Consumentenbond.nl

UPC/Ziggo integratie: eerste veranderingen voor huidige Ziggo klanten



Toon eerste bericht

168 reacties

We zijn erg blij dat Ziggo nu ook ongecodeerde zenders heeft, maar die 3 HD-zenders zijn zeker erg mager. Helemaal mee eens. We hebben a.s. woensdag een overleg met Ziggo en zal dit zeker aankaarten. Ik ga ook vragen naar de tv-actie, zijn die tv's wel uitgereikt?

En natuurlijk wil ik de problemen nÁ de netwerkharmonisatie bespreken - dankzij jullie heb ik een goed beeld gekregen van de klachten en de vaak halfslachtige oplossingen van Ziggo hiervoor.

Heb jij nog andere punten die je vindt dat ik moet aankaarten bij Ziggo? Laat het me weten in een reactie! Je mag ook een reactie achterlaten in ons andere topic over Ziggo - daar heb ik dezelfde oproep geplaatst.

Dank alvast!
Wellicht kun je eens informeren of ziggo zich realiseert dat ze klanten hebben weggejaagd door het gerommel met de CI+ modules.
Misschien kunnen ze bij Ziggo uitleggen of de prijsverhoging in verband staat met de bonus van hun topman + de sponsoring van een voetbalclub?

Met dank voor alle moeite,



FG
Wij zijn ook al weer een mooi staaltje Ziggo/UPC tegen gekomen na de omschakeling: ÉÉn type (waar wij het zeker van weten) Philips TV lijkt problemen te hebben met het opslaan van de zenders: 's ochtends is het apparaat ze kwijt. EÉn consument heeft met Ziggo gebeld en kreeg te horen "dat het de schuld van de Philips TV is". Altijd fijn dat zij zich er zo vanaf kunnen maken: zij veranderen iets drastisch en als daardoor problemen ontstaan, dan ligt het opeens aan de TV.

Overigens kan het wel zo zijn dat oudere kabels (vaak minder goed afgeschermd) nu meer signaalverlies opleveren dan voorheen. UPC gebruikt blijkbaar frequenties voor zenders, die gevoeliger zijn voor de signalen die al door de lucht gaan.
@L.P. Beute, je laatste opmerking klopt: de nieuwe frequenties zijn hoger en liggen daardoor dichter bij de banden die o.a. voor 4G worden gebruikt. Daardoor is de kans op storingen groter en zul je het eerder merken als je kabels niet zo goed isoleren.

Woensdag spraken we met Ziggo. De netwerkharmonisatie is nu afgerond en al met al is Ziggo tevreden over hoe het is gegaan. Volgens hen hebben ze er alles aan gedaan klanten te helpen en problemen op te lossen. Mocht je nog steeds problemen hebben, neem dan contact op met de klantenservice en vraag nadrukkelijk op een monteur. Hou voet bij stuk, want blijkbaar staat wel in het callcenter-script dat de monteur het laatste redmiddel is.

Wil je weten wat Ziggo ons nog meer heeft verteld? Kijk dan even in het andere topic over Ziggo. Daar vind je ook zsm de reactie van Ziggo op alle wensen die in de community zijn geuit.


@L.P. Beute, je laatste opmerking klopt: de nieuwe frequenties zijn hoger en liggen daardoor dichter bij de banden die o.a. voor 4G worden gebruikt. Daardoor is de kans op storingen groter en zul je het eerder merken als je kabels niet zo goed isoleren.

Woensdag spraken we met Ziggo. De netwerkharmonisatie is nu afgerond en al met al is Ziggo tevreden over hoe het is gegaan. Volgens hen hebben ze er alles aan gedaan klanten te helpen en problemen op te lossen. Mocht je nog steeds problemen hebben, neem dan contact op met de klantenservice en vraag nadrukkelijk op een monteur. Hou voet bij stuk, want blijkbaar staat wel in het callcenter-script dat de monteur het laatste redmiddel is.

Wil je weten wat Ziggo ons nog meer heeft verteld? Kijk dan even in het andere topic over Ziggo. Daar vind je ook zsm de reactie van Ziggo op alle wensen die in de community zijn geuit.



Prima idee, die monteur.

Maar dan wel een van Vodafone voor het actveren van glasvezel.
Sinds de harmonisatie kan ik mijn CI+ module niet meer gebruiken. Na de eerste werkzaamheden kreeg ik een autorisatiefout op de zenders van FOX sports. Bij de daarop volgende werkzaamheden kreeg ik dit probleem op alle zenders die worden gescrambeled.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice (die overigens erg behoorlijke wachtijden kent, dat is vast door de harmonisatie).

Ziggo weet van de problemen met mijn TV-model en de CI+ module, maar zij sturen me door naar SONY! Dat is toch raar. Alles aan de sony, inclusief CI+ module, werkte als een zonnetje tot de werkzaamheden van Ziggo. Het ligt niet aan mijn TV. Sony heeft geen werkzaamheden uitgevoerd of iets veranderd. En de problemen met de module zijn er pas sinds kort.

Ik ben echt diep teleurgesteld in Ziggo. Al jaren ben ik spinnend tevreden met snelheid en mogelijkheden, maar hoe lang moet ik nu zonder TV? Moet ik dan echt mijn laptop aan mijn TV aansluiten om FOX-sports via internet te volgen? Ik kan leven met de tijdelijke oplossing, maar ik zie het toch erg graag anders. En dat is alleen een oplossing voor voor FOX, niet voor de andere zenders, omdat Ziggo TV helaas nog niet via inernet te benaderen is.

Hoe kan ik Ziggo hier nu voor aansprakelijk stellen? Ik heb wel een klachtenformulier ingevuld, maar ik heb niet veel vertrouwen dat daar tijdig iets mee gebeurd...

Ik vind dat Ziggo verantwoordelijkheid moet nemen en mij een passende oplossing moet bieden.
Forget it,

Ik heb meer dan een half jaar tevergeefs om een oplossing gevraagd.

Het enige wat ik kon doen was nieuwe modules aanschaffen. Niet dus.

Ben sinds februari tevreden klant van Vodafone (glasvezel). Lang leve de concurrentie.
Waar ik nog geen reactie op zie is hoe Ziggo reageerde op die 3 ongecodeerde HD zenders. Dit was toch ook meegenomen in het gesprek?
Oh ja, Danny, goed punt!

Ze gaven aan dat er voorlopig niets aan veranderd, omdat dit onderdeel is van afspraken met zenders. Die contracten worden echter eens per jaar (of per 2 jaar) herzien en Ziggo heeft aangegeven dat ze dit zeker meenemen in de volgende contractbesprekingen. Het is wel hun intentie het aantal HD-zenders uit te breiden, maar voorlopig moeten we het met die 3 doen, daar komt het op neer.
Komende woensdag verwijdert Ziggo de Italiaanse publieke zender Rai 1. De zender van Berlusconi, Mediaset Italia wordt daarvoor door Ziggo in de plaats gezet. UPC verwijderde de publeike Italiaanse zender al eerder in juni 2014, bij KPN in juli 2012 en bij Telfort in januari 2013. De keuze bij Ziggo is het gevolg van de fusie tussen Ziggo en UPC en de commerciele benadering van de Belrusconi-zender Mediaset Italia. Het nieuwe Ziggo (waarin UPC zal worden opgenomen; het merk Ziggo verdwijnt per april) heeft verklaard dat er niet veel kijkers en geinteresseerden zouden zijn voor Rai 1 en andere niet geloofwaardige Berlusconiaanse redenen worden aangevoerd (codering, terwijl dat feitelijk niet of nauwelijks het geval is, etc). Opvallend is dat andere Liberty Global-bedrijven (ook in Belgie en Duitsland) Rai 1 wel blijven aanbieden als er een Italiaans aanbod is. Rai 1 is gevarieerd, Rai 1 biedt Italiaanse ondertiteling om Italiaans te leren (en ook soms in het Engels), de beeldkwaliteit is 2x zo goed als Mediaset Italia, en bovenal Rai 1 is een publieke zender. Mediaset Italia is met haar merkwaardig vertraagde programmering van spelshows, amusement, gekleurd vertraagd nieuws en nog eens amusement, hoogstends een aanvulling, maar geen vervanging! Om een compleet aanbod van Rai-zenders te ontvangen, dient men te beschikken over een satellietinstallatie. Dat is helaas niet voor iedereen mogelijk. Het schrappen van Rai 1 voor de 4,29 miljoen Ziggo-huishoudens betekent dat Rai 1 alle betekenisvolle distributie heeft verloren. KPN heeft circa 1,6 miljoen IPTV-abonnees trouwens. Elke ondersteuning helpt om te bewerkstelligen dat Rai 1 in Nederland te zien blijft. De website waar getekend kan worden is http://www.change.org/p/raiuno-back-in-holland

De Facebook groep waar elke like wordt gewaardeerd en meer informatie te vinden is http://www.facebook.com/Raiunoback
Ook ik heb de de bekende "SAC error" na overgang naar UPC met mij Sony tv.

Eerst meer dan een half uur telefonisch contact gehad. Verder als opnieuw instellen van de zenders heeft me dat niet gebracht. Vervolgens nog eens per email contact gezocht. Zie onderstaande reactie. Ziggo verwijst gewoon (onterecht) naar Sony maar doet verder niets. Helaas ligt hier in de buurt nog geen glas, anders was ik al weg bij deze klant onvriendelijke organisatie!

Bedankt voor uw bericht. Wij vinden het jammer dat u last heeft van een storing.Er zijn een aantal manieren om de storing tegen te gaan:De niet-gescrambelde zenders (NPO 1 tot 3 HD en de meest populaire SD zenders (vanaf925) werken wel goed).Voor de overige zenders geldt:Afstemmen op de gewenste zender.Als het probleem van CCK of SAC melding zich voordoet, de televisie 5 seconden opstand-by zetten met de aan/uit knop aan de zijkant van de televisie en daarna weermet dezelfde knop aan. Een andere mogelijke oplossing. Welke ook door monteursgebruikt wordt. Wanneer de televisie gecertificeerd is dan heeft men de bij dekabelaanbieder de keuze tussen Ziggo en UPC. Wanneer men kiest voor Ziggo dan zetmen de HD zenders op kanaal 1 t/m 25. Wanneer men voor de optie UPC kiest, dan zetUPC de SD zenders op kanaal 1 t/m 26. U ervaart dan minder problemen met de CCK/SACerror.Het kan best zijn dat het bovenstaande de problemen niet oplost. U kunt daneventueel nog contact opnemen met de fabrikant.Het klopt overigens dat na de wijzigingen van Ziggo dit probleem aan de orde isgekomen maar het is geen storing waar wij nog invloed op hebben.Wij hopen dat u zo de storing kan oplossen. Momenteel hebben wij nog geen andereoplossingen.
1- internet onderweg gratis

2- spotify gratis

3- eigen zenderpakket samenstellen

4- email adres en telefoonnummer behouden.


1- internet onderweg gratis

2- spotify gratis

3- eigen zenderpakket samenstellen

4- email adres en telefoonnummer behouden.



Wat wilt u daarmee zeggen ?
1- internet onderweg gratis

Huh???? Wat bedoel je?

2- spotify gratis

Krijg je NOOIT gratis, wordt heus wel ergens van betaald hoor!

Ik hoef het ook niet.


1- internet onderweg gratis

Huh???? Wat bedoel je?

2- spotify gratis

Krijg je NOOIT gratis, wordt heus wel ergens van betaald hoor!

Ik hoef het ook niet.



Precies Danny,

Volgens mij zit M.A.Bloemen op het verkeerde topic.

Wat heb je aan die faciliteiten als je tv niet werkt ....
CB, staat er nog een gesprek met Ziggo in de planning?
Danny, er staat nu geen gesprek meer gepland. Maar we houden natuurlijk wel contact met ze, dus plaats vooral al je klachten en vragen!
Hoe zit het eigenlijk met de privacy rondom onze wensen naar Ziggo toe, worden onze namen/nicknames ook aan Ziggo bekent gemaakt?

Of worden alleen het aantal mensen dat elke wens heeft doorgestuurt? Of niks erbij alleen de wens zelf?

Het aantal mensen bij een wens lijkt me nog wel enigzins zinvol, meer druk achter de wens. Hoewel het niet extreem zinvol is met ruim 4 miljoen Ziggo/UPC klanten en mischien 50 mensen op dit forum.


Sinds 1 maand hebben wij Horizon van UPC met 200 mb internet snelheid via de mediabox. Mijn werkelijke snelheid (draadloos) is tussen de 10/15 mb.





Dan gebruik je het via de draad of Homeplug??!!




Sinds 1 maand hebben wij Horizon van UPC met 200 mb internet snelheid via de mediabox. Mijn werkelijke snelheid (draadloos) is tussen de 10/15 mb.





Dan gebruik je het via de draad of Homeplug??!!



Door Danny




Ik weet niet zeker of Danny dat bedoelt maar de Wifi, afhankelijk van de soort, kan hier zomaar je bottleneck zijn. Als je de geboden bandbreedte wil testen MOET je de computer bedraad aansluiten.






Sinds 1 maand hebben wij Horizon van UPC met 200 mb internet snelheid via de mediabox. Mijn werkelijke snelheid (draadloos) is tussen de 10/15 mb.





Dan gebruik je het via de draad of Homeplug??!!



Door Danny




Ik weet niet zeker of Danny dat bedoelt maar de Wifi, afhankelijk van de soort, kan hier zomaar je bottleneck zijn. Als je de geboden bandbreedte wil testen MOET je de computer bedraad aansluiten.

Door A. Deen


Als je goed,snel en betrouwbaar internet wilt blijft een ouderwets draad het beste, dat bedoelde ik vooral.
Bedankt voor de reactie. Ik zoek naar alternatie (draadloze) internet


Bedankt voor de reactie. Ik zoek naar alternatie (draadloze) internet





Bedoelde je niet alternatief?
De eerste veranderingen zijn een feit! ... Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Help mee een vinger aan de pols te houden!.


TV Gemist werkt niet meer als je de veelverkochte Samsung SMT H3102 interactieve ontvanger gebruikt. Ziggo heeft ontdekt dat het fequentiebereik van deze ontvanger niet meer geschikt is voor interacief gebruik. Toch staat deze op de Ziggo-website nog aangeprezen in de lijst van gecertificeerde, interactieve HD ontvangers. Zo ga je voor 99 Euro of meer het schip in.

Wat gaat Ziggo hier aan doen?

Reageer