Consumentenbond.nl
Vraag

tomtom kan geen kaart uploaden

• 7 januari 2021
  • 2 reacties
  • 115 Bekeken

1 september heb ik een nieuwe kaart van Europa gekocht voor op mijn TomTom Go. Het uploaden van de kaart lukte niet, hij bleef maar zoeken. Via de chat heb ik contact gezocht met de helpdesk, zij hebben mij verschillende stappen laten doorlopen maar na een aantal pogingen en dagen lukte het nog steeds niet. De helpdesk heeft mij toen stapsgewijs door de tomtom genomen om een aantal functies van het apparaat te verwijderen en er daarna weer nieuwe op te downloaden zodat deze goed ge-update kon worden. Het verwijderen ging prima, echter uploaden lukte niet. We zijn nu 4 maanden en vele uren verder maar intussen kan ik mijn TT niet meer gebruiken (is er momenteel ook niet veel te reizen 'gelukkig’) en het lijkt er ook niet op dat TT helpdesk het op gaat lossen. Ze hebben het aankoopbedrag teruggestort eind december. Als ik mijn TTH aansluit zie ik de verwijderde items staan, echter deze kan ik niet meer terugzetten. Ik heb al een aantal maal gevraagd of zij dit voor mij kunnen doen zodat ik in ieder geval mijn kaarten van USA/Australië en Noord Europa weer kan gebruiken, maar geen actie, het enige wat ze aanbieden is iets korting op de duurste TOMTOM... Heeft iemand een idee hoe de verwijderde items die nog zichtbaar zijn weer gerestored kunnen worden? of kent iemand dit probleem?

2 reacties

Heb je geen back-up gemaakt toen je hem in gebruik hebt genomen?
Ik heb van mijn tomtom altijd een kopie van de SD kaart gemaakt.
Volgens mij kan tomtom je gewoon een SD kaartje sturen om het te herstellen.

Goede service heb ik nooit gehad van tomtom.
Ooit een probleem gehad en de helpdesk vertelde dat ik maar een brief moest sturen aan de directeur.
Ik heb dat ook gedaan, netjes per post en niet per mail.
De medewerker is ontslagen en mijn probleem was niet opgelost.

Toen er dat GPS gedoe kwam. Kon ik met veel korting een nieuwe kopen.
Die deed niet wat ik wilde en moest iets moeilijks doen met een app, op advies van de helpdesk.
Dat werkte ook niet.
Ik heb niet verder gezocht en de koop ontbonden.
Pas later hoorde ik van een ervaren gebruiker, dat de uitleg van de helpdesk niet klopte.|

Omdat ik hem zakelijk niet meer nodig heb, behelp ik me met google maps.

dank je wel voor het meedenken. Ik heb geen backup van het besturingssysteem gemaakt. Hiervan heb ik een aantal functies moeten verwijderen. Na veel heen en weer mailen wilden ze ook proberen het weer te restoren, wellicht omdat ze zagen dat ze een fout hadden gemaakt, maar dat lukt niet meer. Ik heb aangeboden naar Waypoints gps te gaan, wel op hun kosten, nog niets gehoord. Voor gebruik in USA en Australia werkt het makkelijker dan mijn google maps. Het kan toch niet zo zijn dat TomTom hier altijd maar mee weg komt, probleem veroorzaken en dan niet meer reageren.. 

Reageer