Consumentenbond.nl
Vraag

Tolino vision 5 e-reader

• 10 mei 2020
  • 7 reacties
  • 349 Bekeken

Heb Tolino vision 5 e-reader bij computerwinkel aangeschaft omdat deze bij Libris nog langere tijd niet leverbaar is. Blijkbaar is er een lock-in met Libris en beschikbaar stellen van Nederland als land omdat ik nu alleen Duitsland/Zwland en Oostenrijk te zien krijg. Zowel Mac als Windows herkennen de Tolino NIET en daarmee is de software niet te updaten. Lekker gandig dus anno 2020. Iemand een idee hoe dit te fixen is?

7 reacties

U hebt hem toch aangeschaft bij een "computer winkel", die kunnen toch ook support leveren.

Reputatie 2
Badge +3

In de handleiding van Tolino Vision 5 staat dat updates vanzelf verschijnen (bij werkend internet):

Usually your tolino itself looks for the update without your help. But if you want to check for updates manually, tap on Information and help in the menu. On top of the page that opens next, you can find information about the installed version under Software version. In the Software section, click on the button, Search for new version .

https://mytolino.com/wp-content/uploads/2020/01/tolino_Manual_vision5_epos2.pdf

Eigenlijk moeten we eerst oplossen dat de Tolino niet verschijnt aan de computer, die moet verschijnen in Explorer.

Ik loop hier ook tegenaan! Kan ook uit de 3 genoemde landen kiezen en kom dus niet verder. Houd me aanbevolen voor tips! 

mvg Bas 

Ik loop hier ook tegenaan! Kan ook uit de 3 genoemde landen kiezen en kom dus niet verder. Houd me aanbevolen voor tips! 

mvg Bas 

Ga naar uw computewinkel en vraag hoe het zit.

Reputatie 2
Badge +3

Kan ook uit de 3 genoemde landen kiezen en kom dus niet verder.

Maar in welke taal is de interface, Duits of toch Nederlands?

Kiezen van andere interface-taal erg gemakkelijk.

Badge

Ik had hetzelfde probleem als V. Scholten. Ik heb via Google maps een willekeurig adres in Duitsland gezocht om mij aan te melden bij Thalia.de (er zit namelijk een check in de adresgegevens en postcode in de aanmelding). Wel gebruikte ik mijn eigen e-mail adres en wachtwoord.

Hierna startte de Tolino gewoon op en kwam direct met een update. Hierna was de Tolino zichtbaar op de computer en kon ik via Calibre mijn bibliotheek kopiëren naar de Tolino.

Ik zelf zou nu graag mijn account koppelen aan een Nederlandse boekhandel maar daarvoor is schijnbaar een aparte update voor nodig. Ik heb hiervoor ebooks@libris.nl voor benaderd en ben in afwachting van hun reactie.

Badge

Als vervolg op mijn vorige reactie. Ik kreeg heel snel een reactie van ebooks@libris.nl. Na het doorgeven van het serienummer van mijn Tolino, kreeg ik een nieuwe Nederlands update aangeboden. Hierna kon ik ook gewoon in de Nederlandse boekhandel mijn boeken bestellen.

Reageer