Consumentenbond.nl

UPC/Ziggo integratie: eerste veranderingen voor huidige Ziggo klanten



Toon eerste bericht

168 reacties

Reputatie 3
Badge +4


Beste Feel,

Ik gebruik CI+ modules, dat werkt(e) prima. Overigens nog eens gekeken op de TV's naar de signaalsterkte. Die is bij sommige zenders(daar waar ik een goed beeld heb) 95% of meer. Bij de zenders met slechte ontvangst 60% of zelfs nul. Dan moet de kabel naar die toestellen toch goed zijn, of heeft iemand hier een goede verklaring voor. Van Ziggo verwacht ik weinig goeds, daar weet men te vertellen dat de kabels oud zijn en er dus een soort inbrandingsproces heeft plaatsgevonden (m.i. kul, maar ik ben niet technisch onderlegd).



Is Inderdaad flauwe kul, ze proberen zich er op alle manieren van af te maken. Alleen coax buiten kan met vocht in de connectoren problemen geven, maar ik heb dat met 19 jaar schotel ervaring nog niet mee gemaakt. Feit is dat de problemen er voor de omwisseling niet waren en dus het niet anders kan dat Ziggo zelf de oorzaak is. De nieuwe eigenaren van Ziggo hebben altijd al scheit aan de klant gehad en de oude Ziggo klanten zullen dat merken ook. Ik gebruik een van de beste coax soorten (H125) maar heb net zo goed last van blokken en haperingen in het geluid.

Ik kijk het nog even aan , maar als dit blijft sluit ik de schotel weer aan.
Lange neus.

Mij zien ze niet meer terug !

Ziggo op zwarte lijst.

Philips op zwarte lijst.

Over mijn abonnement op de consumentenbond twijfel ik nog, want die hebben ook helemaal niets voor mij betekend indeze.
Badge
Voorgaande ervaringen Ziggo en Consumentenbond heb ik helaas ook.

Ziggo's reaktie bij problemen laat zwaar te wensen over en de Consumentenbond kijkt toe.

Op het Klachtenkompas kun je nog wel klachten inbrengen, maar Ziggo neemt niet eens de moeite er op te reageren.

Het voelt zo onnodig dat Ziggo, met zo'n groot marktvolume, door eigen toedoen zijn klanten nu verliest aan de glasvezel.

Gezien de moeite die ze doen om nieuwe klanten te werven zou je toch denken dat ze zuiniger zouden omspringen met bestaande klanten.

Kom op Ziggo, neem je klanten serieus, laat zien dat je je vak verstaat en laat je klanten profiteren van de fusie ipv eronder lijden. Laat zien dat de tarieven omlaag kunnen ipv omhoog en dat technische overgangsproblemen voor rekening Ziggo zijn. Dan blijven bestaande klanten en is er weer een reden voor oude klanten terug te keren.
Tja,

Bij mij werd het dus niet opgelost. (1 van de 3 modules gratis met daarbij de plicht om een jaar lid te blijven is voor mij geen oplossing)

Ik zit nu naar volle tevredenheid op glas bij vodafone. Eveneens een 3 in 1 pakket Zelfde prijs als ziggo, maar wel 50 up / 50 down en 3 interactieve boxjes op huurbasis.

Alleen het overzetten van het telefoonnummer duurde een paar dagen, en ik krijg de indruk dat ziggo daar de zaak frustreerde. Hetzelfde gebeurde met het vrijgeven van de 3 smartcards. Degene die ze overnam moest bijna een week wachten voordat hij ze zelf kon activeren.

Misschien sta ik bij ziggo wel op een zwarte lijst omdat ik enkele pittige (wel beleefde) discussies heb gevoerd met de helpdesk.

Eens kijken of ze komend jaar nog eens met een telefonische aanbieding komen.

Dat wordt mijn finest hour.
Feel,

Bij onze ontvanger ging het om een samsung DCB H 360R.

Na veel, heel veel telefoontjes, kregen we een nieuwe ontvanger.We hebben meerdere malen aangegeven dat het ook een tweedehandse mocht zijn. Maar goed, we kregen een nieuwe. We horen van alle kanten dat er heel verschillend met de klanten wordt omgegaan. De een hoeft maar te kikken en krijgt van alles. Voor de ander wordt het pas opgelost als ze je helemaal zat zijn. En de rest houden ze zolang aan het lijntje, tot de klant het zat wordt en zelf een oplossing zoekt. De enige reden die ik kan bedenken is, dat Ziggo het allemaal zag aankomen en allang wist dat het ze veel geld zou gaan kosten...

Als Ziggo het netjes had aangepakt, dan hadden ze vÒÒr de omzetting, de nodige info gegeven en kabels, ontvangers enz. tegen een sterk gereduceerd tarief aangeboden. Zelf had ik zonder morren 25 of 30 euro betaald, in ons geval omdat de ontvanger al wat ouder was. Persoonlijk zou ik er dan begrip voor hebben gehad.

Ondanks dat Ziggo bij ons het probleem heeft opgelost, lees ik met belangstelling de berichten die door klanten naar het forum worden gestuurd. En met name om de ontbrekende steun van de consumentenbond te volgen.

Het is toch niet te geloven dat mensen zo op kosten worden gejaagd en de consumentenbond opvallend stil is en blijft.

Sterker nog, toen ik de consumentenbond belde, kreeg ik te horen dat de ontvanger toch ook wel erg oud was...

Met andere woorden: Zoek het uit, zeur niet en koop een nieuwe.

Dat die ontvanger prima werkte en hij het aantoonbaar door toedoen van Ziggo, niet meer deed, was niet van belang.

Natuurlijk ging het op de eerste plaats om mijn eigen probleem, maar dat ik niet de eerste en zeker niet de laatste zou zijn was mij wel duidelijk. Ik had toen nog de illusie dat er wel actie zou worden ondernomen.

Als zoveel mensen last hebben/krijgen van een bedrijf dat zijn klanten willens en wetens op kosten jaagt , wil het er bij mij niet in dat de consumentenbond er is voor consumenten. Ja, klachten verzamelen en er achteraf een stukje over schrijven in de consumentengids.

Ik overweeg of ik na een kleine twintig jaar lidmaatschap, wel lid wil blijven. (dit was niet de eerste teleurstelling)

Consumentenbond: Er zijn een heleboel mensen die inmiddels een boek over jullie kunnen schrijven!

Dus Feel,

Verwacht niets van de consumentenbond en bel Ziggo helemaal plat.

Sterkte en laat het nog even weten??
Beste Feel,

Ik gebruik CI+ modules, dat werkt(e) prima. Overigens nog eens gekeken op de TV's naar de signaalsterkte. Die is bij sommige zenders(daar waar ik een goed beeld heb) 95% of meer. Bij de zenders met slechte ontvangst 60% of zelfs nul. Dan moet de kabel naar die toestellen toch goed zijn, of heeft iemand hier een goede verklaring voor. Van Ziggo verwacht ik weinig goeds, daar weet men te vertellen dat de kabels oud zijn en er dus een soort inbrandingsproces heeft plaatsgevonden (m.i. kul, maar ik ben niet technisch onderlegd).

In mijn directe omgeving hoor ik overigens ook klachten, mijn dochter heeft met 1 toestel dezelfde klachten als ik, bij mijn schoonmoeder kan er nog alleen analoog ontvangen worden nadat Ziggo-medewerkers het toestel opnieuw hadden ingesteld. Daar moet een deskundige aan te pas komen. Bij beiden was voor de zenderwisseling niets aan de hand.
Sinds afgelopen maandag (9 maart) heb ik nieuwe kabels van de splitter naar beide tv's in de slaapkamers. Het probleem is daardoor met 98% verholpen. Ik hou een lichte storing op Syfy, maar dat zou verholpen kunnen worden door een betere splitter te gebruiken. Ik blijf echter van mening dat Ziggo een probleem veroorzaakt waar de klanten, financieel, voor op draaien.
Ik ervaar eenzelfde probleem. Ziggo zegt dat mijn ontvanger defect is (kabels uitgesloten), mag ik vragen om welke ik ontvanger het bij u gaat?



Bij ons werkt de ontvanger niet naar behoren. Bij ziggo werd het gelijk op de binnenshuisbekabeling gegooit, of de ontvanger zou stuk zijn. Maar na een test in de elekrozaak bleek dat de ontvanger niet meer gaat werken zonder update. Die zou van samsung moeten komen. Navraag daar bleek dat dat niet gaat gebeuren.ziggo houdt echter vol dat dat wel gebeurd. Maar alle ,door ziggo,genoemde data en tijden zijn voorbij gegaan zonder update. We worden compleet voor de gek gehouden. Ziggo vind het allemaal heel normaal en laat ons in de kou staan. We denken eraan om maar eens verder te kijken.

Ik ben overgestapt naar glasvezel.

Heb een goede antenneversterker over. Deze overbrugt moeiteloos 25 meter.

Traploos regelbaar en geschikt voor data.

zie marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-s-accessoires/m905220600-antenneversterker-ook-geschikt-voor-data.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
Vorig weekeind de TV-zenders opnieuw moeten instellen vanwege de overgang van Ziggo naar UPC. Na afloop bleek dat op 2 van de drie toestellen een tiental zenders (o.a. kanaal 3 en 10) vanwege een te zwak signaal niet meer te ontvangen zijn. Ik heb uiteraard alle kabels en verbindingen nagekeken maar alles leek in orde. Contact met Ziggo levert niet veel meer op dan de verwachte reactie dat mijn bedrading moet worden aangepast en ik een versterker moet aanschaffen. Het toeval(?) wil dat ÉÉn van de betere versterkers, die van Hirschman, totaal is uitverkocht. Is dat toeval of zijn er meer mensen die last hebben van een zwak signaal na de wijziging?
ik zou graag bij het interactieve tv willen hebben dat je een programa bij het begin kunt kijken als je de tv te laat hebt aangezet , zoals telfort dit heeft.
Sinds de fusie moet ik een smartcard plaatsen.

Geen idee waar dat te vinden is.

Na oeverloze keuze menu's kom ik niet in contact met een medewerker.

wat nu?


Net monteur gehad, hoefde geen signaal te meten... mijn decoder was te oud om de nieuwe ziggo modulatie goed genoeg toe te laten... :)

Dus binnenkort moet 't goed zijn..





Heb jij geluk dat je een lossen decoder hebt. Die kun je laten vervangen. Krijg je die van Ziggo of moet je die zelf aanschaffen ?
Net monteur gehad, hoefde geen signaal te meten... mijn decoder was te oud om de nieuwe ziggo modulatie goed genoeg toe te laten... :)

Dus binnenkort moet 't goed zijn..
Omgeving Gorinchem sinds de omzetting heb ik constant problemen met mijn signaal. Ik krijg de e meldingen en mijn beeld gaat op zwart om vijf seconden kater weer aan te springen. Aangezien ziggo deze problemen van te voren zag aan komen vind ik het uiterst vreemd dat ik daar pas na omzetting de informatie over vind... En dan via een externe bron niet via ziggo zelf. Ik voel mij, kort gezegd, genaaid door ziggo.
Ik was van plan op aanraden van anderen een Smit 1.3 module te kopen, had deze via internet besteld en hij zou bij de verkoper klaarliggen. Toen ik daar kwam zei hij geen Smit modules meer te hebben en smeerde mij een Quantis 1.3 module aan (wel duurder) en volgens hem moet deze GEGARANDEERD (hij sprak in hoofdletters) werken en als dat niet het geval is mag ik hem ruilen. Deze geplaatst en op het eerste gezicht werkt het inderdaad naar behoren. De module kreeg meteen een software update. Ook na uitschakelen kwam de tv na een half uur weer goed op: de gecodeerde kanalen blijven nu zichtbaar, ik kreeg wel een foutmelding bij het inschakelen, maar als het resultaat goed blijft, maal ik daar niet om. Mocht ik nog problemen tegenkomen, dan meld ik dat wel weer. De combinatie Sony KDL-32W5720 en Quantis 1.3 module lijkt dus te werken.
Zojuist een gesprek van rond de 20 minuten gehad met een medewerker van de klantenservice van Ziggo. Dit keer had ik wel het gevoel begrip voor mijn probleem te krijgen en meedenken van de kant van Ziggo. Het resultaat is dat ik een vergoeding van 60 euro krijg, zonder verdere voorwaarden, waarmee ik een nieuwe CAM module kan aanschaffen. Dit is voor mij een acceptabele oplossing. Conclusie: wel blij met dit resultaat, al heeft het wel wat moeite gekost en wellicht heeft de communicatie tussen Consumentenbond en Ziggo hieraan positief bijgedragen.
Klopt, bij Ziggo zei de medewerkster dat ik de 2e persoon was waarbij niets hoefde te worden gedaan, aan de instellingen. Dus dat is heel weinig ja, tegenover de vele mensen die hier problemen mee hebben. Heel erg vervelend zo'n overname met zoveel klachten.
Tot nu toe pas 1 keer gemeld (HM de Bruijn op 21 feb) maar getuige het aantal reacties op het Ziggo community forum zijn er toch meer mensen die hier last van hebben na de harmonisatie UPC/Ziggo (waaronder ik zelf).

Oudere Philips TV (zo'n beetje prÉ 2013) zetten de HD zenders niet op de lage kanaalnummers zoals dat zou moeten volgens de info die bij de brief van Ziggo zat. Vervolgens wordt na een aantal dagen de volgorde weer veranderd of zijn ze verdwenen waarna je opnieuw alle zenders moet installeren. Zie de volgende draadjes:

https://community.ziggo.nl/apparatuur-televisie-36/keer-philips-tv-probleem-na-zender-wijziging-ziggo-2317

https://community.ziggo.nl/televisie-kijken-17/elke-keer-zenders-opnieuw-instellen-na-verplichte-zenderinstelling-2147

https://community.ziggo.nl/televisie-kijken-17/volgorde-hd-zenders-na-omzetting-1918

Ziggo vindt dat Philips maar met een software update moet komen, Philips zegt dat de veranderingen op het netwerk door Ziggo zijn uitgevoerd dus is Ziggo verantwoordelijk voor een oplossing. Geweldig! Hier lijkt me een mooie taak voor de Consumentenbond weggelegd.

Ander probleem: ondertiteling verdwenen van buitenlandse zenders (volgens Ziggo toevallig net door die TV stations afgeschaft gelijk met de harmonisatie en een toonbeeld van hoe serieus je als klant genomen wordt door Ziggo), zie dit draadje

https://community.ziggo.nl/televisie-kijken-17/bbc-ondertiteling-waardeloos-na-netwerkwerkzaamheden-2179

Vraag me of de klantenservice van Ziggo ook "voor al deze klachten een oplossing" heeft. Heb er een hard hoofd in.
Hoevaak denkt Ziggo dat ik nog eens een nieuwe cam module ga kopen? Lees de volgende site eens en het wordt duidelijk dat steeds maar weer een nieuwe cam module kunt gaan kopen wanneer je een nieuwe tv aanschaf. http://nl.hardware.info/forum/threads/verzamelklachtentopic-ziggo-terugplaatsen-ci-update-smit-module-paarse-en-blauwe.275238/
Ik kijk toch echt Digitaal, en geen Analoog. Heb ook een CI Module achterin de tv. Heb het zelf gechecked met alle zenders, en Ziggo gebeld, en het klopt. Ik hoefde er echt niets aan te doen. Kan ook aan de TV liggen, dat die automatisch de zenders terughaalt. Heb een Sony Bravia. Heb ook allemaal nieuwe kabels en aansluitingen, dat scheelt echt wel, hoor.





Ziggo abonnees kunnen digitaal en analoog kijken naar het genoemde kanaal.

Wie analoog kijkt hoeft niets te veranderen.

Ziggo heeft u bij de brief aangezien voor een digitaal kijkende abonnee.

Door wik en weeg[/quote]
Ziggo zegt: "Maar voor al die klachten kunnen wij een oplossing bieden." Het punt is alleen dat de klacht van mij en enkele anderen heel specifiek is en hier verder niet benoemd wordt, namelijk dat sommige CAM modules niet meer functioneren met sommige televisies, terwijl ze dat voor de harmonisatie wel deden en voor zover ik dat kan volgen biedt Ziggo daar nog geen adequate oplossing voor. Maar morgen ga ik het weer proberen.
Reputatie 3
Badge +5
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zit thuis ook op de nieuwe UPC-frequentie en heb geen problemen.....Fijn voor mij natuurlijk, maar vervelend voor diegenen die hier wel heel wat klachten hebben ge-uit.

Blijf dat vooral ook doen, want dan weten wij wat er speelt. We spreken op regelmatige basis met het nieuwe Ziggo. Zie ook het bericht van Irene hieronder. Ziggo/de klantenservice zegt alle klachten op te kunnen lossen. Dus aarzel niet om het te melden en eventueel te verwijzen naar onderstaande post!



Er komen wel klachten bij ons binnen, maar dat aantal is relatief gezien niet hoog. Op bijvoorbeeld 50.000 huishoudens die om zijn (bijvoorbeeld de Groene Hart regio rond Alphen a/d Rijn) komen er enkele tientallen klachten over blokjesvorming. Maar voor al die klachten kunnen wij een oplossing bieden. Zowel het netwerk van Ziggo als het klantnetwerk (de binnenhuisinstallatie) moeten op orde zijn om goed beeld te ontvangen. Daarom vragen wij klanten om de binnenhuisinstallatie te controleren (geen oude kabels of stekkers), die eventueel te vervangen met Kabelkeur materiaal en waar nodig kunnen ze voor ondersteuning contact opnemen met Ziggo. Als blijkt dat het eventueel met instraling van buitenaf te maken heeft, sturen wij de kabels dan (gratis) toe. Als blijkt dat vervanging geen goed resultaat oplevert, is een telefoontje naar onze Klantenservice voldoende om een (gratis) monteur in te plannen. Hij zal voor een oplossing zorgen, dus daar hoef je geen maand voor te wachten. Meestal is een afspraak met de monteur al gemaakt voor de volgende dag. Wij hebben speciaal voor dit Harmonisatie project veel extra monteurs ingehuurd.

Ziggo zegt dus alle klachten te kunnen oplossen. Neem bij problemen dus contact op met de klantenservice! Maar ik krijg uit jullie reacties helaas niet het idee de Ziggo klantenservice zo welwillend is als hun woordvoerder ons wil doen geloven. Laat hier je verhaal achter, ik bundel alles om Ziggo nog maar eens aan te sporen tot verbetering!



Door Irene J.]

We krijgen deze reactie van Ziggo:

[i]


Hey Gert,

Ik ben benieuwd of dit varkentje nog wel is te wassen door ons als 'simpele consument / abonnee' ...



Gr Geev.



Deze simpele consument / abonnee heeft het opgelost door Ziggo en Philips op de zwarte lijst te plaatsen.

Ziggo ligt er al uit en Philips komt hier niet meer over de vloer, zelfs geen krultang.


Hey Gert,

Ik ben benieuwd of dit varkentje nog wel is te wassen door ons als 'simpele consument / abonnee' ...

Gr Geev.



Dat verwacht ik niet, maar als de Consumentenbond niet van de tribune afkomt zullen we het of zelf moeten doen of Kassa, Radar, Rijdende Rechter, Meldpunt! moeten inschakelen. Overigens: als eenvoudige consument is het niet makkelijk een schatting te maken hoeveel mensen er daadwerkelijk last van hebben. Met mijn specifieke klacht hoor ik bijna niemand, in mijn omgeving wel een aantal mensen met klachten over (niet-)ontvangst regionale zenders.

Reageer