Consumentenbond.nl

UPC/Ziggo integratie: eerste veranderingen voor huidige Ziggo klanten

Toon eerste bericht

168 reacties

Klopt, bij Ziggo zei de medewerkster dat ik de 2e persoon was waarbij niets hoefde te worden gedaan, aan de instellingen. Dus dat is heel weinig ja, tegenover de vele mensen die hier problemen mee hebben. Heel erg vervelend zo'n overname met zoveel klachten.
Zojuist een gesprek van rond de 20 minuten gehad met een medewerker van de klantenservice van Ziggo. Dit keer had ik wel het gevoel begrip voor mijn probleem te krijgen en meedenken van de kant van Ziggo. Het resultaat is dat ik een vergoeding van 60 euro krijg, zonder verdere voorwaarden, waarmee ik een nieuwe CAM module kan aanschaffen. Dit is voor mij een acceptabele oplossing. Conclusie: wel blij met dit resultaat, al heeft het wel wat moeite gekost en wellicht heeft de communicatie tussen Consumentenbond en Ziggo hieraan positief bijgedragen.
Ik was van plan op aanraden van anderen een Smit 1.3 module te kopen, had deze via internet besteld en hij zou bij de verkoper klaarliggen. Toen ik daar kwam zei hij geen Smit modules meer te hebben en smeerde mij een Quantis 1.3 module aan (wel duurder) en volgens hem moet deze GEGARANDEERD (hij sprak in hoofdletters) werken en als dat niet het geval is mag ik hem ruilen. Deze geplaatst en op het eerste gezicht werkt het inderdaad naar behoren. De module kreeg meteen een software update. Ook na uitschakelen kwam de tv na een half uur weer goed op: de gecodeerde kanalen blijven nu zichtbaar, ik kreeg wel een foutmelding bij het inschakelen, maar als het resultaat goed blijft, maal ik daar niet om. Mocht ik nog problemen tegenkomen, dan meld ik dat wel weer. De combinatie Sony KDL-32W5720 en Quantis 1.3 module lijkt dus te werken.
Omgeving Gorinchem sinds de omzetting heb ik constant problemen met mijn signaal. Ik krijg de e meldingen en mijn beeld gaat op zwart om vijf seconden kater weer aan te springen. Aangezien ziggo deze problemen van te voren zag aan komen vind ik het uiterst vreemd dat ik daar pas na omzetting de informatie over vind... En dan via een externe bron niet via ziggo zelf. Ik voel mij, kort gezegd, genaaid door ziggo.
Net monteur gehad, hoefde geen signaal te meten... mijn decoder was te oud om de nieuwe ziggo modulatie goed genoeg toe te laten... :)

Dus binnenkort moet 't goed zijn..

Net monteur gehad, hoefde geen signaal te meten... mijn decoder was te oud om de nieuwe ziggo modulatie goed genoeg toe te laten... :)

Dus binnenkort moet 't goed zijn..

Heb jij geluk dat je een lossen decoder hebt. Die kun je laten vervangen. Krijg je die van Ziggo of moet je die zelf aanschaffen ?
Sinds de fusie moet ik een smartcard plaatsen.

Geen idee waar dat te vinden is.

Na oeverloze keuze menu's kom ik niet in contact met een medewerker.

wat nu?
ik zou graag bij het interactieve tv willen hebben dat je een programa bij het begin kunt kijken als je de tv te laat hebt aangezet , zoals telfort dit heeft.
Vorig weekeind de TV-zenders opnieuw moeten instellen vanwege de overgang van Ziggo naar UPC. Na afloop bleek dat op 2 van de drie toestellen een tiental zenders (o.a. kanaal 3 en 10) vanwege een te zwak signaal niet meer te ontvangen zijn. Ik heb uiteraard alle kabels en verbindingen nagekeken maar alles leek in orde. Contact met Ziggo levert niet veel meer op dan de verwachte reactie dat mijn bedrading moet worden aangepast en ik een versterker moet aanschaffen. Het toeval(?) wil dat ÉÉn van de betere versterkers, die van Hirschman, totaal is uitverkocht. Is dat toeval of zijn er meer mensen die last hebben van een zwak signaal na de wijziging?
Ik ben overgestapt naar glasvezel.

Heb een goede antenneversterker over. Deze overbrugt moeiteloos 25 meter.

Traploos regelbaar en geschikt voor data.

zie marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-s-accessoires/m905220600-antenneversterker-ook-geschikt-voor-data.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
Ik ervaar eenzelfde probleem. Ziggo zegt dat mijn ontvanger defect is (kabels uitgesloten), mag ik vragen om welke ik ontvanger het bij u gaat?

Bij ons werkt de ontvanger niet naar behoren. Bij ziggo werd het gelijk op de binnenshuisbekabeling gegooit, of de ontvanger zou stuk zijn. Maar na een test in de elekrozaak bleek dat de ontvanger niet meer gaat werken zonder update. Die zou van samsung moeten komen. Navraag daar bleek dat dat niet gaat gebeuren.ziggo houdt echter vol dat dat wel gebeurd. Maar alle ,door ziggo,genoemde data en tijden zijn voorbij gegaan zonder update. We worden compleet voor de gek gehouden. Ziggo vind het allemaal heel normaal en laat ons in de kou staan. We denken eraan om maar eens verder te kijken.

Sinds afgelopen maandag (9 maart) heb ik nieuwe kabels van de splitter naar beide tv's in de slaapkamers. Het probleem is daardoor met 98% verholpen. Ik hou een lichte storing op Syfy, maar dat zou verholpen kunnen worden door een betere splitter te gebruiken. Ik blijf echter van mening dat Ziggo een probleem veroorzaakt waar de klanten, financieel, voor op draaien.
Beste Feel,

Ik gebruik CI+ modules, dat werkt(e) prima. Overigens nog eens gekeken op de TV's naar de signaalsterkte. Die is bij sommige zenders(daar waar ik een goed beeld heb) 95% of meer. Bij de zenders met slechte ontvangst 60% of zelfs nul. Dan moet de kabel naar die toestellen toch goed zijn, of heeft iemand hier een goede verklaring voor. Van Ziggo verwacht ik weinig goeds, daar weet men te vertellen dat de kabels oud zijn en er dus een soort inbrandingsproces heeft plaatsgevonden (m.i. kul, maar ik ben niet technisch onderlegd).

In mijn directe omgeving hoor ik overigens ook klachten, mijn dochter heeft met 1 toestel dezelfde klachten als ik, bij mijn schoonmoeder kan er nog alleen analoog ontvangen worden nadat Ziggo-medewerkers het toestel opnieuw hadden ingesteld. Daar moet een deskundige aan te pas komen. Bij beiden was voor de zenderwisseling niets aan de hand.
Feel,

Bij onze ontvanger ging het om een samsung DCB H 360R.

Na veel, heel veel telefoontjes, kregen we een nieuwe ontvanger.We hebben meerdere malen aangegeven dat het ook een tweedehandse mocht zijn. Maar goed, we kregen een nieuwe. We horen van alle kanten dat er heel verschillend met de klanten wordt omgegaan. De een hoeft maar te kikken en krijgt van alles. Voor de ander wordt het pas opgelost als ze je helemaal zat zijn. En de rest houden ze zolang aan het lijntje, tot de klant het zat wordt en zelf een oplossing zoekt. De enige reden die ik kan bedenken is, dat Ziggo het allemaal zag aankomen en allang wist dat het ze veel geld zou gaan kosten...

Als Ziggo het netjes had aangepakt, dan hadden ze vÒÒr de omzetting, de nodige info gegeven en kabels, ontvangers enz. tegen een sterk gereduceerd tarief aangeboden. Zelf had ik zonder morren 25 of 30 euro betaald, in ons geval omdat de ontvanger al wat ouder was. Persoonlijk zou ik er dan begrip voor hebben gehad.

Ondanks dat Ziggo bij ons het probleem heeft opgelost, lees ik met belangstelling de berichten die door klanten naar het forum worden gestuurd. En met name om de ontbrekende steun van de consumentenbond te volgen.

Het is toch niet te geloven dat mensen zo op kosten worden gejaagd en de consumentenbond opvallend stil is en blijft.

Sterker nog, toen ik de consumentenbond belde, kreeg ik te horen dat de ontvanger toch ook wel erg oud was...

Met andere woorden: Zoek het uit, zeur niet en koop een nieuwe.

Dat die ontvanger prima werkte en hij het aantoonbaar door toedoen van Ziggo, niet meer deed, was niet van belang.

Natuurlijk ging het op de eerste plaats om mijn eigen probleem, maar dat ik niet de eerste en zeker niet de laatste zou zijn was mij wel duidelijk. Ik had toen nog de illusie dat er wel actie zou worden ondernomen.

Als zoveel mensen last hebben/krijgen van een bedrijf dat zijn klanten willens en wetens op kosten jaagt , wil het er bij mij niet in dat de consumentenbond er is voor consumenten. Ja, klachten verzamelen en er achteraf een stukje over schrijven in de consumentengids.

Ik overweeg of ik na een kleine twintig jaar lidmaatschap, wel lid wil blijven. (dit was niet de eerste teleurstelling)

Consumentenbond: Er zijn een heleboel mensen die inmiddels een boek over jullie kunnen schrijven!

Dus Feel,

Verwacht niets van de consumentenbond en bel Ziggo helemaal plat.

Sterkte en laat het nog even weten??
Tja,

Bij mij werd het dus niet opgelost. (1 van de 3 modules gratis met daarbij de plicht om een jaar lid te blijven is voor mij geen oplossing)

Ik zit nu naar volle tevredenheid op glas bij vodafone. Eveneens een 3 in 1 pakket Zelfde prijs als ziggo, maar wel 50 up / 50 down en 3 interactieve boxjes op huurbasis.

Alleen het overzetten van het telefoonnummer duurde een paar dagen, en ik krijg de indruk dat ziggo daar de zaak frustreerde. Hetzelfde gebeurde met het vrijgeven van de 3 smartcards. Degene die ze overnam moest bijna een week wachten voordat hij ze zelf kon activeren.

Misschien sta ik bij ziggo wel op een zwarte lijst omdat ik enkele pittige (wel beleefde) discussies heb gevoerd met de helpdesk.

Eens kijken of ze komend jaar nog eens met een telefonische aanbieding komen.

Dat wordt mijn finest hour.
Badge
Voorgaande ervaringen Ziggo en Consumentenbond heb ik helaas ook.

Ziggo's reaktie bij problemen laat zwaar te wensen over en de Consumentenbond kijkt toe.

Op het Klachtenkompas kun je nog wel klachten inbrengen, maar Ziggo neemt niet eens de moeite er op te reageren.

Het voelt zo onnodig dat Ziggo, met zo'n groot marktvolume, door eigen toedoen zijn klanten nu verliest aan de glasvezel.

Gezien de moeite die ze doen om nieuwe klanten te werven zou je toch denken dat ze zuiniger zouden omspringen met bestaande klanten.

Kom op Ziggo, neem je klanten serieus, laat zien dat je je vak verstaat en laat je klanten profiteren van de fusie ipv eronder lijden. Laat zien dat de tarieven omlaag kunnen ipv omhoog en dat technische overgangsproblemen voor rekening Ziggo zijn. Dan blijven bestaande klanten en is er weer een reden voor oude klanten terug te keren.
Lange neus.

Mij zien ze niet meer terug !

Ziggo op zwarte lijst.

Philips op zwarte lijst.

Over mijn abonnement op de consumentenbond twijfel ik nog, want die hebben ook helemaal niets voor mij betekend indeze.
Reputatie 1
Badge +1

Beste Feel,

Ik gebruik CI+ modules, dat werkt(e) prima. Overigens nog eens gekeken op de TV's naar de signaalsterkte. Die is bij sommige zenders(daar waar ik een goed beeld heb) 95% of meer. Bij de zenders met slechte ontvangst 60% of zelfs nul. Dan moet de kabel naar die toestellen toch goed zijn, of heeft iemand hier een goede verklaring voor. Van Ziggo verwacht ik weinig goeds, daar weet men te vertellen dat de kabels oud zijn en er dus een soort inbrandingsproces heeft plaatsgevonden (m.i. kul, maar ik ben niet technisch onderlegd).

Is Inderdaad flauwe kul, ze proberen zich er op alle manieren van af te maken. Alleen coax buiten kan met vocht in de connectoren problemen geven, maar ik heb dat met 19 jaar schotel ervaring nog niet mee gemaakt. Feit is dat de problemen er voor de omwisseling niet waren en dus het niet anders kan dat Ziggo zelf de oorzaak is. De nieuwe eigenaren van Ziggo hebben altijd al scheit aan de klant gehad en de oude Ziggo klanten zullen dat merken ook. Ik gebruik een van de beste coax soorten (H125) maar heb net zo goed last van blokken en haperingen in het geluid.

Ik kijk het nog even aan , maar als dit blijft sluit ik de schotel weer aan.
Reputatie 1
Badge
Wij willen zelf kleinere pakketten kunnen kiezen met een aangepaste prijs.

We kregen toch meer keuze mogelijkheden? Ha Ha.

Wij willen zelf kleinere pakketten kunnen kiezen met een aangepaste prijs.

We kregen toch meer keuze mogelijkheden? Ha Ha.

Je bedoeld de zogenaamde Themeboetieken zoals ze in BelgiË ook al wel doen.

Daar ben ik ook een voorstander van, veel beter dan die extra zenderpakketten waarvan meer dan de helft van de zenders je toch vaak niet interesseert.
Onlangs is ook in het centrum van Zeist het Ziggo-netwerk aangesloten op dat van UPC. Alle abonnees ontvingen een raambiljet die ze konden ophangen als ze anderen wilden helpen bij het opnieuw instellen van de zenders. "Bied je hulp aan. Wil je graag je buren helpen? Plak dan deze poster op je raam, duidelijk in het zicht. Je maakt dan automatisch kans op een splinternieuwe tv ter waarde van € 1000. Op de dag van de werkzaamheden wordt in jouw regio om 20.00 uur een winnaar geselecteerd.". Namens Bewonersinitiatieven Zeist vroegen we op de Facebookpagina van Ziggo wie de gelukkige winnaar was geworden in ons postcodegebied. Hieronder de reactie van Ziggo

We hebben inmiddels navraag gedaan bij onze ruim 1000 Facebook-vrienden in Zeist en niemand kent de winnaar.. Ziggo/UPC heeft een marktaandeel van 90% en heeft de actie dus gevoerd in 500 gemeenten/postcodegebieden. Zijn die 500 tv's van 1000 euro eigenlijk wel uitgereikt of spant het nu Amerikaanse Ziggo iedereen voor zijn karretje en lacht in zijn vuistje over de domme Nederlanders? Wie weet er het fijne van? Wie kent een winnaar? Consumentenbond, wat zijn de regels voor acties als van Ziggo? Anne Meijer - Zeist bizzeist@gmail.com
    [list]
[img]https://ci4.googleusercontent.com/proxy/WiEHvuapgaX9mJ3HgcI8PF41qunDa7Mtwxdr07uUzBcpMQ2_fUaxwSuez1KwKFoGEIZfs494e-ENH8WXASiAMS2XOCQ8uZhizwTHcmYcAQSioAeqyZHVCf5SYqaZrhVBFXmgZyC1QJscE-BPeXM7fEBWmfvNRJPoynWlb-ZloUvuhQlvIwPXC_AT_WKi3u5X4ptS74bwxe8KCiZ1WtI9Ns8atTgyvH58q1uvv7G_riDhtvusLUORpMd-rlQJuwUwFHxG98IgnDDbbwedGHlaM85ww-KNvlJANNu79TdG4lgMyJEhAnr23w=s0-d-e1-ft#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-ash2/v/t1.0-1/p32x32/581431_420719984622222_1827836511_n.jpg?oh=e6ead96d2493be1501e84c173068d157&oe=5571A648&__gda__=1437815996_6057054c9b943a4a75989e1439bfaa9b[/img] Ziggo Goedenavond, De winnaar van de actie wordt niet op Facebook bekend gemaakt, maar krijgt de televisie persoonlijk overhandigd...Ik kan de naam dus niet geven. Met vriendelijke groet, Leon. Vind ik leuk · Beantwoorden · 9 maart om 20:59 Bewonersinitiatieven Zeist Dat is wel erg vrijblijvend. Een foto van de verraste winnaar is toch wel het minste. Niemand kan zich voorstellen dat bijvoorbeeld de Postcodeloterij de prijzen voortaan anoniem gaat uitreiken. Nee, die bouwen er juist een hele promotieshow omheen. Dus deze week graag de bekendmaking van de winnaar, anders delen we het met onze 1000 vrienden. Vind ik leuk · 9 maart om 21:05 [img]https://ci4.googleusercontent.com/proxy/WiEHvuapgaX9mJ3HgcI8PF41qunDa7Mtwxdr07uUzBcpMQ2_fUaxwSuez1KwKFoGEIZfs494e-ENH8WXASiAMS2XOCQ8uZhizwTHcmYcAQSioAeqyZHVCf5SYqaZrhVBFXmgZyC1QJscE-BPeXM7fEBWmfvNRJPoynWlb-ZloUvuhQlvIwPXC_AT_WKi3u5X4ptS74bwxe8KCiZ1WtI9Ns8atTgyvH58q1uvv7G_riDhtvusLUORpMd-rlQJuwUwFHxG98IgnDDbbwedGHlaM85ww-KNvlJANNu79TdG4lgMyJEhAnr23w=s0-d-e1-ft#https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-ash2/v/t1.0-1/p32x32/581431_420719984622222_1827836511_n.jpg?oh=e6ead96d2493be1501e84c173068d157&oe=5571A648&__gda__=1437815996_6057054c9b943a4a75989e1439bfaa9b[/img] Ziggo Hallo, In verband met de privacy van de winnaar laten we dat aan de winnaar zelf over. Met vriendelijke groet, Leon Vind ik leuk · 9 maart om 21:59
[/list]
Weer de gebruikelijke BULLSHIT van ziggo.

Aan zo'n actie kun je heel gemakkelijk de voorwaarde verbinden dat de prijswinnaars bekend worden gemaakt. Meestal gebeurt dat ook, behalve kennelijk bij de geheimzininige acties van ziggo/upc.

Voor mij staat een ding vast: Er is geen tv als prijs eruit gegaan. Ziggo en UPC zijn de zaak aan het bedonderen !!

Misschien start ik wel een posteractie "Neem geen Ziggo of UPC"

gewoon, om de buren te helpen ....

👎
Badge
Wat ik belachelijk vind is dat het Free to Cable pakket dadelijk maar uit 3 HD zenders bestaan (NPO 1, 2 en 3) en dat de rest analoog in SD is. Dat is niet duidelijk gecommuniceerd. Heb ik net alle zenders opnieuw ingesteld en mijn favorieten opnieuw aangemaakt, kan ik weer opnieuw beginnen. Of ik niets beters te doen heb! En waarom zou ik het standaardpakket niet gewoon zonder smartcard in HD kunnen ontvangen. Iedereen betaalt minimaal voor dit pakket en scheelt bandbreedte op de kabel. Ze willen toch zo graag dat ik digitaal ipv analoog kijk! Maar nee lekker melken door mij extra Smarcards en huurdecoders aan te laten schaffen!!

Wat ik belachelijk vind is dat het Free to Cable pakket dadelijk maar uit 3 HD zenders bestaan (NPO 1, 2 en 3) en dat de rest analoog in SD is. Dat is niet duidelijk gecommuniceerd. Heb ik net alle zenders opnieuw ingesteld en mijn favorieten opnieuw aangemaakt, kan ik weer opnieuw beginnen. Of ik niets beters te doen heb! En waarom zou ik het standaardpakket niet gewoon zonder smartcard in HD kunnen ontvangen. Iedereen betaalt minimaal voor dit pakket en scheelt bandbreedte op de kabel. Ze willen toch zo graag dat ik digitaal ipv analoog kijk! Maar nee lekker melken door mij extra Smarcards en huurdecoders aan te laten schaffen!!

De rest ca. 46 zenders is Digitaal in SD. En niet annaloog.

En ik vind het ook wel matig dat niet ook de RTL/SBS zenders en Discovery etc. niet in HD ongecodeerd zijn, mischien is het een eis van Hollywood.

De Ziggo TV actie

Wat ik ook raar vind is dat er helemaal geen informatie over de te winnen TV wordt gegeven. Zoals merk, typenummer, mogelijkheden en specificaties.
Ligt het nu aan mij of moeten UPC klanten niet ook straks de zenders opnieuw gaan instellen?

Het nieuwe Ziggo krijgt nu een landelijke frequentie en netwerk ID. Maar bij UPC zijn dit (nog) regio afhankelijke frequenties en netwerk IDs. Het lijkt me niet dat dit op afstand goed gezet kan worden. In dat geval zou een nieuwe kanaalscan toch echt nodig moeten zijn?

Reageer