Consumentenbond.nl

Track en Trace van Post.NL openen

• 4 januari 2021
  • 10 reacties
  • 237 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Sorry, maar ik vergis me, of ben gewoon dom, ik krijg van Post.NL een track en tracy maar moet dat ineens met een programma openen. Heeft iedereen dat? Ik krijg het met de voorbeelden niet open. Ook met PDF niet. Doe ik iets niet goed? En waarom is dat weer veranderd, moet alles technischer? Graag enige raad.

10 reacties

Staat er dan niet bij welk programma?

Op de website van Post NL zie ik volgens mij de oude bekende methode.

Reputatie 7
Badge +7

Ja, er staat aangegeven DocHub, of CloudConvert, of PDF Viewer of Directlink Creator en nog wat keuzes. Het zegt me niets en volgens mij heb ik dat ook allemaal niet. Het gaat over een pakje van Bol.com, gewoon iets bestelt en wordt door Post.NL geleverd. Ik  kon Track en Tracy ook altijd gewoon inzien.

Zit er wellicht een punt in het  nummer waardoor de link als een bestand met een specifieke extensie wordt gezien? (Of in de link)

Als er onder andere staat PdF Viewer zal het dus om een PdF gaan.

Waarschijnlijk heb je wel een PdF opener op je computer (Adobe of Sumatra), maar PdF‘s openen ook in de browser.

En de “normale” methode dan die op de website van Post NL staat?

Reputatie 7
Badge +7

In het Track en Trace nummer staan alleen cijfers en letters,  geen punten.

Vervolgens heb ik opnieuw vanuit de mail getracht naar Track en Trace te gaan. Had het al enkele keren geprobeerd maar telkens verscheen wilt u het openen met……. ???  Nu verscheen eerst een melding we gebruiken cookies enz.  dus of ik akkoord ging. Dat heb ik gemeld en krijg nu ineens de normale track en trace pagina, waart staat dat ze van 13.05 tot 15.05 langs komen. Kortom opgelost, dank voor de reacties. Maar blijft waarom kreeg ik eerst dat verhaal over op welke wijze ik de pagina moest openen? En wat PDF betreft heb ik gratis Adobe op de PC, en ook nog PDF Architect en PDF Creator. Vreemd allemaal.

Zojuist wilde ik inloggen bij DigiD.

Pagina bestaat niet.

Ook vreemd.

Er is een storing bij Postnl en bij DigiD
Ook zie ik storingen opkomen bij banken.
Ik vermoed dat het de zoveelste DDoS aanval is de laatste weken.
Mijn vaste telefoonnummer heeft er om die reden ook 2 dagen uit gelegen in december.

https://allestoringen.nl/

Op deze manier worden we allemaal gestoord.

Vond een kaartje van PostNL in de bus "We hebben je gemist” met een Niet Thuiscode die zonder problemen op de PostNl site kon worden opgezocht. Bleek een aan mijn adres gericht pakket maar met een volkomen onbekende geadresseerde. Met Post.nl gebeld (heel gedoe voordat je een telefoonnr. krijgt) en na heel lang in de wacht die foute adressering gemeld. Moest dan toch maar thuisblijven om de tweede bezorging aan de deur te kunnen weigeren. Is tot mijn verbazing niet gebeurd. Kennelijk helpt zo'n telefoontje toch, met complimenten aan PostNl. Vind het ook zo vreselijk zielig voor die pakketbezorgers die radeloos door de straat lopen omdat mensen te beroerd zijn om thuis te blijven voor hun internetbestelling. Echt een afschuwelijke internetontwikkeling.

Reputatie 7
Badge +7

Ja, er zijn zo af en toe wat vreemde zaken. Sorry dat het even geduurd heeft om te antwoorden, maar ben weer druk met de Zorg, de medische zorg, bezig. Dus dokterbezoek, ziekenhuisbezoek enz. Mijn benen lopen steeds vol vocht en na diverse dagen onderzoek, gaan ze nu in februari de ‘vaten’ laseren, dat alles kost tijd en ben ik dus even niet op het forum. Maar ik heb alles gelezen, en bedankt voor de reacties. En als er allerlei storingen zijn c.q. zijn geweest, dan krijg je vreemde dingen, ook op de PC dus. En dat het ook de post treft, ja niets aan te doen. Verder gaat het bij ons wel goed met de post, zowel brieven en kaarten als pakketten. Een enkele keer duurt het lang, ik wacht al weken op iets van Xenos, maar dat zal wel aan hen liggen.

Reageer