Bij Mediamarkt heb ik mijn TV gekocht. De gemiddelde levensduur van een televisie is 13,5 jaar. Echter is mijn TV defect geraakt na 1 jaar en 11 maanden. Gelukkig hebben we in Nederland zoiets als de garantietermijn; in dit geval is dit 2 jaar en dus van toepassing.
Media Markt promoot met ‘snelle service en garantieregeling’, dit is één van de redenen waarom ik voor Media Markt heb gekozen. Na meerdere keren contact opgenomen te hebben met de zogenaamde ‘klantenservice’ zit ik nu al ruim 2 maanden zonder TV. De TV behoort tot de primaire behoeftes van de meeste huishoudens die Media Markt mij momenteel heeft ontnomen.
Snelle service en garantieregeling - Dwaling Boek 6 Artikel 228 (6:228 BW)
Door de verkeerde voorstelling van zaken is de overeenkomst vernietigbaar.
In mijn ogen zijn momenteel 2 opties van toepassing om het probleem op te lossen:
- De TV op korte termijn alsnog leveren met de daarbij behorende service zoals kalibratie en een tegemoetkoming voor de inmiddels 2 maanden ZIGGO en ESPN kosten waar ik geen gebruik van heb kunnen maken.
- De nieuwwaarde van het model Samsung UE55RU8000 zoals op meerdere sites aangegeven €1199,- . Dit bedrag zou ik graag retour ontvangen zodat ik bij een betrouwbaardere partij een afname kan doen. Ten slotte een tegemoetkoming voor de inmiddels 2 maanden ZIGGO en ESPN kosten waar ik geen gebruik van heb kunnen maken.
Hoor graag vanuit Mediamarkt hoe dit verder wordt opgepakt. Daarnaast gelieve de juiste persoon aan de lijn te krijgen die beslissingsbevoegd is, aangezien de zogenaamde ‘klantenservice’ geen service verleent.
Incidentnummer 220214-047193