Consumentenbond.nl

UPC/Ziggo integratie: eerste veranderingen voor huidige Ziggo klanten

Toon eerste bericht

168 reacties

Danny, er staat nu geen gesprek meer gepland. Maar we houden natuurlijk wel contact met ze, dus plaats vooral al je klachten en vragen!
CB, staat er nog een gesprek met Ziggo in de planning?

1- internet onderweg gratis

Huh???? Wat bedoel je?

2- spotify gratis

Krijg je NOOIT gratis, wordt heus wel ergens van betaald hoor!

Ik hoef het ook niet.

Precies Danny,

Volgens mij zit M.A.Bloemen op het verkeerde topic.

Wat heb je aan die faciliteiten als je tv niet werkt ....

Huh???? Wat bedoel je?

2- spotify gratis

Krijg je NOOIT gratis, wordt heus wel ergens van betaald hoor!

Ik hoef het ook niet.

2- spotify gratis

3- eigen zenderpakket samenstellen

4- email adres en telefoonnummer behouden.

Wat wilt u daarmee zeggen ?

2- spotify gratis

3- eigen zenderpakket samenstellen

4- email adres en telefoonnummer behouden.
Ook ik heb de de bekende "SAC error" na overgang naar UPC met mij Sony tv.

Eerst meer dan een half uur telefonisch contact gehad. Verder als opnieuw instellen van de zenders heeft me dat niet gebracht. Vervolgens nog eens per email contact gezocht. Zie onderstaande reactie. Ziggo verwijst gewoon (onterecht) naar Sony maar doet verder niets. Helaas ligt hier in de buurt nog geen glas, anders was ik al weg bij deze klant onvriendelijke organisatie!

Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het jammer dat u last heeft van een storing.Er zijn een aantal manieren om de storing tegen te gaan:De niet-gescrambelde zenders (NPO 1 tot 3 HD en de meest populaire SD zenders (vanaf925) werken wel goed).Voor de overige zenders geldt:Afstemmen op de gewenste zender.Als het probleem van CCK of SAC melding zich voordoet, de televisie 5 seconden opstand-by zetten met de aan/uit knop aan de zijkant van de televisie en daarna weermet dezelfde knop aan. Een andere mogelijke oplossing. Welke ook door monteursgebruikt wordt. Wanneer de televisie gecertificeerd is dan heeft men de bij dekabelaanbieder de keuze tussen Ziggo en UPC. Wanneer men kiest voor Ziggo dan zetmen de HD zenders op kanaal 1 t/m 25. Wanneer men voor de optie UPC kiest, dan zetUPC de SD zenders op kanaal 1 t/m 26. U ervaart dan minder problemen met de CCK/SACerror.Het kan best zijn dat het bovenstaande de problemen niet oplost. U kunt daneventueel nog contact opnemen met de fabrikant.Het klopt overigens dat na de wijzigingen van Ziggo dit probleem aan de orde isgekomen maar het is geen storing waar wij nog invloed op hebben.Wij hopen dat u zo de storing kan oplossen. Momenteel hebben wij nog geen andereoplossingen.
Komende woensdag verwijdert Ziggo de Italiaanse publieke zender Rai 1. De zender van Berlusconi, Mediaset Italia wordt daarvoor door Ziggo in de plaats gezet. UPC verwijderde de publeike Italiaanse zender al eerder in juni 2014, bij KPN in juli 2012 en bij Telfort in januari 2013. De keuze bij Ziggo is het gevolg van de fusie tussen Ziggo en UPC en de commerciele benadering van de Belrusconi-zender Mediaset Italia. Het nieuwe Ziggo (waarin UPC zal worden opgenomen; het merk Ziggo verdwijnt per april) heeft verklaard dat er niet veel kijkers en geinteresseerden zouden zijn voor Rai 1 en andere niet geloofwaardige Berlusconiaanse redenen worden aangevoerd (codering, terwijl dat feitelijk niet of nauwelijks het geval is, etc). Opvallend is dat andere Liberty Global-bedrijven (ook in Belgie en Duitsland) Rai 1 wel blijven aanbieden als er een Italiaans aanbod is. Rai 1 is gevarieerd, Rai 1 biedt Italiaanse ondertiteling om Italiaans te leren (en ook soms in het Engels), de beeldkwaliteit is 2x zo goed als Mediaset Italia, en bovenal Rai 1 is een publieke zender. Mediaset Italia is met haar merkwaardig vertraagde programmering van spelshows, amusement, gekleurd vertraagd nieuws en nog eens amusement, hoogstends een aanvulling, maar geen vervanging! Om een compleet aanbod van Rai-zenders te ontvangen, dient men te beschikken over een satellietinstallatie. Dat is helaas niet voor iedereen mogelijk. Het schrappen van Rai 1 voor de 4,29 miljoen Ziggo-huishoudens betekent dat Rai 1 alle betekenisvolle distributie heeft verloren. KPN heeft circa 1,6 miljoen IPTV-abonnees trouwens. Elke ondersteuning helpt om te bewerkstelligen dat Rai 1 in Nederland te zien blijft. De website waar getekend kan worden is http://www.change.org/p/raiuno-back-in-holland

De Facebook groep waar elke like wordt gewaardeerd en meer informatie te vinden is http://www.facebook.com/Raiunoback
Oh ja, Danny, goed punt!

Ze gaven aan dat er voorlopig niets aan veranderd, omdat dit onderdeel is van afspraken met zenders. Die contracten worden echter eens per jaar (of per 2 jaar) herzien en Ziggo heeft aangegeven dat ze dit zeker meenemen in de volgende contractbesprekingen. Het is wel hun intentie het aantal HD-zenders uit te breiden, maar voorlopig moeten we het met die 3 doen, daar komt het op neer.
Waar ik nog geen reactie op zie is hoe Ziggo reageerde op die 3 ongecodeerde HD zenders. Dit was toch ook meegenomen in het gesprek?
Forget it,

Ik heb meer dan een half jaar tevergeefs om een oplossing gevraagd.

Het enige wat ik kon doen was nieuwe modules aanschaffen. Niet dus.

Ben sinds februari tevreden klant van Vodafone (glasvezel). Lang leve de concurrentie.
Sinds de harmonisatie kan ik mijn CI+ module niet meer gebruiken. Na de eerste werkzaamheden kreeg ik een autorisatiefout op de zenders van FOX sports. Bij de daarop volgende werkzaamheden kreeg ik dit probleem op alle zenders die worden gescrambeled.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice (die overigens erg behoorlijke wachtijden kent, dat is vast door de harmonisatie).

Ziggo weet van de problemen met mijn TV-model en de CI+ module, maar zij sturen me door naar SONY! Dat is toch raar. Alles aan de sony, inclusief CI+ module, werkte als een zonnetje tot de werkzaamheden van Ziggo. Het ligt niet aan mijn TV. Sony heeft geen werkzaamheden uitgevoerd of iets veranderd. En de problemen met de module zijn er pas sinds kort.

Ik ben echt diep teleurgesteld in Ziggo. Al jaren ben ik spinnend tevreden met snelheid en mogelijkheden, maar hoe lang moet ik nu zonder TV? Moet ik dan echt mijn laptop aan mijn TV aansluiten om FOX-sports via internet te volgen? Ik kan leven met de tijdelijke oplossing, maar ik zie het toch erg graag anders. En dat is alleen een oplossing voor voor FOX, niet voor de andere zenders, omdat Ziggo TV helaas nog niet via inernet te benaderen is.

Hoe kan ik Ziggo hier nu voor aansprakelijk stellen? Ik heb wel een klachtenformulier ingevuld, maar ik heb niet veel vertrouwen dat daar tijdig iets mee gebeurd...

Ik vind dat Ziggo verantwoordelijkheid moet nemen en mij een passende oplossing moet bieden.

@L.P. Beute, je laatste opmerking klopt: de nieuwe frequenties zijn hoger en liggen daardoor dichter bij de banden die o.a. voor 4G worden gebruikt. Daardoor is de kans op storingen groter en zul je het eerder merken als je kabels niet zo goed isoleren.

Woensdag spraken we met Ziggo. De netwerkharmonisatie is nu afgerond en al met al is Ziggo tevreden over hoe het is gegaan. Volgens hen hebben ze er alles aan gedaan klanten te helpen en problemen op te lossen. Mocht je nog steeds problemen hebben, neem dan contact op met de klantenservice en vraag nadrukkelijk op een monteur. Hou voet bij stuk, want blijkbaar staat wel in het callcenter-script dat de monteur het laatste redmiddel is.

Wil je weten wat Ziggo ons nog meer heeft verteld? Kijk dan even in het andere topic over Ziggo. Daar vind je ook zsm de reactie van Ziggo op alle wensen die in de community zijn geuit.

Prima idee, die monteur.

Maar dan wel een van Vodafone voor het actveren van glasvezel.
@L.P. Beute, je laatste opmerking klopt: de nieuwe frequenties zijn hoger en liggen daardoor dichter bij de banden die o.a. voor 4G worden gebruikt. Daardoor is de kans op storingen groter en zul je het eerder merken als je kabels niet zo goed isoleren.

Woensdag spraken we met Ziggo. De netwerkharmonisatie is nu afgerond en al met al is Ziggo tevreden over hoe het is gegaan. Volgens hen hebben ze er alles aan gedaan klanten te helpen en problemen op te lossen. Mocht je nog steeds problemen hebben, neem dan contact op met de klantenservice en vraag nadrukkelijk op een monteur. Hou voet bij stuk, want blijkbaar staat wel in het callcenter-script dat de monteur het laatste redmiddel is.

Wil je weten wat Ziggo ons nog meer heeft verteld? Kijk dan even in het andere topic over Ziggo. Daar vind je ook zsm de reactie van Ziggo op alle wensen die in de community zijn geuit.
Wij zijn ook al weer een mooi staaltje Ziggo/UPC tegen gekomen na de omschakeling: ÉÉn type (waar wij het zeker van weten) Philips TV lijkt problemen te hebben met het opslaan van de zenders: 's ochtends is het apparaat ze kwijt. EÉn consument heeft met Ziggo gebeld en kreeg te horen "dat het de schuld van de Philips TV is". Altijd fijn dat zij zich er zo vanaf kunnen maken: zij veranderen iets drastisch en als daardoor problemen ontstaan, dan ligt het opeens aan de TV.

Overigens kan het wel zo zijn dat oudere kabels (vaak minder goed afgeschermd) nu meer signaalverlies opleveren dan voorheen. UPC gebruikt blijkbaar frequenties voor zenders, die gevoeliger zijn voor de signalen die al door de lucht gaan.
Misschien kunnen ze bij Ziggo uitleggen of de prijsverhoging in verband staat met de bonus van hun topman + de sponsoring van een voetbalclub?

Met dank voor alle moeite,

FG
Wellicht kun je eens informeren of ziggo zich realiseert dat ze klanten hebben weggejaagd door het gerommel met de CI+ modules.
We zijn erg blij dat Ziggo nu ook ongecodeerde zenders heeft, maar die 3 HD-zenders zijn zeker erg mager. Helemaal mee eens. We hebben a.s. woensdag een overleg met Ziggo en zal dit zeker aankaarten. Ik ga ook vragen naar de tv-actie, zijn die tv's wel uitgereikt?

En natuurlijk wil ik de problemen nÁ de netwerkharmonisatie bespreken - dankzij jullie heb ik een goed beeld gekregen van de klachten en de vaak halfslachtige oplossingen van Ziggo hiervoor.

Heb jij nog andere punten die je vindt dat ik moet aankaarten bij Ziggo? Laat het me weten in een reactie! Je mag ook een reactie achterlaten in ons andere topic over Ziggo - daar heb ik dezelfde oproep geplaatst.

Dank alvast!
Ligt het nu aan mij of moeten UPC klanten niet ook straks de zenders opnieuw gaan instellen?

Het nieuwe Ziggo krijgt nu een landelijke frequentie en netwerk ID. Maar bij UPC zijn dit (nog) regio afhankelijke frequenties en netwerk IDs. Het lijkt me niet dat dit op afstand goed gezet kan worden. In dat geval zou een nieuwe kanaalscan toch echt nodig moeten zijn?

Wat ik belachelijk vind is dat het Free to Cable pakket dadelijk maar uit 3 HD zenders bestaan (NPO 1, 2 en 3) en dat de rest analoog in SD is. Dat is niet duidelijk gecommuniceerd. Heb ik net alle zenders opnieuw ingesteld en mijn favorieten opnieuw aangemaakt, kan ik weer opnieuw beginnen. Of ik niets beters te doen heb! En waarom zou ik het standaardpakket niet gewoon zonder smartcard in HD kunnen ontvangen. Iedereen betaalt minimaal voor dit pakket en scheelt bandbreedte op de kabel. Ze willen toch zo graag dat ik digitaal ipv analoog kijk! Maar nee lekker melken door mij extra Smarcards en huurdecoders aan te laten schaffen!!

De rest ca. 46 zenders is Digitaal in SD. En niet annaloog.

En ik vind het ook wel matig dat niet ook de RTL/SBS zenders en Discovery etc. niet in HD ongecodeerd zijn, mischien is het een eis van Hollywood.

De Ziggo TV actie

Wat ik ook raar vind is dat er helemaal geen informatie over de te winnen TV wordt gegeven. Zoals merk, typenummer, mogelijkheden en specificaties.
Badge
Wat ik belachelijk vind is dat het Free to Cable pakket dadelijk maar uit 3 HD zenders bestaan (NPO 1, 2 en 3) en dat de rest analoog in SD is. Dat is niet duidelijk gecommuniceerd. Heb ik net alle zenders opnieuw ingesteld en mijn favorieten opnieuw aangemaakt, kan ik weer opnieuw beginnen. Of ik niets beters te doen heb! En waarom zou ik het standaardpakket niet gewoon zonder smartcard in HD kunnen ontvangen. Iedereen betaalt minimaal voor dit pakket en scheelt bandbreedte op de kabel. Ze willen toch zo graag dat ik digitaal ipv analoog kijk! Maar nee lekker melken door mij extra Smarcards en huurdecoders aan te laten schaffen!!
Weer de gebruikelijke BULLSHIT van ziggo.

Aan zo'n actie kun je heel gemakkelijk de voorwaarde verbinden dat de prijswinnaars bekend worden gemaakt. Meestal gebeurt dat ook, behalve kennelijk bij de geheimzininige acties van ziggo/upc.

Voor mij staat een ding vast: Er is geen tv als prijs eruit gegaan. Ziggo en UPC zijn de zaak aan het bedonderen !!

Misschien start ik wel een posteractie "Neem geen Ziggo of UPC"

gewoon, om de buren te helpen ....

👎
Onlangs is ook in het centrum van Zeist het Ziggo-netwerk aangesloten op dat van UPC. Alle abonnees ontvingen een raambiljet die ze konden ophangen als ze anderen wilden helpen bij het opnieuw instellen van de zenders. "Bied je hulp aan. Wil je graag je buren helpen? Plak dan deze poster op je raam, duidelijk in het zicht. Je maakt dan automatisch kans op een splinternieuwe tv ter waarde van € 1000. Op de dag van de werkzaamheden wordt in jouw regio om 20.00 uur een winnaar geselecteerd.". Namens Bewonersinitiatieven Zeist vroegen we op de Facebookpagina van Ziggo wie de gelukkige winnaar was geworden in ons postcodegebied. Hieronder de reactie van Ziggo

We hebben inmiddels navraag gedaan bij onze ruim 1000 Facebook-vrienden in Zeist en niemand kent de winnaar.. Ziggo/UPC heeft een marktaandeel van 90% en heeft de actie dus gevoerd in 500 gemeenten/postcodegebieden. Zijn die 500 tv's van 1000 euro eigenlijk wel uitgereikt of spant het nu Amerikaanse Ziggo iedereen voor zijn karretje en lacht in zijn vuistje over de domme Nederlanders? Wie weet er het fijne van? Wie kent een winnaar? Consumentenbond, wat zijn de regels voor acties als van Ziggo? Anne Meijer - Zeist bizzeist@gmail.com
    [list]
[img]https://ci4.googleusercontent.com/proxy/WiEHvuapgaX9mJ3HgcI8PF41qunDa7Mtwxdr07uUzBcpMQ2_fUaxwSuez1KwKFoGEIZfs494e-ENH8WXASiAMS2XOCQ8uZhizwTHcmYcAQSioAeqyZHVCf5SYqaZrhVBFXmgZyC1QJscE-BPeXM7fEBWmfvNRJPoynWlb-ZloUvuhQlvIwPXC_AT_WKi3u5X4ptS74bwxe8KCiZ1WtI9Ns8atTgyvH58q1uvv7G_riDhtvusLUORpMd-rlQJuwUwFHxG98IgnDDbbwedGHlaM85ww-KNvlJANNu79TdG4lgMyJEhAnr23w=s0-d-e1-ft#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-ash2/v/t1.0-1/p32x32/581431_420719984622222_1827836511_n.jpg?oh=e6ead96d2493be1501e84c173068d157&oe=5571A648&__gda__=1437815996_6057054c9b943a4a75989e1439bfaa9b[/img] Ziggo Goedenavond, De winnaar van de actie wordt niet op Facebook bekend gemaakt, maar krijgt de televisie persoonlijk overhandigd...Ik kan de naam dus niet geven. Met vriendelijke groet, Leon. Vind ik leuk · Beantwoorden · 9 maart om 20:59 Bewonersinitiatieven Zeist Dat is wel erg vrijblijvend. Een foto van de verraste winnaar is toch wel het minste. Niemand kan zich voorstellen dat bijvoorbeeld de Postcodeloterij de prijzen voortaan anoniem gaat uitreiken. Nee, die bouwen er juist een hele promotieshow omheen. Dus deze week graag de bekendmaking van de winnaar, anders delen we het met onze 1000 vrienden. Vind ik leuk · 9 maart om 21:05 [img]https://ci4.googleusercontent.com/proxy/WiEHvuapgaX9mJ3HgcI8PF41qunDa7Mtwxdr07uUzBcpMQ2_fUaxwSuez1KwKFoGEIZfs494e-ENH8WXASiAMS2XOCQ8uZhizwTHcmYcAQSioAeqyZHVCf5SYqaZrhVBFXmgZyC1QJscE-BPeXM7fEBWmfvNRJPoynWlb-ZloUvuhQlvIwPXC_AT_WKi3u5X4ptS74bwxe8KCiZ1WtI9Ns8atTgyvH58q1uvv7G_riDhtvusLUORpMd-rlQJuwUwFHxG98IgnDDbbwedGHlaM85ww-KNvlJANNu79TdG4lgMyJEhAnr23w=s0-d-e1-ft#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-ash2/v/t1.0-1/p32x32/581431_420719984622222_1827836511_n.jpg?oh=e6ead96d2493be1501e84c173068d157&oe=5571A648&__gda__=1437815996_6057054c9b943a4a75989e1439bfaa9b[/img] Ziggo Hallo, In verband met de privacy van de winnaar laten we dat aan de winnaar zelf over. Met vriendelijke groet, Leon Vind ik leuk · 9 maart om 21:59
[/list]

Wij willen zelf kleinere pakketten kunnen kiezen met een aangepaste prijs.

We kregen toch meer keuze mogelijkheden? Ha Ha.

Je bedoeld de zogenaamde Themeboetieken zoals ze in BelgiË ook al wel doen.

Daar ben ik ook een voorstander van, veel beter dan die extra zenderpakketten waarvan meer dan de helft van de zenders je toch vaak niet interesseert.
Reputatie 1
Badge
Wij willen zelf kleinere pakketten kunnen kiezen met een aangepaste prijs.

We kregen toch meer keuze mogelijkheden? Ha Ha.

Reageer