Consumentenbond.nl

UPC/Ziggo integratie: eerste veranderingen voor huidige Ziggo klanten

Reputatie 3
Badge +5
De eerste veranderingen zijn een feit!

Bij de huidige Ziggo klanten gaat het tv-beeld in de komende maanden heel even op zwart. Je moet dan de tv-zenders opnieuw instellen. Per 5 januari gaat de operatie in Gorredijk en omgeving van start. Daarna gaat de uitrol per regio. Je krijgt van Ziggo per brief of e-mail te horen wanneer jouw adres aan de beurt is.

Ziggo zet naar eigen zeggen alle beschikbare middelen in om klanten te helpen. Niet alleen de klantenservice zit paraat, er staan op diverse locaties ook servicebussen en -tenten. Ook geven ze aan dat klanten die andere klanten willen helpen een poster voor hun raam kunnen zetten, zodat men weet bij wie men langs kan.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ben je op tijd geÏnformeerd? Ging het instellen zonder problemen? Werd je goed geholpen?

Help mee een vinger aan de pols te houden!

Lees meer over onze wensen voor het nieuwe Ziggo.

168 reacties

Ja de eerste veranderingen zijn een feit. Er is bij ons nog niets aangepast hoor, alleen maar het abonnementsgeld. Dit wordt alvast per 1 maart 2015 verhoogd. Er komt € 2,55 bij per maand. Dat betekend voor ons een verhoging van 6,3%. Wij hebben alleen internet en Digitale TV voor een bedrag van € 39,95 per maand. Dus per 1 maart 2015 gaan wij € 42,50 betalen. Oh maar we hebben wel afgelopen maand een maand lang HBO GRATIS mogen kijken. Ja Gratis of betalen we nu alsnog daarvoor??
Ook nier is de eerste aanpassing bij Ziggo een verhoging van de abonnementsgelden. Alles in ÉÉn plus 1 euro en ook volop bellen me 1 euro mhoog.

Ja de eerste veranderingen zijn een feit. Er is bij ons nog niets aangepast hoor, alleen maar het abonnementsgeld. Dit wordt alvast per 1 maart 2015 verhoogd. Er komt € 2,55 bij per maand. Dat betekend voor ons een verhoging van 6,3%. Wij hebben alleen internet en Digitale TV voor een bedrag van € 39,95 per maand. Dus per 1 maart 2015 gaan wij € 42,50 betalen. Oh maar we hebben wel afgelopen maand een maand lang HBO GRATIS mogen kijken. Ja Gratis of betalen we nu alsnog daarvoor??

Wat heb ik me daaraan geergerd. Geweldige bonus voor een ziggo pief die in mijn ogen gewoon zijn werk doet en daar ook al een enorm salaris voor heeft gekregen. Wat is de bonus voor de koffiejufrouw die haar werk goed doet maar voor een veel lager salaris (Nou ja, voor een schijntje) plus de sponsoring van Ajax dus de klanten kunnen er voor opdraaien. Ik heb eens zitten rekenen en ik kom (met een natte vinger) tot de conclusie dat Ziggo dit alles over de ruggen van zijn klanten binnen de kortste keren heeft terugverdiend. Proficiat!!

Gommie
Lieve jongens en meiden, dames en heren. Wat een geklaag toch hier. Er zijn vast toch ook nog wel positieve aspecten aan deze fussie of toch niet?
Badge
Misschien even wat anders. Ziggo heeft mijn ontvanger automatisch bijgewerkt (jammer, midden in een uitzending waar ik naar zat te kijken). Nu kan ik met de rode knop voortaan on demand gaan kijken (dacht ik). Maar eerst moet ik e.e.a instellen, een betaalcode, een kindercode, maar dan komt de ellende, ik moet accoord gaan met de (???) voorwaarden. Die verschijnen wel op de TV, maar ik kan ze niet eenvoudig op hun website vinden om goed te lezen.

Mijn eerste indruk is dat ze erg goed zijn voor Ziggo en dat mijn Privacy nog verder op de schroothoop gaat. Ik heb daarom het instellen maar afgebroken, want ik heb geen zin om bladzijden juridische tekst op mijn TV te lezen.

Ben ik de enige met dit probleem en heeft iemand die voorwaarden wat nauwkeuriger bekeken?
Reputatie 7
Badge +6
Ziggo en UPC doen allerlei ' leuke ' dingen , wat niet in het belang is van de klanten. Ben bij KPN weg gegaan wegens vele ergernissen, maar veel maakt het niet uit. Lang leve de privatisering, waardoor alles beter zou worden......
Het omzetten van het Ziggo-netwerk gebeurt inmiddels niet meer alleen in de omgeving van het Friese Gorredijk: ook in de regio's rondom Roermond, Hengelo, Roosendaal, Assen en Groningen is Ziggo bezig.

Tot nu toe gaat alles voorspoedig! Hieronder een aantal reacties van mijn eigen vrienden en familie, allemaal woonachtig in de buurt van Roermond, die op maandag 26 januari zijn omgezet:

Truus: Bij ons ging het zonder problemen, vorige week de brief gehad en vandaag omgezet.

Frank: Ook bij mij is het probleemloos gegaan. Binnen 5 minuten had ik weer beeld.

Yorick: Het was twee minuten werk. Ze hadden nog een busje van Ziggo bij de supermarkt staan voor eventuele vragen.

Niels: Bij mij hetzelfde, twee minuten werk. Van te voren nog een brief ontvangen waar alles netjes in stond.

Janou: Het ging erg makkelijk. We hebben gewoon het stappenplan gevolgd, was zo gepiept!

Is jouw beeld al op zwart gegaan? Ik ben benieuwd of het bij jou ook allemaal zo gemakkelijk ging.
Reputatie 7
Badge +6
Ik was twee zenders kwijt , die ik voor de omschakeling wel probleemloos kon zien . Na enig zoeken en testen bleek dat het moederstation van de telefoon die kanalen stoorde . Door die een andere plek te geven was het opgelost. Ik heb wel sterk de indruk , dat er schandalig veel winst gemaakt wordt in dit wereldje van aanbieders en ze hebben de klok aardig gelijk hangen.
Bij ons werkt de ontvanger niet naar behoren. Bij ziggo werd het gelijk op de binnenshuisbekabeling gegooit, of de ontvanger zou stuk zijn. Maar na een test in de elekrozaak bleek dat de ontvanger niet meer gaat werken zonder update. Die zou van samsung moeten komen. Navraag daar bleek dat dat niet gaat gebeuren.ziggo houdt echter vol dat dat wel gebeurd. Maar alle ,door ziggo,genoemde data en tijden zijn voorbij gegaan zonder update. We worden compleet voor de gek gehouden. Ziggo vind het allemaal heel normaal en laat ons in de kou staan. We denken eraan om maar eens verder te kijken.
Reputatie 7
Badge +6
Het bekende afschuifsysteem , waar helaas heel veel bedrijven en andere partijen zich schuldig aan maken . Vooral als het een lastig iets is , schamen ze zich niet om de klant gewoon in de kou te laten staan zonder met een aanvaardbare oplossing te komen.Als consumenten hebben we heel veel rechten , maar als de andere partij niet mee wil werken , hebben we daar bitter weinig aan. We hebben ook geen zin om bij elk akkefietje bemiddeling te vragen van de Consumentenbond of een programma als Kassa, Radar of Kanniewaarzijn. Treurig om daar te zien , hoe men met ons denkt te kunnen omgaan en treurig , dat het dan ineens wel opgelost kan worden. In een eerder bericht van mij is te lezen , dat KPN mij meermalen ernstig in de kou heeft laten staan, waaruit blijkt dat ze allemaal eender zijn. Kwestie van pech of geluk hebben , dat het je wel of niet overkomt......
Vandaag heeft ziggo het toch nog in orde gemaakt door een andere ontvanger te beloven. Waarom eerst al die ergernis. Heeft ons en ziggo veel tijd gekost.

De ontvanger is nog niet gearriveerd, maar we gaan er van uit dat die toezegging toch waar gemaakt wordt. Is ook per mail bevestigt.

Hopelijk gaat het bij de meeste mensen beter dan bij ons.
Reputatie 7
Badge +6
Oke. Ongetwijfeld lezen ze hier mee en dat wil wel eens goed helpen. Zou ik ook doen in hun plaats. Fouten maken doen we allemaal. Dat hoort er helaas bij. en kan ik mee leven. Waar ik moeite mee heb , is als het niet op een nette manier opgelost wordt.
Badge
Gisteren de aanpassing doorgevoerd. Ik moest 2 digitale receivers opnieuw instellen en dat is gelukt. De 1e een Cisko liep tijdens het zoeken naar de nieuwe zenders vast (bleef op 10% staan). Na stekker er uit opnieuw uitgevoerd en nu wel gelukt. De 2e, en Humax verliep probleemloos. De beschrijving was goed te volgen. Na de update is het best even zoeken voor je de favoriete zenders hebt gevonden, bv BBC was verplaatst van 601 naar 061, maar dat went snel.

Minder duidelijk waren de Radiozenders.Ziggo heeft geen indeling bijgevoegd, terwijl alle zenders op een ander kanaal staan. Je moet dan met pen en papier stuk voor stuk vanaf de TV een lijst te maken, Op de website van Ziggo, staat nog gewoon de oude kanaalindeling, dus daar heb je niets aan..

Ik heb dus (gelukkig) geen ervaring met eventuele Ziggo service tijdens de aanpassing
Reputatie 7
Badge +6
Ja, ik hoop vurig , dat het nu eens ophoudt , dat regelmatig veranderen van het zenderaanbod. Velen zijn er niet zo handig in en vooral oudere toestellen betekenen vaak grote problemen me opnieuw instellen. Ook hoop ik , dat Ziggo nu eens een keer klaar is met ' het voor u verbeteren van het netwerk ' ..... Er gaat het laatste jaar bijna geen maand voorbij zonder dat ik een mail krijg , dat er s'nachts weer werkzaamheden zijn met alle gevolgen van dien. Vooral vervelend voor mijn dochter , die juist dan communiceert met vrienden in Amerika. Inderdaad is er geen nieuwe zenderindeling van de radiokanalen bekend gemaakt. Vergeten Ziggo?
In Franeker zijn wij op 4 februari overgezet. Het begon al meteen met storingen. Op 9 februari kreeg ik melding update dat de storingen verholpen waren.

Nou we hebben nog steeds problemen met het ontvangen van Veronica.........

Het opnieuwe instellen van de zenders was geen probleem. Dat was in een paar minuten gepiept.

Wat wel vervelend was, was idd de radio zenders, dat moest je zelf maar uitzoeken.
Mijn bevindignen na 2,5 weken op het nieuwe net werk van UPC.

Dagelijks microdips in het signaal. Beeld even slecht en even het geluid weg. Soms zelfs een zwart beeld. Aan de bekabeling is niets veranderd tov het oude Ziggo-signaal. Even een rondvraag gedaan bij andere Ziggo-klanten. Ze hebben allemaal dit probleem sinds ze op het nieuwe netwerk zitten terwijl ze vroeger dit soort storingen niet hadden. Een van mijjn collega's zit bij UPC (oude UPC klant) en weet te melden dat dit bij hem ook het geval is. Blijkbaar toch een probleem van het UPC netwerk.

EPG geeft veel minder informatie dan op het oude ziggo-netwerk. Geet jaartal van verschijnen, geen vermelding van acteurs. Dit is voor mij relevante informatie bij het bepalen of ik naar iets wil kijken. Voorheen had ik voldoende aan EPG, nu moet ik mijn PC erbij halen om deze ontbrekende informatie op te zoeken. Bij series is het soms zo summier dat je totaal niet weet om welke aflevering het gaat. Dit is zeer lastig wanneer een aflevering meermalen in de week herhaald wordt (zoals dat bij SyFy het geval is) Op Internet heb ik al gevonden dat het een bewuste keuze van Ziggo is om de informatie op de EPG te beperken. Ook heb ik op internet gevonden dat UPC-klanten hier al jaren over klagen.

Een aantal van de nieuwe HD-zenders hebben veel geupscalede content. Upscalen kan mijn decoder ook, en ik kan niet zeggen dat de geupscalede content beter is dan wat mijn decoder produceerde. Ook ontbreekt bij een aantal het dolby digitel geluid.

Samenvattend: - Meer storingen. - Slechtere informatie in de EPG - Nieuwe HD-zenders vallen tegen in kwaliteit.

Tot nu toe vind ik het nieuwe netwerk beduidend slechter dan het oude netwerk.

Ik ben bang dat straks de Ziggo-naam net zo'n slecht imago heeft als UPC nu heeft.

Ik hoop dat ze snel de EPG snel terugbrengen op de kwaliteit van het oude netwerk. Want zoals het nu is is het behoorlijk waardeloos.
Ook hier in borne overgegaan naar andere zenderindeling van ziggo. Helaas ook met problemen. het kost je veel tijd ergernis en nieuwe kabels wanneer

je luistert naar adviezen van ziggo en je schiet er niets mee op. Sommige zenders blijven blokken en strepen. De EPG gids geeft wel programma's van volgende dag maar niet van de komende uren. De ondertiteling moet op een andere manier gezocht worden. dus al met al zou ik willen dat ziggo gewoon ziggo was gebleven en niet UPC/ziggo.
We hoorden net van RTV Utrecht dat er problemen zijn met het beeld van alle regionale zenders. Ook in Leiden zagen we storingen in beeld. Ik ben heel benieuwd of dit een lokaal probleem is, of dat het hele gedeelte van Nederland dat al om is naar het aangepaste netwerk problemen heeft.

Ben jij al om? Wil je me laten weten of jij ook storingen in beeld hebt? Dank!
Sinds de harmonisatie op 10 februari jl. heb ik slecht signaal op de 2 tv's op de slaapkamers. Veel zenders werken gewoon niet. Contact opgenomen met Ziggo, die vertelde dat ze bekend waren met het probleem maar dat er aan gewerkt werd. 3 Dagen later nog steeds hetzelfde probleem. Wederom contact opgenomen toe werd mij verteld dat het waarschijnlijk aan de kabels lag die ik thuis gebruikte, maar omdat vast te stellen werd er een monteur gestuurd. Inderdaad het signaal vanaf de splitter was een stuk minder. Ik moest maar even de kabels vervangen vanwege "4G interferentie". Nu leef ik van een uitkering en moest voor zeker € 100 aan stekkers en kabel aanschaffen, dus dat is voor mij te duur. Wederom contact opgenomen: ze vonden het heel vervelend maar het was mijn probleem. Uit wanhoop gisteren nog eens contact opgenomen en nu zijn ze bereid mij een korting op de komende rekening te geven zodat ik de nieuwe kabels en stekkers kan aankopen. Toch wel goed gedaan van Ziggo, maar doen ze dat bij klanten met problemen? Oh ja, ik woon in Utrecht.
Ben nu ook over maar ook hier storing op diverse zenders terwijl ik toch vrij dure coax kabels heb van ongeveer 10-30 euro.

Met het oude Ziggo signaal geen problemen.
Ik woon in het centrum van Utrecht en ik heb een modern Philips TV met CI+ Module. Alleen TV Standaard; geen andere diensten van Ziggo.

Sinds de samenvoegingsoperatie heb ik al een keer of zes de zenders opnieuw moeten instellen

Na de eerste keer bleek een flink aantal van de beschikbare zenders, zowel HD als niet-HD, blokken en strepen te vertonen. Dat is nog steeds zo.

Op de site van Ziggo heb ik gezocht of ik daar zelf iets aan kon doen, maar de weinige bruikbare suggesties leverden niets op.

Vervolgens een keurig gespecificeerd lijstje van probleemzenders naar Ziggo gemaild.

Dat leverde de aanbeveling op de site te raadplegen....

Aan een telefonische consultatie begin ik om persoonlijke redenen liever niet. Ik wil een goed signaal en ik wil dat serieuze klachten serieus worden beantwoord.
Treurig dat er zoveel problemen zijn en hoe ziggo daar dan mee omgaat.

Waar blijft de consumentenbond in deze?

Volgens ziggo zou de kwaliteit beter worden en nog wat van die loze kreten.

Zou het niet eens tijd worden dat de consumentenbond zich sterk maakt voor de consumenten die allerlei leugens en halve waarheden krijgen voorgeschoteld door bedrijfen, instellingen, winkels en allerlei lege reklameuitingen? Men kan blijkbaar van alles beloven en zeggen zonder dat er consequenties aan worden verbonden.

Waar je ook over belt met de jurididische afdeling, je krijgt steevast als antwoord:: U hebt onderzoeksplicht. Als het niet op papier staat, kunt u niets bewijzen. U moet bewijzen dat een artikel ondeugdelijk is. En ga zo maar door. Kortom: Als consument sta je -bijna- altijd in de kou. Je zou er aan kunnen twijfelen aan welke kant de consumentenbond eigenlijk staat? Als de wetgeving zo armzalig is, doe er dan wat aan. Het is echt niet gedaan met een klachtenforum. Zo van: Laat de mensen daar maar klagen, dan zijn ze het kwijt. Lekker rustig voor de bond. Nee, elk jaar weer dat gezeur over ziektekostenverzekering en energiecollectief. Hoeveel van die vergelijkingssites zijn er al? Hou die sites in de gaten en grijp alleen in waar nodig.

Maak liever tijd voor ronduit misleidende reklames en bedrijven als Ziggo, die er een potje van maken.

Heel veel mensen worden door de overzetting naar het UPC netwerk op kosten gejaagd. En, zoals in een bovenstaande mail te lezen is, niet iedereen kan dat ook betalen. Zouden dat ook niet hoeven te betalen. Als je ontvangst voor de omzetting immers goed was, dan heeft ziggo er voor te zorgen dat het na de omzetting ook goed is. Ziggo kiest ervoor om zenders in HD door te geven. Het zal best dat de bekabeling ergens een keer tekortschiet, maar dat neemt toch niet weg dat je de zenders fatsoenlijk moet kunnen ontvangen? Dan maar in SD, maar wel zonder blokken en strepen, hoewel ziggo gewoon belooft dat de zenders in HD te ontvangen zijn. Nergens een woord of een aantekening dat de bekabeling dat dan wel aan moet kunnen. Als je met ziggo belt, ligt het altijd aan de bekabeling. En we zijn er nog niet: want hoe gaat het zenderaanbod eruit zien? Bij UPC zitten een aantal zenders die bij ziggo in het basispakket zitten, in een duurder pakket.

Als ik de reacties zo lees, dan hebben we nog geluk gehad. Uiteindelijk en na lang aandringen hebben we een vervangende ontvanger gekregen, omdat de andere zonder update niet meer zou gaan werken. Ziggo wist dat die update er nooit zou komen, maar bleef maar volhouden dat dat wel zou gebeuren.

Ze stuurden overigens wel een rekening die automatisch zou worden afgeschreven. Daarna wordt het bedrag via de maandtermijnen weer verrekend... Reken maar dat we dat scherp in de gaten houden.

Hier dus niet alleen kritiek op Ziggo, maar ook de zeer dringende vraag aan de consumentenbond om actie te ondernemen in algemene zin richting misleiding van consumenten en op dit moment met name richting ziggo!
Hoi Danny,

Het gaat niet zozeer om de prijs van de kabels maar, volgens Ziggo, of de kabels beschermd zijn tegen 4G-interferentie

Ben nu ook over maar ook hier storing op diverse zenders terwijl ik toch vrij dure coax kabels heb van ongeveer 10-30 euro.

Ben het helemaal met U eens.

Ik hoorde echter bij radio M Utrecht een gesprek met de consumentenbond over dit vervelende probleem en die zeggen dat je altijd als eerste contact moet opnemen met, in dit geval, Ziggo, maar ook je klacht doorgeven aan de Consumentenbond, zodat die de klachten kunnen verzamelen. Want hoe meer klachten hoe sterker staat de consumentenbond.

Wat u zei over dat het altijd aan de bekabeling lad, heb ik een aantal jaren al eerder meegemaakt. Uiteidelijk bleek het een draadlozen telefoon te zijn die de storing veroorzaakte. Dat heeft alleen 3 maanden, nieuwe kabels, versterker, splitter en een, oncerwacht gesprek met een directielid van Ziggo gekost, om het op lossen. Toevallig gebeurde het oplossen vrijwel meteen na het gesprek met het directielid, toeval????

Treurig dat er zoveel problemen zijn en hoe ziggo daar dan mee omgaat.

Waar blijft de consumentenbond in deze?

Volgens ziggo zou de kwaliteit beter worden en nog wat van die loze kreten.

Zou het niet eens tijd worden dat de consumentenbond zich sterk maakt voor de consumenten die allerlei leugens en halve waarheden krijgen voorgeschoteld door bedrijfen, instellingen, winkels en allerlei lege reklameuitingen? Men kan blijkbaar van alles beloven en zeggen zonder dat er consequenties aan worden verbonden.

Waar je ook over belt met de jurididische afdeling, je krijgt steevast als antwoord:: U hebt onderzoeksplicht. Als het niet op papier staat, kunt u niets bewijzen. U moet bewijzen dat een artikel ondeugdelijk is. En ga zo maar door. Kortom: Als consument sta je -bijna- altijd in de kou. Je zou er aan kunnen twijfelen aan welke kant de consumentenbond eigenlijk staat? Als de wetgeving zo armzalig is, doe er dan wat aan. Het is echt niet gedaan met een klachtenforum. Zo van: Laat de mensen daar maar klagen, dan zijn ze het kwijt. Lekker rustig voor de bond. Nee, elk jaar weer dat gezeur over ziektekostenverzekering en energiecollectief. Hoeveel van die vergelijkingssites zijn er al? Hou die sites in de gaten en grijp alleen in waar nodig.

Maak liever tijd voor ronduit misleidende reklames en bedrijven als Ziggo, die er een potje van maken.

Heel veel mensen worden door de overzetting naar het UPC netwerk op kosten gejaagd. En, zoals in een bovenstaande mail te lezen is, niet iedereen kan dat ook betalen. Zouden dat ook niet hoeven te betalen. Als je ontvangst voor de omzetting immers goed was, dan heeft ziggo er voor te zorgen dat het na de omzetting ook goed is. Ziggo kiest ervoor om zenders in HD door te geven. Het zal best dat de bekabeling ergens een keer tekortschiet, maar dat neemt toch niet weg dat je de zenders fatsoenlijk moet kunnen ontvangen? Dan maar in SD, maar wel zonder blokken en strepen, hoewel ziggo gewoon belooft dat de zenders in HD te ontvangen zijn. Nergens een woord of een aantekening dat de bekabeling dat dan wel aan moet kunnen. Als je met ziggo belt, ligt het altijd aan de bekabeling. En we zijn er nog niet: want hoe gaat het zenderaanbod eruit zien? Bij UPC zitten een aantal zenders die bij ziggo in het basispakket zitten, in een duurder pakket.

Als ik de reacties zo lees, dan hebben we nog geluk gehad. Uiteindelijk en na lang aandringen hebben we een vervangende ontvanger gekregen, omdat de andere zonder update niet meer zou gaan werken. Ziggo wist dat die update er nooit zou komen, maar bleef maar volhouden dat dat wel zou gebeuren.

Ze stuurden overigens wel een rekening die automatisch zou worden afgeschreven. Daarna wordt het bedrag via de maandtermijnen weer verrekend... Reken maar dat we dat scherp in de gaten houden.

Hier dus niet alleen kritiek op Ziggo, maar ook de zeer dringende vraag aan de consumentenbond om actie te ondernemen in algemene zin richting misleiding van consumenten en op dit moment met name richting ziggo!

Hoi Danny,

Het gaat niet zozeer om de prijs van de kabels maar, volgens Ziggo, of de kabels beschermd zijn tegen 4G-interferentie

Door Droeftoeter

Ik heb deze: http://www.allekabels.nl/antenne-kabel-coax/74/1043053/professionele-coax-kabel.html

Reageer