TV defect (incidentnummer 220214-047193)

• 19 February 2022
  • 12 reacties
  • 218 Bekeken

Badge

Bij Mediamarkt heb ik mijn TV gekocht. De gemiddelde levensduur van een televisie is 13,5 jaar. Echter is mijn TV defect geraakt na 1 jaar en 11 maanden. Gelukkig hebben we in Nederland zoiets als de garantietermijn; in dit geval is dit 2 jaar en dus van toepassing.

Media Markt promoot met ‘snelle service en garantieregeling’, dit is één van de redenen waarom ik voor Media Markt heb gekozen. Na meerdere keren contact opgenomen te hebben met de zogenaamde ‘klantenservice’ zit ik nu al ruim 2 maanden zonder TV. De TV behoort tot de primaire behoeftes van de meeste huishoudens die Media Markt mij momenteel heeft ontnomen. 

Snelle service en garantieregeling - Dwaling Boek 6 Artikel 228 (6:228 BW)

Door de verkeerde voorstelling van zaken is de overeenkomst vernietigbaar. 

In mijn ogen zijn momenteel 2 opties van toepassing om het probleem op te lossen:

1. De TV op korte termijn alsnog leveren met de daarbij behorende service zoals kalibratie en een tegemoetkoming voor de inmiddels 2 maanden ZIGGO en ESPN kosten waar ik geen gebruik van heb kunnen maken. 
  2. De nieuwwaarde van het model Samsung UE55RU8000 zoals op meerdere sites aangegeven €1199,- . Dit bedrag zou ik graag retour ontvangen zodat ik bij een betrouwbaardere partij een afname kan doen. Ten slotte een tegemoetkoming voor de inmiddels 2 maanden ZIGGO en ESPN kosten waar ik geen gebruik van heb kunnen maken.

Hoor graag vanuit Mediamarkt hoe dit verder wordt opgepakt. Daarnaast gelieve de juiste persoon aan de lijn te krijgen die beslissingsbevoegd is, aangezien de zogenaamde ‘klantenservice’ geen service verleent.

Incidentnummer 220214-047193

12 reacties

Wat was het antwoord dan van de Media Markt, toen je hem aanbood voor reparatie onder garantie?

Badge

Een tussenpartij heeft de TV in december opgehaald ter reparatie. Vervolgens waren de onderdelen besteld ter reparatie. Een week later bleken de onderdelen niet meer gemaakt te worden en werd de TV officieel defect verklaard. 

MM zou contact opnemen wat vervolgens niet gebeurt is. Uiteindelijk 5 keer contact gehad, waar in het laatste contact letterlijk werd gezegd dat ze me niet kon helpen en ik wederom moest wachten. 

Het officiële antwoord van MM blijft dus eigenlijk vooralsnog uit. 

Een tussenpartij heeft de TV in december opgehaald ter reparatie. Vervolgens waren de onderdelen besteld ter reparatie. Een week later bleken de onderdelen niet meer gemaakt te worden en werd de TV officieel defect verklaard. 

MM zou contact opnemen wat vervolgens niet gebeurt is. Uiteindelijk 5 keer contact gehad, waar in het laatste contact letterlijk werd gezegd dat ze me niet kon helpen en ik wederom moest wachten. 

Het officiële antwoord van MM blijft dus eigenlijk vooralsnog uit. 

Dan zegt “het handboek” volgens mij dat u ze schriftelijk in gebreke moet stellen en een termijn van 14 dagen geven etc etc. Op de site van de Bond zelf staan voorbeeldbrieven onder de rubriek Juridisch Advies kijk daar anders even.

Reputatie 6
Badge +4

Ik ben vooral benieuwd waar u een levensduur van 13.5 jaar vandaan haalt. 5 tot 8 jaar is realistisch afhankelijk van de prijsklasse. Die van u zou een jaar of 6 mee moeten gaan, zeker niet 13.5 jaar.

Maar goed er zijn grote problemen met het leveren van alles waar een chip in zit dus wellicht geldt dat ook voor een vervangende tv. Ziggo en ESPN betaald krijgen gaat u nooit lukken, daar heeft u geen recht op.

Badge

Google natuurlijk. Om het even, 13,5 of 6 jaar, denk dat het punt duidelijk is. 

Wat betreft ziggo en espn, mij is verteld door MM dat er een oplossing voor gezocht wordt.

Nogmaals: even afwachten dus voor nu. 

Ik ben vooral benieuwd waar u een levensduur van 13.5 jaar vandaan haalt. 5 tot 8 jaar is realistisch afhankelijk van de prijsklasse. Die van u zou een jaar of 6 mee moeten gaan, zeker niet 13.5 jaar.

Maar goed er zijn grote problemen met het leveren van alles waar een chip in zit dus wellicht geldt dat ook voor een vervangende tv. Ziggo en ESPN betaald krijgen gaat u nooit lukken, daar heeft u geen recht op.

Dat ben ik allemaal met u eens maar een tv die in minder dan twee jaar kapot gaat zonder schuld van de eigenaar moeten ze gewoon repareren. De pathos en irreële overdrijvingen doen daar niets aan af, dat is ruis.

Reputatie 6
Badge +4

Zowel expert die televisies verkopen alsmede uneto vni hebben het echt over 6 jaar. Alleen de Consumentenbond zegt tot 16 jaar maar daar staan ze alleen in.

Zowel expert die televisies verkopen alsmede uneto vni hebben het echt over 6 jaar. Alleen de Consumentenbond zegt tot 16 jaar maar daar staan ze alleen in.

Welk deel van “Dat doet er niet toe na 1 jaar en 11 maanden” had u niet begrepen?

Zowel expert die televisies verkopen alsmede uneto vni hebben het echt over 6 jaar.

Wat doet dat er nu toe?

Reputatie 6
Badge +4

Zijn de heren op de teentjes getrapt. Ik lever alleen bewijs aan ts dat zijn stelling van de levensduur niet klopt. Ik snap ook we dat hij na 2 jaar recht heeft op een nieuwe tv of deugdelijke reparatie maar dat gaat gewoon te traag nu.

@Léonz  dit heeft als niet de stelling van ts van 2 andere kanten te belichten en hem uit een 13.5 jarige droom te galen

Reputatie 6
Badge +3

Dat verkopers van zo’n korte levensduur uitgaan, om de kosten van evt. claims te beperken, is logisch. In de praktijk gaan de meeste apparaten veel langer mee. Hier vaak (uitgezonderd computer en smartphones) 15-20 jaar.

Badge +2

Jammer van uw tv. Het feit dat mediamarkt ‘snelle service en garantieregeling’ promoot zegt trouwens helemaal niks over de werkelijkheid. Google ‘klacht mediamarkt’ en u leest dat 75% van de 6500 reviews negatief is. Persoonlijk zoek ik in dit soort gevallen het adres van het hoofdkantoor op en de naam van de directeur. Zo heb ik in drie gevallen binnen de kortste tijd mijn gelijk kunnen halen.

Reageer