Toegevoegde grafische kaart toont: Geen signaal

• 22 April 2022
  • 5 reacties
  • 85 Bekeken

Ik heb een computer die perfect werkt met de ingebouwde graphics. Wanneer ik een grafische kaart in het PCIe x16-slot installeer en deze inschakel, wordt "geen signaal" weergegeven op de monitor. Als ik de videokabel weer aansluit op de ingebouwde grafische poort op het moederbord, krijg ik daar ook geen weergave op totdat ik de grafische kaart uit het PCIe-slot verwijder. Zodra ik het verwijder, krijg ik weer videoweergave op de monitor.

CPU: AMD FX-8370 Octa-Core 4.00Ghz Moederbord: Asus M5A88-V Evo Grafische kaart: EVGA NVIDIA GeForce GTX750Ti

Ik zag niets in de BIOS-instellingen waarmee ik de grafische kaart kon selecteren in plaats van de ingebouwde grafische kaart. Ik heb ook twee andere verschillende grafische kaarten geprobeerd en hetzelfde gebeurt. Dus ik denk dat het ergens een instelling is waardoor de geïnstalleerde grafische kaart (en) niet de primaire beeldschermadapter kan worden.

Suggesties? Bedankt.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Dit is onderhand een héél oud moederbord, laatste bios is van 2013.

https://www.asus.com/nl/SupportOnly/M5A88V_EVO/HelpDesk_BIOS/

Blijkbaar worden modernere videokaarten niet meer ondersteund?

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb ooit op een AMD moederbord gezien dat er dipswitches op zaten. Daar was een manual bij en kon je precies lezen waar die voor dienden. Dan was het

- master only

- master slave present

- slave

Als hij dus op master staat, en je steekt een tweede grafische kaart erin, dan doen ze het geen van beide. Maar ik zou zelf eerst de manual van het moederbord opzoeken voordat ik iets deed.

Reputatie 5
Badge +4

Ook al is het een oud moederbord, dan zou toch de kaart moeten werken met 2D. Het moederbord ziet dus wel je kaart, daarom werkt de omboord videokaart niet. Dus of de poort is stuk of je bent de extra voedingsstekker vergeten aan te sluiten. Plaats eens een videokaart,  die geen extra voeding nodig heeft werkt die wel!!. Dan werkt de poort dus wel en anders is de poort stuk.

Het PCIe x16-slot is versie 2.0 en de kaart 3.0
Het kan zijn, dat de kaart en MB daar niet mee overweg kan.
In de  gebruiksaanwijzing staat dat het blauwe slot voor single VGA is.
Ik denk dat hij in het zwarte slot moet.
Je voeding moet voldoende vermogen hebben.
Zover ik zien kan, heeft die kaart geen extra voedingsstekker.

Reputatie 5
Badge +4

REQUIREMENTS

• 300 Watt or greater power supply.
  • PCI Express, PCI Express 2.0 or PCI Express 3.0 compliant motherboard with one graphics slot.
  • Windows 10 32/64bit, Windows 8 32/64bit, Windows 7 32/64bit, Windows Vista 32/64bit, Windows XP 32/64bit

Als hij op de blauwe PCI-E poort niet werkt, stop hem eens in de zwarte PCI-E. Hou er wel rekening mee, deze werkt minder snel.

Reageer