mij betreft standaard werkwijze bij vollopen van de opslag tenzij je de kennis en kunde hebt om te zien waar je geheugen gebleven is , maar dan zou je ook moeten weten wat je opties zijn.
Ik lees het nog eens en ik ben misschien onduidelijk. Met hebben ze dat bij Huawei ook niet geadviseerd bedoel ik een factory reset.
Reputatie 6
Badge +5
Ga naar instellingen, opslag, interne opslag/interne gedeelde opslag.

Hoeveel is er in gebruik en welke apps gebruiken het.

Apps die op de SD-kaart staan gebruiken nog steeds opslag op het intern geheugen.
Waarom dit is weet ik zo snel niet.

Mogelijk heb je ook veel foto's en video's op je opslag. Je kan alles naar google Photo's back-upen en dan alles verwijderen van je apparaat.
Reputatie 1
Badge +2
Ik lees het nog eens en ik ben misschien onduidelijk. Met hebben ze dat bij Huawei ook niet geadviseerd bedoel ik een factory reset.
Nee, dat hebben ze niet geadviseerd. Kreeg wel 2x dezelfde antwoorden
Reputatie 1
Badge +2

Apps die op de SD-kaart staan gebruiken nog steeds opslag op het intern geheugen.

Mogelijk heb je ook veel foto's en video's op je opslag. Je kan alles naar google Photo's back-upen en dan alles verwijderen van je apparaat.

Helaas heeft mijn toestel geen functie gedeelde opslag voor zover ik weet. Trnzij ik iets mis

Reputatie 1
Badge +2

Ik heb geen foto's op de interne opslag. Bijna niks eigenlijk. Alleen apps. Het is net alsof het krimpt. Hoe meer apps eraf, hoe minder ruimte er over blijft apps had ik niet op de sd kaart want dat mag niet meer bij Huawei. Huawei hulp beweerde dat ik bestanden kon knippen en dan olakken op de sd kaart. Ook die functie heb ik niet.

Ik heb geen foto's op de interne opslag. Bijna niks eigenlijk. Alleen apps. Het is net alsof het krimpt. Hoe meer apps eraf, hoe minder ruimte er over blijft

Je hebt nu zo weinig vrije ruimte dat er een goede kans bestaat dat Android zelf niet meer functioneert en je hebt je operating systeem nodig om op zich weer ruimte vrij te maken. Catch 22
Reputatie 1
Badge +2

Ik heb geen foto's op de interne opslag. Bijna niks eigenlijk. Alleen apps. Het is net alsof het krimpt. Hoe meer apps eraf, hoe minder ruimte er over blijft apps had ik niet op de sd kaart want dat mag niet meer bij Huawei. Huawei hulp beweerde dat ik bestanden kon knippen en dan olakken op de sd kaart. Ook die functie heb ik niet.

Ook heb ik geen interne gedeelde opslag. Het wordt steeds gekker
Reputatie 1
Badge +2

Ik heb geen foto's op de interne opslag. Bijna niks eigenlijk. Alleen apps. Het is net alsof het krimpt. Hoe meer apps eraf, hoe minder ruimte er over blijftJe hebt nu zo weinig vrije ruimte dat er een goede kans bestaat dat Android zelf niet meer functioneert en je hebt je operating systeem nodig om op zich weer ruimte vrij te maken. Catch 22

Ja... Daar lijkt het wel op. Volgens mij houdt hij er dan binnenkort wel me op. Het back up maken stond al wel aan, standaard. Gelukkig is hier een mediamarkt.. 😉
@jaelle1234
Waarom doe je die factory reset dan niet gewoon?
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb het zelfde probleem met mijn telefoon, er is 16gb interne opslag.
En ik heb 64 externe opslag.

16gb is echt te weinig, iedereen krijgt altijd de tip. Minimaal 32gb opslag!
Behalve als je noooooit apps download.

Dit valt lastig op te lossen, gewoon minder downloaden!
Reputatie 1
Badge +2
@jaelle1234
Waarom doe je die factory reset dan niet gewoon?

Ik heb geen handleiding meer waardoor ik ook geen pincode heb. Dus nog even niet 😊
Een telefoon in het lage middensegment met krap intern geheugen, weinig opslag gaat bij mij in de praktijk niet langer mee dan 2 jaar als deze dat al haalt. Apps worden groter bij updates, Android wordt bijgewerkt, de skin van de maker neemt ook de nodige ruimte. Als je langer wilt met een telefoon is dit niet de categorie waar je terecht kunt.

Dus voortaan maar niet de volgende onderkant markt kiezen maar 4GB geheugen en 64 GB opslag of meer. Die kan langer mee. Ik ben inmiddels over op middenklasse telefoon met AndroidOne, 6 GB intern geheugen en 128GB opslag. Voorkomt issues na een jaar of twee...
Reputatie 1
Badge +2
Dat denk ik niet want ik heb er een paar zware apps afgegooid en wilde toen een klein appje installeren, dat kon niet eens. Als ik nu om te testen een klein appje wil installeren krijg ik zo'n melding waarin staat dat ik dan eerst even acht (!) andere apps moet verwijderen. Ik kan mn bank app niet missen. Als je een bepaalde transactie op de pc doet moet je dat per telefoon app bevestigen 🤔 een ing medewerker vond het zelf ook niet handig. Maar goed, ik heb dus gewoon niet veel apps nu 🤷.
Reputatie 1
Badge +2
Een telefoon in het lage middensegment met krap intern geheugen, weinig opslag gaat bij mij in de praktijk niet langer mee dan 2 jaar als deze dat al haalt. Apps worden groter bij updates, Android wordt bijgewerkt, de skin van de maker neemt ook de nodige ruimte. Als je langer wilt met een telefoon is dit niet de categorie waar je terecht kunt.

Dus voortaan maar niet de volgende onderkant markt kiezen maar 4GB geheugen en 64 GB opslag of meer. Die kan langer mee. Ik ben inmiddels over op middenklasse telefoon met AndroidOne, 6 GB intern geheugen en 128GB opslag. Voorkomt issues na een jaar of twee...

Ik ga eens op zoek! 👍
Reputatie 4
Badge +5
Ha @jaelle1234,
Kan me voorstellen dat dit frustreert!
Inmiddels heb je al wat tips binnen, zie ik 😄
Op deze pagina vind je vanuit ons nog een aantal tips waar je op kunt letten en wat je kunt aanpassen.

Succes!
Groet,
Celine
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Celine, ik heb zo'n beetje alles wat je adviseerde gedaan. Netflix heb ik er al af moeten gooien, Dropbox ook, waardoor ik hoe raar het ook klinkt, nog minder ruimte kreeg. Google foto's heb ik niet, kan ik dus ook niet installeren, geen ruimte. Wil ik dat doen dan moet ik alle apps, wat er dus al niet zo veel meer zijn, op 1 na verwijderen. Lijkt me niet goed. Ik heb de meeste foto's op mijn sd kaart. Ik weet alleen niet waar mijn Instagram gegevens, dus mijn account, door mij gemaakte en door anderen gemaakte opgeslagen foto's kan vinden, dus waar dat zit, geen idee. 😊 De melding dat ik moet schoonmaken (zo'n rood blokje) krijg ik al een half jaar, of ik er wat af gooi of niet. Je kan ook WhatsApp gesprekken verwijderen maar dan moet je precies weten welk gesprek. Ik ga echt geen gesprekken van maart dit jaar of langer geleden uitzoeken. Ik denk dat deze telefoon op zijn eind loopt. 😧 Maar natuurlijk dank voor je reactie 😀
Reputatie 7
Alle handleidingen vind je op het Internet. FB neemt heel veel ruimte in maar spelletjes ook, je krijgt achtergrondinformatie die je niet ziet maar die neemt wel ruimte in.
Alle handleidingen vind je op het Internet. FB neemt heel veel ruimte in maar spelletjes ook, je krijgt achtergrondinformatie die je niet ziet maar die neemt wel ruimte in.

Dat is correct maar mevrouw heeft ondertussen allerlei apps verwijderd en de vrije ruimte neemt niet toe maar af. Dat duidt er op dat Android zelf ondertussen een beetje de weg kwijt is en een factory reset zou dat op moeten lossen, dat of een nieuw toestel kopen, dat helpt ook en dan moet je ook alles opnieuw installeren maar dan kun je er weer jaren tegen.
Reputatie 7
Je kunt ook proberen iets te downloaden dat niet past, dan worden overbodige zaken gecomprimeerd, een lange film uitzoeken en wachten tot hij zegt dat er geen ruimte voor is. Als het goed is werkt dat. Als het niet werkt is er niets verloren, als het wel werkt en je verwijdert die film heb je meer ruimte dan voorheen.
dat Android de weg kwijt is zal ik niet ontkennen.

Reageer