Beantwoord

Uitwerpen externe harddisk (TimeMachine)

• 9 July 2022
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Uitwerpen gaat niet correct

Als ik mijn MacBookAir een poos alleen laat valt die natuurlijk in slaap. Aan de MBA hangt een externe harddisk als Time Machine.

Als ik de MBA wakker maak vind ik een reeks van waarschuwingen die allemaal luiden: 'Disk Not Ejected Properly - Eject Time Machine before disconnecting or turning it off',

Die waarschuwingen worden alleen gemaakt tijdens de slaap. Ik vermoed, dat dat dan eens in de ongeveer 4 minuten gebeurt. Ik heb er soms wel 50.

Overigens doet de TimeMachine tussendoor(?) op dezelfde schijf wel z'n werk en maakt regelmatig back-ups.

Hoe kom ik af van die waarschuwingen?

Gegevens: MBA 2020 M1, macOS Monterey 12.4. Time Machine is een Seagate 1TB die vroeger niet die problemen gaf naast de MBPro.

Wie heeft een idee? Dank alvast, Dirk

icon

Beste antwoord door pckrulllenbol 9 July 2022, 23:09

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Kwam deze tips tegen hij seagate:

• Klik op het Apple-pictogram en kies daarna System Preferences(Systeemvoorkeuren). 
  • Klik op Energy Saver (Energiestand).
  • Klik op Power Adapter(Lichtnetadapter).
  • Schakel het vakje “Prevent computer from sleeping automatically when display is off” (Voorkom dat computer automatisch in sluimerstand wordt geplaatst als beeldscherm uit is) in.
  • Schakel het vakje “Put hard disks to sleep when possible” (Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk) in.  

Precies wat ik nodig had. Het eerste van de twee vinkjes was niet geactiveerd.  Dank,dank,   Dirk

Reageer