Consumentenbond.nl

UPC/Ziggo integratie: eerste veranderingen voor huidige Ziggo klanten

Toon eerste bericht

168 reacties

Hey Gert,

Ik ben benieuwd of dit varkentje nog wel is te wassen door ons als 'simpele consument / abonnee' ...

Gr Geev.
Vanmorgen om kwart voor negen! al tien minuten in de wacht gezet alsof de klantenservice het dan al druk heeft met honderden, zoniet duizenden bellers. Ze zijn nu zover eens een monteur te sturen om bij mij het uit-huis signaal door te meten om te kijken waar de storingen vandaan komen. Aangezien ik een splinternieuwe tv heb en idem decoder, en kabels van ziggo, kan het daar niet aan liggen..

Dus ben benieuwd waar dit heen gaat.. ik heb er niet veel verwachting van... ook niet van de kosten van zo'n monteur..

Gr. Geeviz.

Welk forum is dat, zodat ik ook daar kan reageren?

Groet Varel

Dat is hier.

Groet Gert.
Het spijt me om te constateren, maar verwacht niet te veel van de consumentenbond.

Ik heb mijn probleem juni 2014 al gemeld in het klachtenkompas.

Ziggo en Philips reageerden vrollijk dat het was opgelost. Uiteraard heb ik dat niet geaccepteerd, maar na 2 keer dezelfde reactie werd de klacht als afgedaan beschouwd.

....

Geen dank graag gedaan, laat even weten hoe het woensdag gegaan is. Ik hoop dat de consumentenbond dit oppikt en er iets mee doet. Groet Varel

Ik heb een paar fragmenten van je reacties op het forum van Ziggo geplaatst, hopelijk heeft dat je instemming.

Groet, Gert

Door Gert_1950
Welk forum is dat, zodat ik ook daar kan reageren?

Groet Varel

Geen dank graag gedaan, laat even weten hoe het woensdag gegaan is. Ik hoop dat de consumentenbond dit oppikt en er iets mee doet. Groet Varel

Ik heb een paar fragmenten van je reacties op het forum van Ziggo geplaatst, hopelijk heeft dat je instemming.

Groet, Gert

Bedankt Varel,

Ik betwijfel of ik met mijn TV-only abonnement ook iets dergelijks kan bereiken, maar ik ga het in ieder geval (wsch. woensdag) proberen. Hoewel ik met je van mening ben dat Ziggo dit gewoon op dient te lossen. Ben overigens ook wel benieuwd wat de consumentenbond vindt, want die zit nu stilletjes(althans zo lijkt het) op de tribune te kijken hoe we dit varkentje wassen😉.

Beste Varel,

Dat lijkt heel erg veel op mijn story. Ik krijg echt de indruk dat dit de standaard procedure is bij ziggo. Aan het lijntje houden totdat de klant het opgeeft.

De modules kosten overgiens 89,- bij Ziggo, waarbij ze de indruk wekken dat ze er geld op toeleggen. Maar op internet zijn diezelfde dingen al te krijgen voor nog geen 60,-, splinternieuw.

Dat "Barmhartige-Samaritaan-gedrag" is dus ook sterk overdreven.
Bedankt Varel,

Ik betwijfel of ik met mijn TV-only abonnement ook iets dergelijks kan bereiken, maar ik ga het in ieder geval (wsch. woensdag) proberen. Hoewel ik met je van mening ben dat Ziggo dit gewoon op dient te lossen. Ben overigens ook wel benieuwd wat de consumentenbond vindt, want die zit nu stilletjes(althans zo lijkt het) op de tribune te kijken hoe we dit varkentje wassen😉.

Vandaag ziggo gebeld, helaas wordt je er niet wijzer van en wordt er gedaan alsof de cam en tv verouderd zijn. Na meerdere malen uittgelegd te hebben dat ziggo dit probleem heeft veroorzaakt, en dus ook verantwoordelijk is voor signaal levering waarbij door de harmonisatie een niet meer werkende cam opleverd is me uit coulance €40 geboden.

Het is in ieder geval meer dan ik heb bereikt. Bij mij werd geen enkele oplossing geboden. Wat voor abonnement heb je, ook internet en telefoon? En heb je nog met meer gesproken dan alleen de klantenservice? Bijv. met de afdeling opzeggingen?

Door Gert_1950
Als eerste een medewerker die zeer vriendlijk was en begrip toonde, helaas ging het fout toen hij mij door wilde schakelen met de technische dienst. Vervolgens nog een keer gebeld en uitgelegd wat het probleem was en dat ik eerder la gebeld had. Hierna werd ik doorgeschakeld naar de technische dienst, helaas was mijn ticket verloren gegaan en kon weer alles voor de 3e keer uitleggen. De dame in kwestie wilde ruggespraak houden over een coulance bedrag van 20 euro waar ik uiteraard geen genoegen mee nam. Het kwam er een beetje op neer dat ik het maar uit moest zoeken en het niet aan ziggo lag maar aan mijn verouderde cam module. Ik vertelde ze dat ze me dan maar het oude signaal terug moesten leveren en dat ging dus niet. Na veel gebakkelei wilde ze blijkbaar van me af en vroeg of het goed was om me te verbinden met de administratie, misschien ik daar meer voor elkaar zou kunnen krijgen maar ze verwachte er niet teveel van. Ik had niet veel keus en niet geschoten is altijd mis. Iemand van de administratie begon weer met dezelfde riedel, wat kan ik voor u doen,................................ Ik vertelde voor de 4e keer mijn verhaal, hierbij kon ze de coulance verhogen naar 40 euro, ik zei dat ik daar niet mee eens was en wilde dat ze een nieuwe com op zouden sturen. Tuurlijk ging dat niet, want ze hadden die niet. Na nog wat gebakkelei besloot ik maar eieren voor mijn geld te kiezen en onder voorbehoud omdat ik het er eigenlijk niet mee eens was voor die 40 euro te kiezen die in maart van mijn abbo afgaat. Inmiddels naar de mediamarkt geweest en een smit module gehaald, en tot nog toe lijkt het probleem verleden tijd. PS, ik heb alles in een met het pluspakket

groet Varel
Och ja, nu zie ik het. De vraag was niet aan mij. Maar goed, doe je voordeel met het antwoord.
Gert_1950 Ik heb geloof ik iedereen bij Ziggo gesproken, technische dienst, administratie, afdeling opzeggingen. Diverse uren aan de telefoon gehangen (gelukkig gratis nummer 1200), 20 tot 30 keer doorverbonden, even zovaak mij postcode/huisnummer en klantnummer opgesomd. De afdeling opzeggingen deed uiteindelijk het genoemde bod. Meer zat er niet in, ook niet na overleg met de manager. Ik heb daarop een glasabonnement genomen en zodra ik de aanslutidatum wist ziggo opgezegd per 1 maart. Toen ik van de opzegmevrouw de opmerking kreeg "wat vervelend dat het zo gelopen is" ben ik even zeer onvriendelijk geweest (sorry opzegmevrouw). Glasvezel is ook tv-internet-bellen voor 47,50 p.m. inclusief de eerder genoemde faciliteiten. Na een jaar gaat het 10,- omhoog maar dan kan ik ook weer gaan shoppen. Lang leve de concurrentie ... Mijn vraag was eigenlijk aan Varel gericht, maar dit is ook interessante informatie. Ik ga zeker geen uren aan de telefoon hangen en dat is waarschijnlijk ook waar Ziggo op speculeert. Hoewel: die uren moeten hun ook goudgeld gekost hebben.
Gert_1950

Ik heb geloof ik iedereen bij Ziggo gesproken, technische dienst, administratie, afdeling opzeggingen.

Diverse uren aan de telefoon gehangen (gelukkig gratis nummer 1200), 20 tot 30 keer doorverbonden, even zovaak mij postcode/huisnummer en klantnummer opgesomd.

De afdeling opzeggingen deed uiteindelijk het genoemde bod. Meer zat er niet in, ook niet na overleg met de manager. Ik heb daarop een glasabonnement genomen en zodra ik de aanslutidatum wist ziggo opgezegd per 1 maart. Toen ik van de opzegmevrouw de opmerking kreeg "wat vervelend dat het zo gelopen is" ben ik even zeer onvriendelijk geweest (sorry opzegmevrouw). Glasvezel is ook tv-internet-bellen voor 47,50 p.m. inclusief de eerder genoemde faciliteiten. Na een jaar gaat het 10,- omhoog maar dan kan ik ook weer gaan shoppen. Lang leve de concurrentie ...

Vandaag ziggo gebeld, helaas wordt je er niet wijzer van en wordt er gedaan alsof de cam en tv verouderd zijn. Na meerdere malen uittgelegd te hebben dat ziggo dit probleem heeft veroorzaakt, en dus ook verantwoordelijk is voor signaal levering waarbij door de harmonisatie een niet meer werkende cam opleverd is me uit coulance €40 geboden.

Het is in ieder geval meer dan ik heb bereikt. Bij mij werd geen enkele oplossing geboden. Wat voor abonnement heb je, ook internet en telefoon? En heb je nog met meer gesproken dan alleen de klantenservice? Bijv. met de afdeling opzeggingen?
P. Berghs, was maar waar dat wij glasvezel hadden, dan wist ik het wel, verder zijn er weinig tot geen goede alternativen. Wel zit ik te denken aan een schotel, wellicht dit er in het najaar van gaat komen, ben me al flink aan het inlezen. Ziggo maakt er een potje van, snel geld verdienen, zakken vullen op een onsympathieke manier.

De tijd zal het leren maar ik verwacht dat ziggo veel klanten gaat verliezen, zeker wanneer er meer glasvezel gelegd gaat worden. Groet, Varel
Beste Varel,

Het lijkt pollitiek van ziggo om zo goedkoop mogelijk van de 1.2 modules af te komen. Wij hebben 3 tv's en 2 daarvan begonnen te stuiteren na software-updates en zenderwijzigingen.

Ik kreeg een nieuwe module aangeboden als ik mijn lidmaatschap met 1 jaar verlengde. De overige 2 modules moest ik zelf aanschaffen. Ik kon op de kop gaan staan maar ik kreeg er niet meer uit onderhandeld.

Daar ben ik dus niet van gediend en per 1 maart heb ik ziggo eruit geschopt. Ik zit nu geheel op glasvezel. De voordelen:

- 3 interactieve tv-boxjes op huurbasis (indien stuk of verouderd: gratis nieuwe) - 50 Mb up en down (was 30/3 bij ziggo) - Zelfde totaal prijs als ziggo-basis - Gratis modem/router met wifi op leenbasis (bij ziggo alleen een modem, de de wifi router zelf aangeschaft )

Ik ben net bezig de ziggo configuratie af te breken.

Bye-bye coax, bye-bye modules, vaarwel ziggo. 😛

ps: benieuwd of ze nog met me gaan evalueren
Vandaag ziggo gebeld, helaas wordt je er niet wijzer van en wordt er gedaan alsof de cam en tv verouderd zijn. Na meerdere malen uittgelegd te hebben dat ziggo dit probleem heeft veroorzaakt, en dus ook verantwoordelijk is voor signaal levering waarbij door de harmonisatie een niet meer werkende cam opleverd is me uit coulance €40 geboden. Mijn cam is verouderd en beschikt over de laatst bekende software update, of ik dan maar een nieuwe aan wil schaffen. Mijn wedervraag dat wanneer er volgend jaar weer iets zou veranderen hun konden garanderen dat deze nieuwe dan nog zou werken konden ze niet. Ik heb ze ook nog even verteld dat wanneer shell zijn benzine zodanig zou veranderen en mijn auto van 4 jaar oud niet meer zou werken dit de verantwoordelijkheid van shell zou zijn en niet mijn verouderde auto vcan 4jaa.

Op de normale manier ?

Forget it.

Alle afdelingen houden je aan het lijntje.

Mijn advies: wegwezen bij ziggo

Ik ben waarschijnlijk iets te naief, maar we zien wel ☺ En zonder glasvezel hier is alleen de satelliet een goed alternatief.
Beste Gert en varel, mijn ervaring is: blijven "zeuren" en dreigen, dat helpt!
Op de normale manier ?

Forget it.

Alle afdelingen houden je aan het lijntje.

Mijn advies: wegwezen bij ziggo
Het blijft erg stil van de kant van de consumentenbond.

Bij mij hetzelfde als bij Gert_1950.

Dit ga ik morgen bij ziggo melden en hopen dat ze een nieuwe cam leveren, ik heb immers niet gevraagd om een verandering en mijn cam module is ziggo gecertiviseerd. Ziggo is degeen die het probleem veroorzaakt heeft.

Inderdaad, precies hetzelfde verschijnsel. Maar tot op heden heb ik nul op het rekest gekregen bij Ziggo. Daarover is meer te lezen op het forum van Ziggo. Het enige advies dat ik van de klantenservice kreeg was dreigen met opzeggen, dan zou er "eventueel" iets gedaan kunnen worden. Maar ik wil gewoon langs normale weg mijn recht halen; het lijkt erop dat dit niet makkelijk gaat. En mogelijk geven de "kleine lettertjes" Ziggo wel gelijk, maar ik vind niets doen geen normale houding ten opzichte van je klanten.

Ik ben benieuwd wat je bereikt en op welke manier en wellicht wil de consumentenbond in dit geval een rol spelen mocht het niet lukken.
Bij mij hetzelfde als bij Gert_1950. Afgelopen vrijdag is bij mij het signaal omgezet. Het veranderen op mijn Sony tv verliep vlekkeloos en ik kon op dat moment ook alle zenders van mijn TV-extra abonnement bekijken. Maar nadat de tv een keer uit was gezet, waren alle signalen die gecodeerd worden uitgezonden niet meer te zien. Er komt bij het aanzetten een autorisatiemelding(SAC failed) voor de kaartmodule in het toestel (een Neotion module). Het betreft alle zenders die in het pluspakket zitten die we niet meer kunnen ontvangen. Na een reset in mijn ziggo werkte het weer, helaas na uitzetten van de tv en opnieuw aanzetten kwam weer hetzelfde probleem. De cam module is van neotion en is de boosdoener, ik heb nl de cammodule van de buren geleend, een smit, en daarmee geen problemen. Dit ga ik morgen bij ziggo melden en hopen dat ze een nieuwe cam leveren, ik heb immers niet gevraagd om een verandering en mijn cam module is ziggo gecertiviseerd. Ziggo is degeen die het probleem veroorzaakt heeft.
Badge
Ziggo abonnees kunnen digitaal en analoog kijken naar het genoemde kanaal.

Wie analoog kijkt hoeft niets te veranderen.

Ziggo heeft u bij de brief aangezien voor een digitaal kijkende abonnee.
Ik kreeg post en mail over opnieuw instellen van de zenders. Dat was begin Februari 2015. De dag dat dat zou gebeuren had ik er geen tijd voor. Mijn man zat in de avond gewoon tv te kijken, en ik hoorde geen commentaar of zo dat er iets niet goed was. Want ik ben de techneut in huis, ook al ben ik een vrouw........... Ik dacht, ik zie het morgen wel. Afijn, zaterdagochtend even gekeken op de tv, zag er normaal uit. Gebeld met Ziggo, en gevraagd wat ik dan zou moeten veranderen. Ik moest het kanaal van SBS9 intikken, en hij vroeg: wat ziet u nu? SBS9 dus.............. Nou, dan heeft u geluk, alles is in orde. Dat controleren we aan de hand van dat kanaal. Ik hoefde er niets aan te doen. Of ik heb geluk, of het spookt bij ons in huis. Ik heb een Sony Bravia TV, misschien heeft dat ermee te maken. Wel fijn dat er dit X niets aan hoefde te doen, kost soms zoveel tijd.

Reageer