Consumentenbond.nl

UPC/Ziggo integratie: eerste veranderingen voor huidige Ziggo klanten

Toon eerste bericht

168 reacties

Jarenlang een goed tv signaal, maar nu onlangs Ziggo in Houten de frequenties gewijzigd heeft begint de elende. Een aantal zenders waren niet meer te ontvangen. O.a. Ned3. Heel vervelend. Standaard antwoord van ziggo: het ligt aan uw kabels. Die doen het al 15 jaar prima en nu ligt het daar aan? Zeer frustrerend om als consument de dupe te worden van een wijziging door Ziggo. Na een week frustratie uiteindelijk voor 60 euro nieuwe kabels en connectoren gehaald. Op de tv in de woonkamer heb ik nu alle zenders, maar boven nog steeds niet! Ik begin haast te denken dat Ziggo aandelen heeft in kabel keur. MAar de consument is de dupe. Je krijgt niet waar je maandelijks voor betaalt en moet op hun advies ook nog eens tientallen euro's aan nieuwe kabels uitgeven. Wat overigens maar ten dele helpt. Ik krijg dat vast niet verrekend met mijn abonnementsgeld. Consumentenbond, kom alstublieft in actie!

Als de fabrikant van mijn auto een nieuwe software update uitvoert, vraagt de garagehouder mij toch ook niet of ik maar even een nieuwe uitlaat wil betalen?
Dank voor al jullie reacties! Ik moet wel toegeven dat Ziggo wel een punt heeft met haar verwijzing naar de kabels. De nieuwe frequenties liggen namelijk hoger dan de oude, en daardoor ligt het tv-signaal dichter bij andere frequenties, die dus storingen kunnen veroorzaken. Maar dan nog - Ziggo besluit zelf die frequenties aan te passen en niet de consument - dus wat mij betreft moet Ziggo ook de problemen oplossen.

We krijgen deze reactie van Ziggo:

Door de wijzigingen aan de netwerken zijn er zenders verplaatst binnen het frequentie spectrum en kunnen sommige zenders nu storing geven in de vorm van blokken, strepen en E48/E52. Dit komt voornamelijk door instraling van 4G, van Digitenne, van frequenties voor politie, ambulance en brandweer, maar ook van huishoudelijke apparaten zoals magnetron. Er komen wel klachten bij ons binnen, maar dat aantal is relatief gezien niet hoog. Op bijvoorbeeld 50.000 huishoudens die om zijn (bijvoorbeeld de Groene Hart regio rond Alphen a/d Rijn) komen er enkele tientallen klachten over blokjesvorming. Maar voor al die klachten kunnen wij een oplossing bieden. Zowel het netwerk van Ziggo als het klantnetwerk (de binnenhuisinstallatie) moeten op orde zijn om goed beeld te ontvangen. Daarom vragen wij klanten om de binnenhuisinstallatie te controleren (geen oude kabels of stekkers), die eventueel te vervangen met Kabelkeur materiaal en waar nodig kunnen ze voor ondersteuning contact opnemen met Ziggo. Als blijkt dat het eventueel met instraling van buitenaf te maken heeft, sturen wij de kabels dan (gratis) toe. Als blijkt dat vervanging geen goed resultaat oplevert, is een telefoontje naar onze Klantenservice voldoende om een (gratis) monteur in te plannen. Hij zal voor een oplossing zorgen, dus daar hoef je geen maand voor te wachten. Meestal is een afspraak met de monteur al gemaakt voor de volgende dag. Wij hebben speciaal voor dit Harmonisatie project veel extra monteurs ingehuurd.

Ziggo zegt dus alle klachten te kunnen oplossen. Neem bij problemen dus contact op met de klantenservice! Maar ik krijg uit jullie reacties helaas niet het idee de Ziggo klantenservice zo welwillend is als hun woordvoerder ons wil doen geloven. Laat hier je verhaal achter, ik bundel alles om Ziggo nog maar eens aan te sporen tot verbetering!
Naast alle problemen rond zo'n overstap (die helaas te verwachten zijn), kregen wij onlangs nog interessanter nieuws: UPC wil uiteindelijk haar verhuur-model doordrukken als het nieuwe model voor het bedrijf. Dus per module moet je 5,50 en per Horizon-decoder 14,- (prijzen kan ik niet staven, maar het zo liggen ze nu ook ongeveer) per maand EXTRA gaan betalen. Klanten die nu al in het bezit zijn van deze apparaten, behouden deze gewoon (ze hebben ze immers betaald), maar nieuwe klanten komen in deze bruikleen-/huurconstructie.

Wat ik persoonlijk vervelender vindt, is dat UPC besloten heeft om alle dealers er uit te knikkeren, op een enkeling na. Zoals bijvoorbeeld Scheer & Foppen. Weg zijn dus alle service-punten voor de consument. Weg is mijn mogelijkheid om mijn klanten goed te helpen met Ziggo-perikelen. Dit was juist (in ieder geval in onze region) een onderscheidend punt voor Ziggo: ze konden bij een vertrouwd adres terecht met vragen en voor service.

Ik ben benieuwd hoe de consument hierop zal reageren...

p.s. UPC is het overnemende bedrijf, maar de naam Ziggo is blijkbaar krachtiger als merk. Alle keuzes die gemaakt worden, lijken door de voormalige UPC te zijn verzonnen.
Logisch toch?? Liberty Global was dan ook de eigenaar van UPC.

Tja, als Ziggo-klant ben je gewend om alles te bezitten. Heb je bijvoorbeeld ÉÉn recorder en ÉÉn module en ga je straks een derde TV aanschaffen, dan wordt je opeens verteld dat je vertrouwde vakzaak je niets meer mag verkopen en je klopt bij Ziggo aan, om vervolgens te horen dat je nu moet gaan huren. Ik zou als klant zeker niet tevreden zijn.
Badge

Ja, en den Haag, de NMA heeft de overname niet tegengehouden en daardoor is elke vorm van concurrentie weg. UPC kan doen en laten wat ze willen. KPN is voor mij een nog beroerder alternatief, dus toch maar eens naar een schotel kijken, anders helaas alles slikken.
Afgelopen maandag is bij mij het signaal omgezet. Het veranderen op mijn Sony tv verliep vlekkeloos en ik kon op dat moment ook alle zenders van mijn TV-extra abonnement bekijken. Maar nadat de tv een keer uit was gezet, waren alle signalen die gecodeerd worden uitgezonden niet meer te zien. Er komt bij het aanzetten een autorisatiemelding(SAC failed) voor de kaartmodule in het toestel (een Neotion module). En als je de tv "hard" uit en aanzet (met de schakelaar op het toestel) doet hij het soms wel en soms niet goed.

Eenvoudig geval denk je dan: mijn tv werkt op zich prima, Ziggo heeft iets veranderd en levert het signaal en de module is ooit bij Ziggo gekocht en de tv is ooit door Ziggo gecertificeerd. Het geval bij Ziggo gemeld, maar daar krijg je geen voet aan de grond (Op de Ziggo community staan een aantal berichten van mij onder alias Gert_1950). Ze verwijzen je naar Sony en die verwijst je weer terug naar Ziggo. Kortom, ik kom niet echt verder en de partij die iets heeft veranderd (Ziggo) is nog niet bereid iets te doen om het probleem te verhelpen (bijvoorbeeld een andere kaart module te sturen, waarvan bekend is dat deze wel werkt).

Misschien moet ik Ziggo nog even de tijd geven, maar hun opstelling stemt mij niet tot vrolijkheid.
Ik heb al sinds juni 2014 problemen met de CI+ modules.

Ziggo wijst naar Philips en andersom. Ziggo doet bijzonder weinig moeite om klanten te behouden.

Uren met de helpdesk gebeld. Heel veel foute en onvolledige informatie gehad.

Ik kon 1 gratis module krijgen maar dan moest een mijn lidmaatschap met een jaar verlengen. De overige 2 modules moest ik bovendien zelf aanschaffen.

Daarom ben ik overgestap op glasvezel. Gisteren aangesloten, werkt perfect.

Met ziggo heb ik het voorlopig heeeeeeelemaal gehad.
Sinds de migratie naar de nieuwe frequenties door Ziggo geeft mijn televisie elke keer met inschakelen een foutmelding. "Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV Module (CI+ CAM) is mislukt (SAC failed)." Ik moet nu na het inschakelen van de televiesie elke keer de CI+ module verwijderen en opnieuw plaatsen, daar is de module niet voor bedoeld enen is niet bevordelijk voor de tv! Voor de migratie werkte alles perfect, geen problemen. Herhaaldelijk contact gehad met Ziggo, zowel telefonisch als via de live chat! Ziggo voelt zich echter niet verantwoordelijk voor dit probleem en schuift de schuld in de schoenen bij de fabrikant van de tv, in mijn geval Sony, maar ik heb ook al vernomen dat de problemen ook met andere merken zijn. Via de live chat van Ziggo heb ik ook meerdere malen contact gehad en hier werd ik ronduit schandalig behandeld en werden chat gesprekken abrupt beËindigd door Ziggo! Wat een service, om van te janken!

Ik hoop echt dat de Consumentenbond voldoende reacties ontvangt om hiermee aan de slag te gaan want hoe Ziggo hier mee om gaat kan echt niet. De klant heeft immers nooit gevraagd om nieuwe frequenties alleen zet Ziggo dezelfde klant wel in de kou als er na de migratie problemen zijn!!!

Consumententbond, dit is een probleem voor zeker honderden en wellicht duizenden klanten van Ziggo. Ik wil u dan ook vragen om voor al deze gedupeerden de gewenste actie te ondernemen!

Alvast bedankt namens (heel) veel ontevreden Ziggo klanten!
Badge
De herprogrammering was geen enkel probleem en ik ben blij met AT5 die tot nu toe niet via Ziggo te zien was in Bunnik.

De Ziggo poster waarmee je kenbaar maakt dat buren bij je mogen aankloppen voor hulp heb ik ook enthousiast opgehangen.

Ziggo beweert dat er per regio op de dag van de wisseling een dure TV wordt weggegeven aan ÉÉn van de posterdeelnemers.

Navraag bij Ziggo over wie die tv heeft gekregen blijft echter onbeantwoord en ik krijg het sterke vermoeden dat er helemaal geen TV uitgedeeld is.

Kan CB misschien ophelderen hoe dat zit met die beloofde tv's?

www.ziggo.nl/betereTV
Badge
Hopelijk levert de integratie met UPC een betere klantenservice van Ziggo.

Gezien de glasvezelconcurrentie zou je verwachten dat ze zuinig zijn op bestaande abonnees. En niet de tarieven verhogen per 1 maart om vervolgens een brief te sturen over zenderwijzigingen per 1 april: zelfde prijs, meer zenders.

Veel erger vind ik de klantenservice. Bellen met 1200 en je gaat voor een onzekere tijd in de wacht. Vervolgens postcode, huisnummer, naam waarop het abonnement staat en liefst ook nog je klantnummer opgeven, terwijl je belt via een Ziggo telefoonlijn op een Ziggo modem??????

De deskundigheid van de medewerker is een toevalstreffer, resulterend in frequent ruggespraak en soms ook regelrecht foute instructies. Veel advies beperkt zich tot resetten en terugbellen als de problemen aanhouden. Waarna je met een nieuwe medewerker weer van voor af aan kunt beginnen.

In mijn geval laat Ziggo mij met een probleem zitten. Het modem is vervangen en sindsdien is een wifi verbinding niet meer betrouwbaar. Ziggo is niet bereid te zorgen dat ik het oude type modem weer terug krijg. Externe router geeft ook problemen die Ziggo aan de externe router wijt en nu moet ik kiezen: uit ergernis maar glasvezel of zelf een modem regelen?

Eigenlijk deel ik de mening van andere forumleden: ik ben het zat!
Het zou kunnen dat de module een software update nodig heeft. Via CAM-instellingen in het menu kun je vaak zoeken of er een update is.

Afgelopen maandag is bij mij het signaal omgezet. Het veranderen op mijn Sony tv verliep vlekkeloos en ik kon op dat moment ook alle zenders van mijn TV-extra abonnement bekijken. Maar nadat de tv een keer uit was gezet, waren alle signalen die gecodeerd worden uitgezonden niet meer te zien. Er komt bij het aanzetten een autorisatiemelding(SAC failed) voor de kaartmodule in het toestel (een Neotion module). En als je de tv "hard" uit en aanzet (met de schakelaar op het toestel) doet hij het soms wel en soms niet goed.

Eenvoudig geval denk je dan: mijn tv werkt op zich prima, Ziggo heeft iets veranderd en levert het signaal en de module is ooit bij Ziggo gekocht en de tv is ooit door Ziggo gecertificeerd. Het geval bij Ziggo gemeld, maar daar krijg je geen voet aan de grond (Op de Ziggo community staan een aantal berichten van mij onder alias Gert_1950). Ze verwijzen je naar Sony en die verwijst je weer terug naar Ziggo. Kortom, ik kom niet echt verder en de partij die iets heeft veranderd (Ziggo) is nog niet bereid iets te doen om het probleem te verhelpen (bijvoorbeeld een andere kaart module te sturen, waarvan bekend is dat deze wel werkt).

Misschien moet ik Ziggo nog even de tijd geven, maar hun opstelling stemt mij niet tot vrolijkheid.

Wellicht is voor u ook de oplossing om te software van de module te controleren.

Sinds de migratie naar de nieuwe frequenties door Ziggo geeft mijn televisie elke keer met inschakelen een foutmelding. "Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV Module (CI+ CAM) is mislukt (SAC failed)." Ik moet nu na het inschakelen van de televiesie elke keer de CI+ module verwijderen en opnieuw plaatsen, daar is de module niet voor bedoeld enen is niet bevordelijk voor de tv! Voor de migratie werkte alles perfect, geen problemen. Herhaaldelijk contact gehad met Ziggo, zowel telefonisch als via de live chat! Ziggo voelt zich echter niet verantwoordelijk voor dit probleem en schuift de schuld in de schoenen bij de fabrikant van de tv, in mijn geval Sony, maar ik heb ook al vernomen dat de problemen ook met andere merken zijn. Via de live chat van Ziggo heb ik ook meerdere malen contact gehad en hier werd ik ronduit schandalig behandeld en werden chat gesprekken abrupt beËindigd door Ziggo! Wat een service, om van te janken!

Ik hoop echt dat de Consumentenbond voldoende reacties ontvangt om hiermee aan de slag te gaan want hoe Ziggo hier mee om gaat kan echt niet. De klant heeft immers nooit gevraagd om nieuwe frequenties alleen zet Ziggo dezelfde klant wel in de kou als er na de migratie problemen zijn!!!

Consumententbond, dit is een probleem voor zeker honderden en wellicht duizenden klanten van Ziggo. Ik wil u dan ook vragen om voor al deze gedupeerden de gewenste actie te ondernemen!

Alvast bedankt namens (heel) veel ontevreden Ziggo klanten!

Vooralsnog kun je bij een Ziggo-dealer ook informatie vragen en eventueel deze dealer laten bellen met Ziggo. Zij krijgen (nog) een ervaren en deskundig persoon aan de lijn, die veel meer kan betekenen dan iemand van de standaard consumentenservice.

Ziggo is helaas echt niet aansprakelijk voor de problemen die ontstaan met een externe router, al hun modems kunnen met zo'n apparaat gekoppeld worden, maar daar is soms wel enige instelling voor vereist, zeker een mogelijkheid als het modem verwisseld wordt. Dat zou bij KPN of Tele2 of wie dan ook kunnen gebeuren en daar zullen ze ook zeggen dat de klant het zelf moet oplossen.

Dus, nogmaals het advies: ga naar een deskundige, service-gerichte elektronica-zaak en vraag of ze Ziggo-dealer zijn, dan kunnen zij bellen voor u met Ziggo.

Gezien de glasvezelconcurrentie zou je verwachten dat ze zuinig zijn op bestaande abonnees. En niet de tarieven verhogen per 1 maart om vervolgens een brief te sturen over zenderwijzigingen per 1 april: zelfde prijs, meer zenders.

Veel erger vind ik de klantenservice. Bellen met 1200 en je gaat voor een onzekere tijd in de wacht. Vervolgens postcode, huisnummer, naam waarop het abonnement staat en liefst ook nog je klantnummer opgeven, terwijl je belt via een Ziggo telefoonlijn op een Ziggo modem??????

De deskundigheid van de medewerker is een toevalstreffer, resulterend in frequent ruggespraak en soms ook regelrecht foute instructies. Veel advies beperkt zich tot resetten en terugbellen als de problemen aanhouden. Waarna je met een nieuwe medewerker weer van voor af aan kunt beginnen.

In mijn geval laat Ziggo mij met een probleem zitten. Het modem is vervangen en sindsdien is een wifi verbinding niet meer betrouwbaar. Ziggo is niet bereid te zorgen dat ik het oude type modem weer terug krijg. Externe router geeft ook problemen die Ziggo aan de externe router wijt en nu moet ik kiezen: uit ergernis maar glasvezel of zelf een modem regelen?

"Het zou kunnen dat de module een software update nodig heeft. Via CAM-instellingen in het menu kun je vaak zoeken of er een update is."

Bedankt voor de tip, helaas: de tv meldde "Geen nieuwe software beschikbaar".
Ook al gerpobeerd: "Geen nieuwe software beschikbaar".

Ben ook in contact met Kassa, zij besteden morgen in hun uitzending uitgebreid aandacht aan de problemen van Ziggo na de migratie. Heb een uitnodiging ontvangen om naar de studio te komen.
Badge
Fijn dat u reageert.

Jammer dat uw oplossing niet helemaal van deze wereld is. Een Ziggo dealer heeft part noch deel gehad in het ontstaan van het probleem en ook geen gewin te halen bij de ontferming over een Ziggoklant in problemen. Opvallend genoeg komt Ziggo zelf ook niet met verwijzing naar een dealer. Verder is het illustrerend voor het gebrek aan klantgerichtheid als normale service alleen via een Ziggo dealer toegankelijk zou zijn.

Hopelijk was uw reactie een onafhankelijke; gezien uw andere reakties op dit forum krijg ik de indruk dat u Ziggo in bescherming neemt.

Vooralsnog kun je bij een Ziggo-dealer ook informatie vragen en eventueel deze dealer laten bellen met Ziggo. Zij krijgen (nog) een ervaren en deskundig persoon aan de lijn, die veel meer kan betekenen dan iemand van de standaard consumentenservice.

Ziggo is helaas echt niet aansprakelijk voor de problemen die ontstaan met een externe router, al hun modems kunnen met zo'n apparaat gekoppeld worden, maar daar is soms wel enige instelling voor vereist, zeker een mogelijkheid als het modem verwisseld wordt. Dat zou bij KPN of Tele2 of wie dan ook kunnen gebeuren en daar zullen ze ook zeggen dat de klant het zelf moet oplossen.

Dus, nogmaals het advies: ga naar een deskundige, service-gerichte elektronica-zaak en vraag of ze Ziggo-dealer zijn, dan kunnen zij bellen voor u met Ziggo.

Door Zakelijke relatie Fa. L.P. Beute
Na de overname door UPC en de nieuwe zenderindeling. Ik heb enorm veel problemen gekregen met zenders die compleet wegvallen. Iets dat voorheen absoluut niet aan de orde was. Dat probleem lijjkt mij bij Ziggo zelf te liggen en niet aan de decoder en de kabels en antenne.

Nu hoorde ik net van een kennis dat het mogelijke probleem ook kan liggen aan de bandbreedte die ze voor zenders kunnen geven. Was het voorheen 11 MB voor een zender, nu is dat ongeveer 8 a 9. Daar kunnen die storingen mee te maken hebben.

Zou leuk zijn dit eens bij de consumentenbond te melden, en bij Radar.. want hÉ je betaalt wel geld voor je dure Ziggo abonnement, en ze kunnen (willen?) je voor dat geld niet meer dezelfde kwaliteit afleveren...

Gr Geeviz.
Ik kreeg post en mail over opnieuw instellen van de zenders. Dat was begin Februari 2015. De dag dat dat zou gebeuren had ik er geen tijd voor. Mijn man zat in de avond gewoon tv te kijken, en ik hoorde geen commentaar of zo dat er iets niet goed was. Want ik ben de techneut in huis, ook al ben ik een vrouw........... Ik dacht, ik zie het morgen wel. Afijn, zaterdagochtend even gekeken op de tv, zag er normaal uit. Gebeld met Ziggo, en gevraagd wat ik dan zou moeten veranderen. Ik moest het kanaal van SBS9 intikken, en hij vroeg: wat ziet u nu? SBS9 dus.............. Nou, dan heeft u geluk, alles is in orde. Dat controleren we aan de hand van dat kanaal. Ik hoefde er niets aan te doen. Of ik heb geluk, of het spookt bij ons in huis. Ik heb een Sony Bravia TV, misschien heeft dat ermee te maken. Wel fijn dat er dit X niets aan hoefde te doen, kost soms zoveel tijd.
Badge
Ziggo abonnees kunnen digitaal en analoog kijken naar het genoemde kanaal.

Wie analoog kijkt hoeft niets te veranderen.

Ziggo heeft u bij de brief aangezien voor een digitaal kijkende abonnee.
Bij mij hetzelfde als bij Gert_1950. Afgelopen vrijdag is bij mij het signaal omgezet. Het veranderen op mijn Sony tv verliep vlekkeloos en ik kon op dat moment ook alle zenders van mijn TV-extra abonnement bekijken. Maar nadat de tv een keer uit was gezet, waren alle signalen die gecodeerd worden uitgezonden niet meer te zien. Er komt bij het aanzetten een autorisatiemelding(SAC failed) voor de kaartmodule in het toestel (een Neotion module). Het betreft alle zenders die in het pluspakket zitten die we niet meer kunnen ontvangen. Na een reset in mijn ziggo werkte het weer, helaas na uitzetten van de tv en opnieuw aanzetten kwam weer hetzelfde probleem. De cam module is van neotion en is de boosdoener, ik heb nl de cammodule van de buren geleend, een smit, en daarmee geen problemen. Dit ga ik morgen bij ziggo melden en hopen dat ze een nieuwe cam leveren, ik heb immers niet gevraagd om een verandering en mijn cam module is ziggo gecertiviseerd. Ziggo is degeen die het probleem veroorzaakt heeft.

Bij mij hetzelfde als bij Gert_1950.

Dit ga ik morgen bij ziggo melden en hopen dat ze een nieuwe cam leveren, ik heb immers niet gevraagd om een verandering en mijn cam module is ziggo gecertiviseerd. Ziggo is degeen die het probleem veroorzaakt heeft.

Inderdaad, precies hetzelfde verschijnsel. Maar tot op heden heb ik nul op het rekest gekregen bij Ziggo. Daarover is meer te lezen op het forum van Ziggo. Het enige advies dat ik van de klantenservice kreeg was dreigen met opzeggen, dan zou er "eventueel" iets gedaan kunnen worden. Maar ik wil gewoon langs normale weg mijn recht halen; het lijkt erop dat dit niet makkelijk gaat. En mogelijk geven de "kleine lettertjes" Ziggo wel gelijk, maar ik vind niets doen geen normale houding ten opzichte van je klanten.

Ik ben benieuwd wat je bereikt en op welke manier en wellicht wil de consumentenbond in dit geval een rol spelen mocht het niet lukken.
Het blijft erg stil van de kant van de consumentenbond.
Op de normale manier ?

Forget it.

Alle afdelingen houden je aan het lijntje.

Mijn advies: wegwezen bij ziggo
Beste Gert en varel, mijn ervaring is: blijven "zeuren" en dreigen, dat helpt!

Reageer