Van Ziggo ontving ik een set TP-Link Deco M4 wifiboosters. Het installeren van boosters was ingewikkelder dan ik verwachtte, maar is uiteindelijk wel gelukt.
MAAR er blijft nog een probleem over waar ook Ziggo geen oplossing voor weet. Op een mail over het probleem naar de helpdesk van TP-Link heb ik nog steeds geen reactie ontvangen.
Ik heb twee computers die draaien op W11, een laptop met wifi en een desktop zonder wifi kaart. De laatste is met de Deco verbonden met een netwerkkabel. Beide hebben een goede verbinding met internet.
In W11 is het thuisnetwerk vervangen door gedeelde mappen . Deze instellingen hebben altijd goed gewerkt tot de Deco's waren geinstallerd. En daar ging het dus fout, de desktop (bedraad) herkent in het netwerk wel de laptop (wifi) maar toegang wordt geweigerd:

De laptop ziet de desktop helemaal niet, terwijl beide computers op hetzelfde netwerk zijn aangesloten.
Ik vermoed dat het probleem wordt veroorzaakt door de verschillende aansluitingen. Maar of dit inderdaad de oorzaak is ?????