Consumentenbond.nl

Tips voor interessante websites / Youtube channel (tech / nieuws / educatief)?

Reputatie 6
Badge +6
  • Consumentenbond team
  • 634 reacties
Hi allemaal,

Ik merk dat ik vaak hetzelfde 'internetrondje' maak qua website als ik aan het internetten ben. Heeft er iemand evt. nog interessante/leuke tips ?

Mini-Selectie van mijn meest favoriete websites (buiten consumentenbond.nl natuurlijk 😉

Gadgets/Tech
https://
Gizmodo
Engadget
Tweakers
Lifehacker
Wired
Frankwatching

Nieuws
Bekende nieuwssites (AD/NU/etc)
Follow the money
decorrespondent
huffingtonpost

Youtube
kurzgesagt (aanrader) - animatiefilmjes over wetenschappelijke onderwerpen
Linus Tech tips
uravgconsumer
Cinemasins
Unbox therapy

Iemand nog suggesties?

26 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Een rondje maken? Jij gebruikt geen RSS Niels 😉?

Het is natuurlijk afhankelijk van je interesse... Wat ik volg: https://www.inoreader.com/reader/subscriptions/export/user/1005916943 . En dat ziet er dan zo uit: https://www.inoreader.com/stream/user/1005916943/tag/all-articles/view/html?cs=m (in de RSS-reader die ik gebruik heb ik allerlei opties en 'snel ik koppen'/heb ik zelf per nieuwsitem een regel ... aanrader, Inoreader proberen ;-)).
Hallo Niels,

Wat ik altijd goed in de gaten houd is, of er nog updates zijn van allerlei computerprogramma's. Ik kijk dan altijd hier.

Vandaag nog weer de Flash Player.
Reputatie 6
Badge +6
Een rondje maken? Jij gebruikt geen RSS Niels 😉?

Het is natuurlijk afhankelijk van je interesse... Wat ik volg: https://www.inoreader.com/reader/subscriptions/export/user/1005916943 . En dat ziet er dan zo uit: https://www.inoreader.com/stream/user/1005916943/tag/all-articles/view/html?cs=m (in de RSS-reader die ik gebruik heb ik allerlei opties en 'snel ik koppen'/heb ik zelf per nieuwsitem een regel ... aanrader, Inoreader proberen ;-)).

Het voelt wel een beetje als een fail aan , maar ik heb eigenlijk nooit gewerkt met RSS-feeds. Direct een lifehack tip van je gekregen 😉. Ik ga er even mee experimenteren en kijken of het bevalt..

@Léonz Thanks voor de tip! Direct Flash een update gegeven.. 😉
Trouwens, als je, zoals Raoul Teeuwen terecht naar voren brengt, een RSS-lezer gebruikt, hoef je geen internetrondjes te maken. Je ziet meteen wat interessant zou kunnen zijn.

Vanuit een stilstaande positie!
Reputatie 6
Badge +6
Trouwens, als je, zoals Raoul Teeuwen terecht naar voren brengt, een RSS-lezer gebruikt, hoef je geen internetrondjes te maken. Je ziet meteen wat interessant zou kunnen zijn.

Vanuit een stilstaande positie!

Een begin is gemaakt 😉. Ik zal Inoreader ook proberen..

Inoreader? Die moet ik ook proberen. Ik heb al jaren "Mijn Yahoo". Die is perfect als hij geen storing heeft. Maar helaas heeft hij vaak storing.

Sinds gisteren ben ik 'Feedbro' aan het proberen (te gebruiken als Firefox addon, niet slecht.)

In Opera heb je de extensie 'Smart RSS'. Die is ook redelijk.

Waar ik last van heb is: browser-stress. Ik blijf maar switchen van browser. Geen enkele is duurzaam goed. Ze hebben allemaal specifieke tekortkomingen.
Browser stress ? Nee, geen last van. Al vele jaren tevreden gebruiker van Mozilla Firefox. Laatste updates deden een heel erg grote stap in de goede richting. Dus die blijft de komende jaren wel weer. Zoveel browsers zijn er ook niet : IE (verouderd, niet multiplatform), Edge (KHTML/Webkit familie, niet multiplatform, beperkt), Chrome, Opera (KHTML/Webkit) . En nog allerlei varianten op voornoemde thema's. Dus keuze is eigenlijk maar 2 .

Site voor tech news, heel veel maar deze komt steeds terug: theregister.co.uk .
Dus keuze is eigenlijk maar 2.
Hallo Fred B,

Welke twee dan? Voor mij is het de laatste maanden: Firefox of Opera, met SRWare Iron als stille achtergrondreserve (zonder "toeters en bellen").

Plotseling komt er dan steeds onverwacht een switch-moment
De keuze is dus Firefox of een bowser gebaseerd op KHTML/Apple Webkit (bijna alle anderen). Doordat die andere browsers veel broncode delen zijn ze vaak slechts op details verschillend.
Reputatie 6
Badge +5
Dit zijn 2 youtube kanalen die leuke dingen met tech doen
Linus en unbox therapy zijn inderdaad erg leuke!

Marques Brownlee Marques heeft een hele vette video over een camera robots, Die staat bijna bovenaan, Dat is echt een aanrader!
hardwarecanucks Ook een hele leuke.
Mag ik de Blogaap aanbevelen?
Reputatie 6
Badge +6
Dit zijn 2 youtube kanalen die leuke dingen met tech doen
Linus en unbox therapy zijn inderdaad erg leuke!

Marques Brownlee Marques heeft een hele vette video over een camera robots, Die staat bijna bovenaan, Dat is echt een aanrader!

Hoe kan ik Marques Brownlee nou vergeten. Zijn reviews steken ontzettend goed in elkaar. Zeker de tech reviews over telefoons

@Léonz : Blogaap toegevoegd aan het lijstje (voorheen 'het rondje').
Reputatie 6
Badge +5
Zolang je hem nu niet meer vergeet 😜
Reputatie 4
Badge +5
Naast wat al is genoemd:
  • Podcasts: Met nerds om tafel, Tech45, TechSnacks, De Appels en Perenshow, Een Podcast over Media, Eindbazen, 99% Invisible
  • Nieuwsbrieven: Hacker News, De Medianieuwsbrief, 82% Nieuwsbrief
Wat ik zeker ook kan aanbevelen is de nieuwsbrief van neTTies.be (computer en media nieuws).

Deze verschijnt elke dag, maar voor het eerst sinds ik deze nieuwsbrief ken, is er nu blijkbaar een serieuze storing bij hun.

Deze zou eerst duren tot dinsdagavond (voorbij!) en gaat nu blijkbaar duren tot donderdagavond (nog niet voorbij!).
Reputatie 7
Badge +6
Vermoedelijk een open deur die ik in trap......Maar voor wie het niet weet en het leuk vindt : Er zijn heel veel forums waar we van gedachten kunnen wisselen over allerlei onderwerpen. Bij de dagbladen , TV-programma's als radar en kassa , diverse verenigingen , om maar een paar voorbeelden te noemen. Voor wie vragen wil stellen of beantwoorden over technische problemen met auto's , kan terecht op www.problemcar.nl
Reputatie 6
Badge +6
Naast wat al is genoemd:
  • Podcasts: Met nerds om tafel, Tech45, TechSnacks, De Appels en Perenshow, Een Podcast over Media, Eindbazen, 99% Invisible
  • Nieuwsbrieven: Hacker News, De Medianieuwsbrief, 82% Nieuwsbrief

Collega, ook jij bedankt voor de tips! Met Reddit start ik vaak de dag. Ik struin menig sub-reddit af 😉. R/gadget stond alleen nog niet op mijn lijstje . Eindbazen ook een leuke tip, bedankt!
Reputatie 6
Badge +6
Vermoedelijk een open deur die ik in trap......Maar voor wie het niet weet en het leuk vindt : Er zijn heel veel forums waar we van gedachten kunnen wisselen over allerlei onderwerpen. Bij de dagbladen , TV-programma's als radar en kassa , diverse verenigingen , om maar een paar voorbeelden te noemen. Voor wie vragen wil stellen of beantwoorden over technische problemen met auto's , kan terecht op www.problemcar.nl

Inderdaad, nog offline. Ik check het vrijdag maar weer. Of geef even een gil zodra het weer online staat 🙂
Reputatie 6
Badge +6
[quote user="Léonz"]Mag ik de Blogaap aanbevelen?

Super leuk, dank je wel. Ik heb een tijd in China gewoond/gewerkt, dus zeker interessant om te lezen.
Hallo Niels,

Als je een tijd in China hebt gewoond, ben je een zeer bevoorrecht mens. Lucky you!

Ik ben met mijn gedachten altijd in China, maar ben er nog nooit geweest. Mijn vriendin komt er vandaan.
Reputatie 6
Badge +6
[quote]
Hallo Niels,

Als je een tijd in China hebt gewoond, ben je een zeer bevoorrecht mens. Lucky you!

Ik ben met mijn gedachten altijd in China, maar ben er nog nooit geweest. Mijn vriendin komt er vandaan.

Zo voel ik het ook. Prachtige ervaring. Hopelijk binnenkort weer terug 😉. Spreek je een woordje Chinees?

On-topic: ik zal jullie suggesties tot nu toe verwerken in mijn openingspost, zodat we een opsomming hebben van de community tips toe nu toe :)

@Léonz : neTTies.be heeft het moeilijk. Website is nog offline :(
@Raoul Teeuwen Inoreader 💪🏻 Super tip.. 👍🏻

Spreek je een woordje Chinees?
Een woordje wel, maar daarna stopt het. 🙂
Er zijn al aardig wat goede linkjes gepost, dit is mijn aanvulling.

Youtube kanalen:
Algemeen
Tech
Reputatie 6
Badge +6
Hi @Parallax ,

Van harte welkom op het forum. Bedankt voor de tips! Mooie set aan educatieve channels. CrashCourse nog nooit eerder voorbij zien komen, interessante YT-filmpjes. Vsauce helemaal vergeten om weer te kijken, maar ik zie dat een deel van zijn content nu Youtube Red is.
Reputatie 7
Badge +6

Een lange lap met de hoofdpagina's heel veel nieuws websites onder en naast elkaar waar je op kan klikken. 

Reageer