Beantwoord

toetsenbordinstelling op PC-laptop

• 16 September 2021
  • 12 reacties
  • 119 Bekeken

Besten,Sinds ongeveer 3 maanden krijg ik niet meer automatisch de invoermethode  voor het toetsenbord Ned.Int. Maar ik krijg een Frans()toetsenbord, dat ik ook niet zomaar kan omzetten alleen als de taal-toesenbordinstelling in de balk rechtsonder verschijnt.  Via Windows Instellingen kan ik er ook niet voor kiezen, want die optie komt niet tevoorschijn. Verschillende oplossingen die ik op Google heb gezocht werken ook niet.Ik weet niet hoe het probleem is ontstaan . In het systeemvak kan ik het ook niet wijzigen. In Windows-weergavetaal kan ik alleen kiezen voor Nederlands (Nederland).Graag advies.
icon

Beste antwoord door Gebruiker1234567890 16 September 2021, 15:56

Bekijk origineel

12 reacties

Gebruikt u gewoon Windows 10?

Ja.

Reputatie 5
Badge +4

Komt u hier verder mee?

https://www.seniorweb.nl/tip/toetsenbordinstelling-wijzigen-windows-10

Vooral bij de opties kijken en of er dan het gewenste toetsenbord toegevoegd kan worden.

Toevallig Office gebruikt in combinatie met de Franse taal?

Reputatie 5
Badge +4

Druk de Windowstoets in en hou deze vast en druk dan de spatiebalk in en selecteer de taal die u wilt hebben, door elke keer op de spatiebalk te drukken, tot de taal die u wilt hebben blauw is en laat alles los.

Het komt rechts midden in beeld te staan.

Reputatie 5
Badge +4

@H. Beukman dat werkt alleen als de oude ingestelde  toetsenbord taal niet op de een of andere manier verdwenen is. 

Wat u voorstelt kan ook via de taakbalk (die van mij op het plaatje):

Maar daar geeft @Anna Molenaar het volgende van aan dat het niet lukt:

Maar ik krijg een Frans()toetsenbord, dat ik ook niet zomaar kan omzetten alleen als de taal-toesenbordinstelling in de balk rechtsonder verschijnt. 
Reputatie 5
Badge +4

@Gebruiker1234567890  ik had 2 opties neergezet maar heeft er maar een opgeslagen???

Klik op "Start” dan “Instellingen” dan Tijd en Taal” klik links op “Taal” dan rechts op “Instellingen en voorspelling. typen en toetsenbord” Klik onderop op Geavanceerde  toetsenbordinstellingen. open deze en zet hem goed neer daar. en het Frans kan ook verwijderd worden.

Antwoord aan Wortelstamper,

Ja ik gebruik altijd Office en vaak in combi met Franse taal.

Als dat de oorzaak is, hoe los ik het dan op. Bovendien, tot 3 mnd. geleden had ik dit probleem niet.

Ik hoor het graag.

Antwoord aan Gebruiker 12345enz,

Dank voor dit antwoord. Ik heb het probleem opgelost.

Het er uit halen van de alternatieve toetsenborden is de enige oplossing.
Anders krijg je bij gebruik van de Franse taal ook direct een AZERTY indeling.
Ook kun je het invoermethode van het toetsenbord ook aanpassen aan de taal.
Om é te typen is in verschillende talen anders.
In de Nederlandse modus, is dat eerst ‘ drukken en dan de e
Alle sneltoetsen hiervoor heb ik ook uit gedaan.

Bedankt, Wortelstamper

Reputatie 7
Badge +6

Bij mij, als ik een tweede toetsenbordinstelling heb ingesteld, dan toets ik Shift-Ctrl om te switchen van de enenaar de andere.

Reageer